Kan me nu beter even aansluiten bij het kopje "Gezondheid". Sinds gisteren voelde ik me enorm raar; zweverig gevoel in m'n hoofd, weeïg op m'n maag, licht in de benen.. kortom: niet goed. Door mijn HA ben ik overgedragen aan het ziekenhuis i.v.m. zijn vakantie én omdat ik overmorgen uitgerekend ben. Dus heb ik het ziekenhuis maar gebeld. Zij wilden mij voor de zekerheid toch even zien. Allerlei testen gedaan; bloedprikken, een uur aan de CTG-scan gelegen, urine gecheckt en tot slot nog een echo van ons hummeltje. Alles leek goed, tot zover geen zwangerschapsvergiftiging alleen de uitslag van de urine duurde een uur en als er wat aan de hand was zouden ze wel bellen. Tot we gisteravond tegen half negen een telefoontje van de verpleegkundige van het ziekenhuis kregen. We moeten vandaag weer komen en dan willen ze alle tests weer opnieuw doen en dan een uitgebreider urine onderzoek. De reden e.d. wilde ze niet vertellen evenals de uitslag van de urinetest. De afspraak van aanstaande woensdag (die ik in 1e instantie gepland had) kwam dan naar vandaag. Ik vind het maar een geheimzinnig iets. Iemand enig idee wat er zou kunnen gebeuren? Vind het maar raar allemaal.. neem wederom m'n tasje maar weer mee want je weet het nooit natuurlijk. Alleen acht ik de kans van 'halen' wel heel klein. Helaas..
Heel verstandig neem toch maar een tasje mee. ik zou ook echt niet weten wat er met je testen aan de hand is. Misschien wel heel onbenullig kwijtraken of onvoldoende (kwaliteit) van de urine. Is er gekeken naar blaasontsteking? Hoe dan ook, ik zou ze daar wel mee confronteren en vertellen wat voor gevoel dat bij jou/jullie op heeft geroepen. Sterkte vandaag dan maar weer.
Wat raar dat ze de reden en de uitslag van de urinetest niet wilden vertellen. Hopelijk valt het allemaal mee!
We zijn weer terug uit het ziekenhuis, gelukkig hoefde ik maar een uurtje te blijven. Jemig, wat kunnen mensen je nog de stuipen op het lijf jagen zo in de laatste paar dagen van je zwangerschap! Ze hebben me vanochtend nog zes á zeven keer proberen mobiel te bellen (normaliter belt ZH altijd op de vaste telefoon) omdat ik eigenlijk zo snel mogelijk moest komen. Ik heb teruggebeld naar de verloskundige die mij gisteren onderzocht had en wat bleek nu? Ze wilden meer onderzoeken doen omdat ze bang waren dat mijn placenta al een paar weken zijn werk niet meer goed deed. Dus dat de groei stil was blijven staan bij ongeveer 34 weken! Ze wilden dat gisteravond niet mededelen, maar vanmiddag werd dus aangegeven dat nader onderzoek zeker gewenst was en dat ik sowieso m'n tasje maar mee moest nemen. Crisis, wat heb ik weer in angsten gezeten! Weer aan de CTG gelegd, geen urine en bloedtest gehad, maar wel weer een echo. Nu heeft een gynaecoloog het overgenomen (ouder, ervarender persoon) en die gaf aan dat alles uitstekend was. Er was een fout gemaakt bij de metingen die ze deed bij de echo! Hartje is perfect, kleine is nu ongeveer 3100 gram en de placenta was ook voortreffelijk hoe die nu werkt. Zorgen om niks! Maar ik ben wel heel blij dat deze gynaecoloog aan de verloskundige had doorgegeven dat 'ie mij nog een keer wilde zien, omdat het om kind én moeder gaat. Mocht het mis zijn geweest, dan hadden ze het vandaag middels een keizersnede gehaald. Had van ook gemogen, haha. Maar ik ben zeer, zeer, zeer opgelucht dat ons kleine het voortreffelijk doet. Valt weer 10 kilo van je af.. Bij wijze van! Bedankt voor de reacties dames!