alcoholvrije wijn / druivensap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tord, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Weet iemand een lekkere alcoholvrije wijn of rode druivensap?
    Ik mis mijn wijntje zo, zeker tijdens de lange zomeravonden :).

2. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Als je wijn verwarmt verdampt de alchohol.. Moet je hem wel even kort laten koken.

3. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Probeer Ame eens. Het is er in rood en wit en je kunt het krijgen bij de Gal en Gal. Het is geen wijn maar ik 'gebruik' het als mijn wijnvervanger en ik vind ze allebei heel erg lekker...

4. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Je hebt ook 'Stassen' zonder alcohol (Zero heet die volgens mij), is ook erg lekker. Lust zelf geen wijn maar deze wel.

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Inderdaad Amé is een lekker alternatief. Ik drink ook graag rode druivensap van AH eigen merk (die van Appelsientje is minder lekker vind ik). Wit druivensap is ook wel ok en een redelijk alternatief is de alcoholvrije wijn Natureo van Torres (bij Gall&Gall verkrijgbaar). Bijna alle andere alcoholvrije wijn vind ik echt niet lekker. Met warm weer is een Bavaria 0,0% of witbiertje van Wieckse Witte ook wel lekker.

Als je de alcohol uit wijn wil koken duurt dat niet "even" hoor! Duurt best een tijd voordat het verdampt is.

Er gaat niets boven een stevig glas lekkere wijn, ik mis het ook, maar bovengenoemde alternatieven ziijn af en toe wel lekker.

6. sana

sana Actief lid

29 apr 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    mmm, zin in druivensap!! :D

7. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    bij Gall en Gall hebben ze heeel lekkere alcoholvrije wijn , rode witten en rosé is echt net normale wijn maar je proeft de alcohol niet , kost 3,99 per fles ;)

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    hmmm, ik pak nog even een lekker wijntje, nu het nog kan;) Proost!

9. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Haha herken dit enorm! Van t weekend gewoon drinken in een groot wijnglas gedaan voelt meteen goed :p

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Bedankt voor de tips! Ook voor mijn zwangerschappen dronk ik al graag een glas druivensap in een restaurant, maar nu drink ik het ook graag thuis :). Morgen ga ik eens lekker boodschappen doen!

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    alcoholvrije prosecco bij de slijter. Ze hebben m vaak roze en wit. Bij ons kost ie ong. 6 euro per fles. Maar heb het er graag voor over, standaard 2 in de koelkast :)...

12. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Bij de c1000 hebben ze ook heel lekkere alchohol vrije wijn. Rood, wit en rose.
    Die van gall en gall vind ik dan weer niet lekker.

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Van Wieckse heb je rosébier 0,0% .

Errug lekker ;)

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind wieckse rose alcoholvrij echt helemaal niet lekker, net limonade :( Was helemaal teleurgesteld van het weekend.

Smaken die alcoholvrije wijnen wel naar wijn? En die proseco, van welk merk is dat?

15. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik neem af en toe gewoon een klein wijntje. Zoveel verbeeldingskracht heb ik niet dat ik een glas vruchtensap uit een wijnfles net als echte wijn kan laten smaken. Alcoholvrij witbier vind ik dan wel weer puik.

16. Janna1972

Janna1972 Nieuw lid

24 jun 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf kijk ik nu ik zwanger ben de laatste tijd veel op LekkerAlcoholvrij.nl (www.lekkeralcoholvrij.nl), daar worden alcoholvrije bieren en wijnen besproken en de site staat boordevol tips met alcoholvrije cocktails.

Overigens heb ik nu de alcoholvrije wijnen van Torres (Gall & Gall) en Domaine de Fleur (www.domainedefleur.nl) geprobeerd en die vond ik heel lekker. :)

Deel Deze Pagina