Stassen is ook niet volledig alcoholvrij... Ik dacht van wel, maar blijkbaar zit daar 0,5% alcohol in... Heb met kerst 2 glaasjes gedronken en met oudjaar 1,5. Voor mij dus alleen Kidibull nu, want ik wil tijdens mijn zwangerschap geen alcohol...
Al die wijnen zit alcohol in hoor! Niet alleen die Stassen, de nogwat Nouvelle van de Jumbo zit ook nog steeds alcohol in. Hier ook aan de champony gezeten, bij de appie gekocht. Heb er wel twee hele flessen van op!! (had wel buikpijn van de bubbels trouwens, haha)
Ik heb met oud en nieuw ook alcoholvrij witte wijn op, was net echt! Was van de Gall&Gall, geen idee hoe het heet. Maar op het etiket stond max. 0,5%. Volgens mij is het zo dat er eigenlijk geen alcohol in zit, maar de kans bestaat natuurlijk dat er bij het de-alcoholiseren wel wat alcohol is achtergebleven. Ze dekken zich een beetje in voor het geval dat, naar mijn mening. Geen idee of het ook op de stassen staat hoor. Trouwens, ook ik heb een glaasje champagne op, was verdomde sterk spul ineens zeg . Niet dat ik er aangeschoten van werd, maar de smaak was zo sterk.
Ik heb een hele tijd terug dit helemaal uitgezocht, ook fabrikanten aan de telefoon gehad, en de kans is wel héél groot dat er nog alcohol in zit. Nu is het zo dat dat gewoon heel weinig is dus dit merk je niet snel en er zijn mensen die ervan overtuigd zijn dat dat niet erg is. Er mag dacht ik maximaal 1,5% alcohol inzitten zonder dat het vermeld hoeft te worden. De maximaal 0,5% is dus ook niet altijd waar. Maar het percentage valt opzich te verwaarlozen bij 2 glaasjes. Enkel geld dat niet voor iedereen natuurlijk. (voor mij dus niet, ik kreeg echt reactie op de alcohol in die van de jumbo, ondanks daar idd stickers op zitten van 'Ik ben zwanger en kan dit drinken' o.i.d. Er zit echt alcohol in) Wat mensen daarmee willen moeten ze zelf weten, als iemand ervoor kiest toch te drinken is dat zijn keus. Maar het is wel wat dat iedereen moet weten vind ik, helaas staat het lang niet op alle flessen!