Verkorte baarmoederhals

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Jeanet1984, 3 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanet1984

Jeanet1984 Nieuw lid

3 jan 2022
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik ben moeder van 3 kindjes, en nu 12 weken zwanger van nummer 4. Tussen nummer 3 en 4 ben ik 2x geopereerd aan mijn baarmoederhals waardoor deze voor de zwangerschap 2,5cm was.

Vanaf 16 weken gaan ze de baarmoederhals goed in de gaten houden of deze niet nog meer verkort en anders wordt er een bandje geplaatst. Toch maak ik mij veel zorgen of dit niet te laat is en zou ik zo graag willen dat ze deze eerder opmeten. Ik begrijp dat er voor de 16 weken bijna geen druk op de baarmoedermond komt te staan dus de kans dat die dan verkort heel klein is. Toch ben ik erg angstig dat het toch fout gaat.

Gezien de tijd van het jaar wat voor mij een emotionele tijd is en de hormonen die door mijn lijf gieren ben ik even niet zo nuchter als normaal.

Ik moest mijn "angst" even kwijt, Bedankt voor het lezen

2. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Hi Jeanet, wat een spannende tijd voor je zeg!

Ik heb hier zelf geen verstand van helaas, maar las wel bij iemand anders op dit forum dat ze twee keer een vroeggeboorte heeft gehad met 23/24 weken. Met de volgende zwangerschappen had zij ook zo een bandje gekregen rond 16 weken en deze zijn goed verlopen. Ik snap je zorgen maar ik weet zeker dat de artsen jou niet met hoog risico rond zouden laten lopen zonder bandje en denk dat je erop kunt vertrouwen dat 16 weken op tijd is:)

Veel sterkte!

Deel Deze Pagina