Alcoholvrije radler

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 11 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Is voor jou alcoholvrije radler een frisdrank of een bier

1. Ik zie radler als een frisdrank en drink dit ook in de ochtend

3 stem(men)
    2,2%
  2. Ik zie radler als een frisdrank maar drink het alleen als ik aan het “borrelen” ben

41 stem(men)
    30,1%
  3. Ik zie radler als een bier en drink dit op elk moment van de dag

1 stem(men)
    0,7%
  4. Ik zie radler als een bier en drink dit alleen als ik aan het “borrelen” ben

91 stem(men)
    66,9%
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    Heeeel zielig! :D
    Mijn oudste zou zich heel erg thuis voelen in de Nederlandse eetcultuur. Hij is dol op brood en dol op elke dag hetzelfde ('s ochtends brood met zoet, smiddags brood met hartig). Mijn jongste is een echte Aziaat: die ontbijt graag met noodles en luncht met rijst. Die is net zoals zijn vader :D
    Ik hang er zelf een beetje tussenin. Ik ontbijt graag met brood maar heb mijn lunch het liefst warm.

citroenrasp vindt dit leuk.
  2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar hoe kan je een radler 0.0 als bier zien….?
    Ik bedoel… cola zie je toch ook niet als bier

Zuul vindt dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, gewoon. Het is van een biermerk. Wat anderen doen moeten ze zelf weten. De vraag was of je het als bier ziet. En mijn antwoord is ja. Een ander antwoord kan nee zijn.

tuc, Neuzeke, Cobon en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik zie het niet als bier. Toch zou ik het niet op elk moment van de dag drinken. Radler staat bij mij vaak gelijk aan mooi weer oid. Maar dat is persoonlijke smaak i guess. Mijn kinderen zou ik het niet geven.

5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Mijn optie zit er niet tussen. Ik zie het als bier en drink het niet. Ik drink überhaupt geen alcohol of aanverwante dranken.

6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Oh hier ook 2 van die uitersten! A is echt een typisch noord Afrikaans meisje qua eten. Ze verkiest brood met olijfolie zelfs boven brood met chocoladepasta, heb het wel eens getest :roflmao: Haar lievelingseten is couscous, en wil natuurlijk overal hete pepers etc bij (al is dat meer specifiek Tunesisch want andere noord Afrikanen eten volgens mij niet zo heet).
    H is meer van de boterhammen en aardappels, maar ook wel van het uitproberen van heel andere keukens. Maar helaas voor haar eten we echt Nederlands eten weinig, al vindt ze dat ook geen ramp hoor. Bij jou is het toch de oudste die ASS heeft? Ik heb soms het idee dat A (ook ASS) juist eerder onderprikkeld wordt qua eten en daarom zo van gekruid/pittig eten houdt.

Ik lunch zelf ook bijna nooit meer met een broodje, zo saai :oops: Vind bijvoorbeeld pasta echt veel lekkerder nu. Rijst eten ze hier heel weinig trouwens en ben ik eigenlijk ook automatisch minder gaan eten sinds we hier wonen. Niet bewust maar heb er vaak gewoon geen zin meer in ofzo.

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Precies, daarom zou ik dus ook nooit alcoholvrij bier kopen (sowieso geen idee hoe bier smaakt en wat je niet kent mis je ook niet). Voelt gewoon niet goed op de één of andere manier.

Liekje81 vindt dit leuk.
  8. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Jij had het over een cultuurshock en de ongeschreven regels in Nederland ;)

citroenrasp vindt dit leuk.
  9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    Leuk die verschillen :D

Ja, de oudste idd. Hij is heel erg gevoelig voor smaak en structuur. Hij eet alleen wat hij kent, en als hij twijfels heeft over de smaak dan eet hij het niet.
    Hij vindt eten wel heel erg interessant. Hij ziet ons graag eten en geeft ons ook de hele dag door groente en fruit aan. Maar zelf eten of soms zelfs aanraken is teveel. Dat kan hij niet. Maar hij heeft het niet nodig om eten te eten om ervan te genieten. Ik zeg wel eens tegen anderen, wanneer ze vragen waarom we hem bijv ijs geven als hij het toch niet eet; dat hij op een andere manier van eten geniet. De meeste van ons genieten door het daadwerkelijk eten van eten, maar hij geniet er op een andere manier van. Dat plezier is evenveel waard als het plezier van zijn broertje die wel geniet van het eten van ijs. (sorry, beetje off topic :p )

Ik kan me goed voorstellen dat sommige autisten juist ondergevoelig zijn voor smaken en structuren. Zou goed kunnen dat je dochter die prikkels juist fijn vindt en daarom graag pittig eet :)

Ysabella en citroenrasp vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Het lijkt mij sowieso moeilijk om te "meten" welke eetcultuur nou gezonder is. Hier eten ze minder kaas en vlees (maar meer vis) dan gemiddeld in Nederland, meer onverzadigde vetten en peulvruchten en veel minder bewerkte producten. Groenten zal zo'n beetje gelijk zijn, maar wel weer veel meer fruit. Qua volkoren producten hebben ze juist heel wat verbeterpunten. Helemaal omdat ze vaak ook nog eens meerdere zetmeelcomponenten met elkaar combineren.
    Maar waar het in Nederland redelijk gangbaar is om calorieën te drinken is het hier voornamelijk water, en alcohol is al helemaal niet gangbaar. Maar eten ze een keer iets zoets, dan is dat ook gelijk overdreven zoet. Dus wat is dan gezonder? Dat vind ik lastig te vergelijken. En dat heb je in andere culturen ook weer. Op bepaalde vlakken eten ze in NL veel gezonder en op andere vlakken juist weer niet.

11. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Cola is een frisdrank, radler is half (0%) bier/half frisdrank. Dus radler is altijd meer bier dan dat cola bier is:D

tuc vindt dit leuk.
  12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Niet in het openbaar toch zeker :eek:

13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    Alleen op vrijgezellenfeestjes, achter gesloten deuren, samen met de strippers.

Kolibrie2, Merlino, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Op die leeftijd al? :eek:

15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    Je kan het maar beter zo vroeg mogelijk met ze samen doen dan dat ze in hun eentje op ontdekking gaan hoor.

..Nee, ik zie nu pas dat je reageert op een dikgedrukt stukje over cola. Ik zit op een heel crappy beeldscherm waardoor ik niet zie of er tekst dikgedrukt staat. Ik dacht dat je reageerde op de Radler in de tuin of op het terras.

toch3 vindt dit leuk.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    ..

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja soms, ontaard ben ik, dat weet je toch? :roflmao:

toch3 vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Ik was echt zo geschrokken toen ik op uitwisseling ging naar Frankrijk. Elke dag warme maaltijd op t gymnasium daar. Ik had oa pasta als lunch op school, met mosselen erdoor. Vond dat zo decadent :roflmao: arm kind dat hier kwam keek beteuterd dat ze een boterham met jam in een zakje mee naar school kreeg :roflmao:
    Was wel een vrij chique school, etenskeuze was extreem uitgebreid en vers :o:

KleineLai en femkes vinden dit leuk.
  19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.227
    113
    Dat klopt ja. Ook op publieke scholen zijn de lunches uitgebreid. Zelfs mijn 2 jarige krijgt op de crèche 3 gangen :roflmao:

Mapje en femkes vinden dit leuk.
  20. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Alle drinken met smaakje is eigenlijk onnodig, maar wel lekker. Ik zie weinig verschil tussen cola, fristi, chocomelk of appelsap. Ik heb het vrijwel nooit in huis, maar buitenshuis hebben ze dit echt wel gekregen, de cola niet dan, maar eigenlijk niks met prik. Oudste drinkt nu wel dingen met prik, jongste niet.

Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina