alcoholvrij biertjuh?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nienke70, 24 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

Idd ik drink ook alvast geen alcohol meer, mischien later nog wel eens een bavaria 0.0.
    Ik voel me gewoon verplicht mijn kind de best mogelijk start mee te geven. Ik wil graag een kindje, dan moet ik die verantwoordelijkheid ook dragen. Ach en het is maar voor even, en voor het goed doel.

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ach ja, en er zijn genoeg andere dingen die oh zo lekker zijn.

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Goh als ik dat zo lees heb ik ook mijn laatste biertje gehad. Toch nog eens mijn vk met dit artikel rond zijn oren slaan dan.

4. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ik hou het gewoon bij Bavaria Malt. :)

5. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    Geplaatst: Vr Aug 25, 2006 1:03 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
    hallo zwangeren onder ons die ook nog wel eens een (alcoholvrij) biertje lusten.

dit is het antwoord wat ik kreeg van de verloskundigen, doe ermee wat jullie zelf verstandig lijkt maar ik heb mijn conclusie wel getrokken.
    het is even afzien de komende 7 maanden maar ik weet ook waar ik het voor doe en dat is het belangrijkste.

{{QUOTE}}
    hoi Nienke,

sorry dat het even duurde voor je antwoord kreeg.
    Alcoholvrij bier is nooit helemaal alcoholvrij, er zit altijd een klein (wel heel laag) percentage alcohol in. Het advies van de gezondheidsraad luidt om in de zwangerschap (en als je zwanger wilt worden en als je borstvoeding geeft) helemaal geen alcohol te nemen. Er is namelijk geen veilige ondergrens aan te geven voor alcoholgebruik. Dus ik zeg: niet doen, gewoon laten staan en kies voor water/ sap/ frisrank.

Mirjam

6. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was heb ik geen alcohol meer gedronken omdat ik ook maar enig risico voor mijn kleintje wil uitsluiten (vanaf 16 januari, dus het kan wel ;) hihihi). Wel heb ik een paar keer een flesje alcoholvrij bier gedronken van Bavaria. Op het flesje van Bavaria staat dat er 0,0% alcohol inzit, terwijl er op de andere malt biertjes idd aangegeven wordt minder dan 1 % in te zitten. Ik heb net even op de site van Bavaria gekeken en zij schrijven het volgende:

"Bavaria Malt is een uniek malt bier. Normaal gesproken wordt bij malt bier de alcohol op het laatst uit het bier gefilterd. Bavaria heeft het brouwproces zo veranderd dat er helemaal geen alcohol ontstaat. Het resultaat is een bijzondere, volle smaak."

Dus volgens mij kan een alcohol vrij biertje van Bavaria geen kwaad.

Veel liefs,
    Qwizzle.

P.s.: Het eerste wat ik straks ga drinken is een lekker glaasje rode wijn!!

Deel Deze Pagina