Alcoholvrije radler

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 11 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Is voor jou alcoholvrije radler een frisdrank of een bier

1. Ik zie radler als een frisdrank en drink dit ook in de ochtend

3 stem(men)
    2,2%
  2. Ik zie radler als een frisdrank maar drink het alleen als ik aan het “borrelen” ben

41 stem(men)
    30,1%
  3. Ik zie radler als een bier en drink dit op elk moment van de dag

1 stem(men)
    0,7%
  4. Ik zie radler als een bier en drink dit alleen als ik aan het “borrelen” ben

91 stem(men)
    66,9%
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.736
    113
    #101 Adje, 12 apr 2022
    Laatst bewerkt: 12 apr 2022
    Het moet dus ook gewoon kunnen, maar dan met mate en met oog voor je verdere bezigheden, e.d.

Ik zie het drinken van wijn als net zo gewoon als al het andere eten/drinken wat zeer ongezond is. Friet met snacks moet je ook niet iedere dag eten. Maar met mate kan dat dus prima. Zolang je zorgt dat dat in balans is, kan je prima genieten van al het ongezonds wat het leven ons te bieden heeft, en mag je daar ook op een maandagavond van genieten.

Zuul, Kolibrie2 en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.645
    27.298
    113
    Vrouw
    Ik hoefde iig nergens heen,schoonouders hadden de jongens incl ophaaldienst van school en man haalde ze weer op bij hun. Ik had alleen de katten thuis haha en die redden zich wel :D

Maandagmiddag is mijn dag :D

Zuul en Biny vinden dit leuk.
  3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Dat zeg ik ook. Ik zeg ook dat als meer mensen dat met mate doen, het kan lijken dat het steeds normaler wordt. En volgens dat onderzoek is dat dus ook het geval: we zien van elkaar wat drinken en zo lijkt het alsof het 'mag'. En waar een aantal het wel in de hand hebben, sluipt het bij anderen er langzaam in dat hun alcoholconsumptie steeds zorgelijker wordt. En standje 'zorgelijk' is eerder bereikt dan iemand kan denken.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou me niet eens verantwoorden haha
    Al had je wel wat moeten doen, wat is nou 1 blikje van 2% :D

heidiane, Spectre en Zuul vinden dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.645
    27.298
    113
    Vrouw
    Voor een niet drinker zoals ik, werd ik er wel extra warm van :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

toch3, Spectre, Zuul en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.736
    113
    Maar ik zeg dat dus niet… Ik zeg dat het gewoon normaal is, en kan/mag. En ik zeg dat je zo’n onderzoek niet moet gebruiken om naar een individu te kijken en dat doe jij dus wel. Want dat onderzoekt zegt… en die moeder deed dat en dus…

Maar goed, we zijn het gewoon niet eens. Jij houdt vast aan een onderzoek en ik kijk liever naar mensen als individu en daarbij het gegeven dat als je niet alle informatie hebt, je ook niet kan oordelen.

Mop81, Neuzeke en Zuul vinden dit leuk.
  7. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Een keer vier weken Azië met mijn broer en 1x 3 weken met mijn man waren geweldig, maar die rijst bij het ontbijt kwam op een gegeven moment mijn neus uit :D. Geef mij maar een goede boterham met roomboter en plakjes belegen kaas.

citroenrasp vindt dit leuk.
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.673
    18.747
    113
    Vrouw
    Wil je dat onderzoek eens delen?
    Ik wil dat wel eens lezen.
    Want ik heb net de indruk dat alles rond alcohol steeds beter gaat in vergelijk met enkele jaren terug.
    Toch meer mensen die niet drinken en alcohol vrije alternatieven kiezen.

femkes en Mapje vinden dit leuk.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.377
    21.756
    113
    #109 citroenrasp, 12 apr 2022
    Laatst bewerkt: 12 apr 2022
    Wat nog gekker was dat het meeste brood daar zoutloos was :eek: Dus we aten maar van dat zoete Amerikaanse brood, het enige brood dat nog redelijk te eten was.

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Hahah ja dit dus. Ik voel mij nu net zo'n alcoholist wanneer ik op de maandag avond een glas wijn drink... in het weekend is het dan wel prima? Je kunt toch niet zeggen 'tjonge jonge het is pas maandag en die zit al aan de wijn'. Sorry maar wat zijn dit voor vooroordelen zonder te weten hoe of wat:|
    Ik trek af en toe in het weekend een fles wijn open, omdat ik het lekker vind om af en toe te borrelen met wat tapas erbij. Er blijft dan ook wel eens wat over in de fles en ja dat kun je niet een week laten staan en dan drink ik gerust dat laatste restje op, op een maandag :o:
    Oké overdag wanneer de kinderen thuis zijn, drink ik nauwelijks wijn of iets anders van alcohol, omdat ik er dan gewoon niet van kan genieten wanneer er telkens kinderen tussendoor komen hahah. Of ben ik nu een zuipschuit ofzo? Hahah

Jessi79, Zuul en Kundera vinden dit leuk.
  11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    In veel Aziatische landen eten ze rijst of noedels bij het ontbijt ja. Toen ik in Vietnam was ook. Alleen op toeristische plekken kreeg je brood/yoghurt enz als ontbijt. Speciaal voor ons dus haha

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.673
    18.747
    113
    Vrouw
    Ik denk dat dit iets is van vroeger.
    Toen dronk men enkel bij gelegenheden maar dan mss wel genoeg voor een hele maand :D.

Spectre vindt dit leuk.
  13. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Maar als je dat altijd doet, dan is het dus normaal.
    Ik begrijp je wel hoor. Ik zou niet meer goed kunnen functioneren als ik ‘s middags al aan de alcohol ga. En het is natuurlijk ook niet zo gezond. Maar als je eind vd middag een wijntje drinkt, of twee, kan geen kwaad verder.

Neuzeke vindt dit leuk.
  14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha heeelijk toch :p

GroeneBomen vindt dit leuk.
  15. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.879
    8.044
    113
    Als ik dit lees krijg ik zoveel zin in mijn wijntje en biertje in het zonnetje! Nog heel even geduld..

Toevallig nog laatst met mijn man over; wij willen juist dat ons kind ons ziet met een glaasje alcohol en een lekker borrelplankje op de zondagmiddag :roflmao:
    Wij gaan heel goed op die levensstijl en ik geef dat mijn kind graag mee :roflmao:

Nu komt het.....

toch3, Zuul, Kolibrie2 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.377
    21.756
    113
    In Saudi-Arabië eten ze dus wel gewoon brood als ontbijt, vooral platbrood. Alleen de restaurants (en hotels) daar zijn echt gericht op bepaalde bevolkingsgroepen, blijkbaar. Gelukkig voor mijn man waren er ook gewoon Marokkaanse restaurants :D

Mapje vindt dit leuk.
  17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.233
    28.227
    113
    Ik mis de optie : Ik weet niet wat Radler is.

Duidelijk dat ik geen drinker ben :o:

Ik vind de alcoholcultuur wel zorgwekkend ja. Ik ben het in die zin eens met @Vogelinnetje . Alleen vind ik niet dat je dit op een persoon kan toepassen die je niet kent.
    Maar het verheerlijken van alcohol; of het grappen ermee vind ik wel zorgwekkend cultuurtrekje. Ook al is alcohol maatschappelijk geaccepteerd, het blijft gewoon een harddrug.
    Ik ben niet perse tegen, maar vind wel dat teveel mensen het zien als een colaatje.

Nellie4, femkes, Liekje81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.377
    21.756
    113
    Was ik toch niet de enige :o: En ben het helemaal met de rest van je post eens.

femkes en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Lekker doen, ken jouw het verrotten, lekker op je vrije middag :D.

Ik ben opgegroeid met bier voor elke gelegenheid en vind het zelf niet te zuipen. Mijn vader is voormalig kroegbaas en die drink gerust, met name in de zomer, bier tussen de middag als frisdrank. Niet om stront lazarus te worden maar 2 of 3.

Mijn vriend drinkt alleen op vrijdag, zaterdag, zondag 3 biertjes voor het avond eten. Ik drink niks maar zou ook tussen de middag als ik dorst heb een radler 0.0 open trekken want die vind ik wel lekker.

Ik drink weinig aan frisdrank en vind dit wel in die categorie passen. Is net bitter lemon.

En he halve liter water er achteraan en je merkt er niks meer van. Dat het je maar gesmaakt heeft.

GroeneBomen vindt dit leuk.
  20. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik vind het ook zorgwekkend en ik vind het te normaal. Ik snap de acceptatie van alcohol niet..

citroenrasp en Sado vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina