Tanden poetsen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Djamila, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Sinds ik weer zwnager ben vind het tandenpoetsen weer zo vies. Bij de tweede zwangerschap had ik dit ook en heb toen zo slecht gepoetst dat ik na de bevalling gewoon 6 grote gaatjes had en een ontstoken verstandskies. Dit wil ik niet nog een keer maar ik vind het zo vies, die tandpasta en dan die borstel zo ver in je mond. Ook heb ik weer een gaatje in mijn verstandskies en ik durf gewoon niet naar de tandarts te gaan omdat hij die wil trekken. Hij boort niet in verstandskiezen, maar daar zit ik nu echt niet op te wachten.

Iemand tips zodat mijn tanden toch schoon worden, ik poets wel gewoon iedere dag maar echt geen 2x.

2. mama annemijn

mama annemijn Actief lid

15 feb 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien kan je er ook een paar keer per dag bij flossen?

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik kom niet eens meer aan 1 keer per dag :(.
    Bij de gedachte alleen moet ik al overgeven. Hopelijk komen er hier wat goede tips!

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik werd er vanmorgen ook echt gek van, was van te voren helemaal niet misselijk, maar de smaak van pepermunt + die borstel zo ver in m'n mond maakte me écht goed misselijk, bah! 's Avonds gaat 't overigens wel goed bij mij, dus doe ik het dan extra goed + flossen + mondwater, en dan 's ochtends maar een beetje snel-snel voor een frisse mond.

5. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Zo herkenbaar! Ik had er last van maar niet zo heel extreem. Wat bij mij hielp was een elektrische tandenborstel, je mond met kleine slokjes water spoelen en MONDWATER gebruiken. Ik kon soms maar één keer per dag poetsen maar gebruikte dan mondwater en floste.

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik zou idd ook zeggen: goed tandenstoken, flossen, spoelen met (mond) water.

Misschien is het een idee om naar een reform winkel te gaan om te kijken of ze een tandpasta met een neutrale smaak hebben?

7. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ai, daar had ik in het begin ook zo'n last van. Met moeite kon ik 's morgens poetsen met alleen water (met een nieuwe borstel waar geen flauwe tandpastasmaak in achter bleef ;)). 's Middags poetste ik dan peutertandpasta want 's avonds werd ik weer misselijk.
    En gek genoeg, nu poets ik zeker 3 x per dag met aquafresh! Het is echt een tick en ik zou het liefst de hele dag poetsen, dus wie weet komt het nog!

8. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    lastig is dat he... wat mij hielp was poetsen met parodontax. Dat heeft een hele andere smaak dan andere tandpasta's. De meeste mensen vinden parodontax vies smaken, maar als je moeite hebt met pepermuntachtige smaken is dat misschien een oplossing. Ik had er in ieder geval veel baat bij.
    Verder is het belangrijk dat wanneer je gepoetst hebt, je niet meer spoelt met water nadien zodat je gebit optimaal profiteert van de fluoride in de tandpasta. Je hoofd voorover houden tijdens poetsen wil ook nog wel eens helpen tegen kokhalzen..en inderdaad een moment van de dag kiezen om te poetsen dat je het minst misselijk bent.
    Succes!

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Niet spoelen, ik moet er niet aan denken. Ik blijf spoelen na het poetsen, en meteen daarna eet ik een klein snoepje zodat die vreselijke smaak weg gaat, anders blijft er steeds wate rin mijn mond lopen en dat vind ik zo vies om weer door te slikken.

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Geen tips, maar ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die er last van heeft..

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Een vriendin van mij heeft met een kindertandenborstel gepoest, dat ging beter als een grote borstel

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Je zou eens tandpasta zonder mint kunnen proberen. Sommige vrouwen kunnen daqn wel poetsen.

Deel Deze Pagina