6 weken zwanger en 3 kg aangekomen!!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mammied, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammied

mammied Actief lid

14 jun 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    Hallo allemaal...
    Even een kort verhaaltje.
    Voor ik wist dat ik zwanger was had ik al ondergewicht. woog 49.5 en nu weeg ik al 52.7 en zou dus net 6wk en 3dg zijn. heb echt al een bolle buik ook en mijn borsten zijn ook aardig gevuld,maar is dit wel goed? voorheen kwam ik niks aan wat ik ook at, en nu eet ik gewoon hetzelfde, eet bijna geen zoute dingen,behalve door bepaald eten maar dat ik bijna niks. hou ook al wel wat vocht vast in de benen en voeten,maar lijkt me al erg vroeg?
    Begin weleens stiekem te denken dat ik misschien toch al wat verder ben maar dan zou ik dus wel de laatste keer een (valse menstruatie) hebben gehad, wat ik met de vorige 2 zwangerschappen niet had.
    Hebben jullie ideeen of suggesties of hetzelfde?

2. mammied

mammied Actief lid

14 jun 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    echt niemand die hier kan reageren???
    zal toch echt niet de enigste zijn? hoop ik....

3. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier ook hoor, net zwanger meteen dik 2 kilo eraan... daarna een tijdje stilgestaan en nu op 8 kilo erbij! (niet misselijk geweest)

Succes!

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    als je in 4 weken tijd al 3 kilo aankomt , dan mag je volgens mijn wel wat gaan opletten , want zeker in het begin van de zwangerschap is het buikje wat je hebt een darmen buikje ....
    te veel aankomen tijdens een zwangerschap is niet goed , ik weet niet of je anders bent gaan eten of meer bent gaan eten ?
    tijdens een zwangerschap kom je altijd aan maar verloskundigen en gyn willen dit het liefst onder de 12 kilo houden ...

5. Miriam1988

Miriam1988 Actief lid

10 aug 2011
    140
    18
    18
    Vrouw
    Nagelstyliste
    Friesland
    Ik had precies t zelfde! was ook 49 kilo en met een paar weekjes zwanger ook al 53 kilo... maar is niks ernstigs aan hoor ;)

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik had hetzelfde.

Buikje zal straks nog iets minder worden, want dat zullen je darmen nu zijn. Die zijn flink opgezet.

Ik hield veel vocht vast, en kwam ook zo snel aan.
    Aan het eind iets van 27 kilo aangekomen.

Nu is de kleine 3,5 maand en is er alweer 19 kilo af ( al staat het de laatste 4 weken wel stil met afvallen)

Het was heeel veel vocht,m paste mijn ringen met 6 weken al niet meer. Horloge moesten schakels tussen etc.

7. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Ik heb wel een gehoord dat hoe minder eigen vet je hebt hoe meer je aankomt. foefje van moeder natuur. Ik zou me nog niet echt druk maken. Bij mijn eerste woog ik 60 en uiteindelijk 83 kilo geworden, aardig wat. In het begin ging het heeel erg snel.

Gefeliciteerd.

8. inge73

inge73 Lid

13 jul 2010
    56
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben in het begin van mijn zwangerschap ook best wel wat aangekomen, terwijl mijn eetgewoonten niet veranderd waren. Nu ben ik bijna aan het einde en ben 16 kilo aangekomen. Volgens mijn verloskundige netjes. Op een gegeven moment is het minder snel gegaan en ben ik zelfs een keer een kilo afgevallen. Ook ik zat voor mijn zwangerschap tegen ondergewicht aan.
    Er is volgens mij ongeveer een gemiddelde dat je aan mag komen. Ik zou zeggen luister gewoon naar je verloskundige en ik heb nooit gehoord dat de verloskundigen en gyneacologen het onder de 12 kilo willen houden.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook een as mama die met 50 kilo is gestart..Hier ook in no time de eerste kilo's eraan. Zit nu met bijna 39 wkn op 17 kilo erbij..En dit was wat de vk aangaf dat mooi zou zijn..Iemand zei het hier al eerder; is een foefje van moeder natuur..Je slaat nu extra vetreserves op voor "moeilijke" tijden en borstvoeding.. Hoe minder reserves je dus hebt voor de zwangerschap hoe meer je nu hamstert. Daarom hoor je ook vaak dat mensen met overgewicht zelfs afvallen in hun zwangerschap..
    En die vk die max 12 kilo adviseren zijn erg ouderwets, hokjes mentaliteit elke vrouw is anders en elke zwangerschap en lichaamsbouw ook.. Niet druk maken dus!

10. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben juist 5 kilo afgevallen en heb dit nagevraagd bij de vk. Zij gaf aan dat beide gewoon mogelijk is en geen kwaad kan! Sommigen krijgen het inderdaad snel eraan, niks aan de hand! ;)

11. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    In het begin had ik precies hetzelfde.
    Mijn borsten werden groter en ik werd zwaarder.
    Daarna kwam ik in de fase dat ik erg misselijk was en veel moest overgeven. Toen ben ik afgevallen.
    Toen de misselijkheid over was ben ik geleidelijk steeds iets aangekomen. De verloskundige is bij mij zeer tevreden.
    Dus maak je niet teveel zorgen.;)
    Eventueel kan je aan de verloskundige vragen of alles normaal is.

12. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Mijn VK vind het netjes dat ik iets meer als 15 kg ben aangekomen.;)

Groeten jane

13. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Volgens mij maakt het inderdaad veel uit wat je startgewicht is... als je ondergewicht hebt moet je wat meer aankomen om een gezonde en veilige plek voor je kindje op te bouwen... Ik ben nu 7 weken zwanger en nog niks aangekomen.. maar ik weeg van mezelf ook al een stuk meer, 64 kilo....heb geen overgewicht.. maar wel een goed vetlaagje.. :) ... mensen met overgewicht wordt aangeraden om tijdens een zwangerschap niet meer dan 8 kilo erbij te krijgen... het hangt dus allemaal samen met je startgewicht.

14. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vk vind het prima dat ik met 35w zo'n 15kg ben aangekomen. Misschien scheelt het dat ik ook niet GIGA dik ben geworden ofzo. De meeste mensen denken zelfs dat ik niet veel ben aangekomen. Terwijl het mij zou benieuwen of ik m'n gewichtstoename onder de 20kg kan houden. Ach, ik maak me er niet druk over. M'n lichaam zal dit buffertje wel nodig hebben. :)

15. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Ik ben nu 10 weken zwanger en 5 kilo aangekomen. Ik startte met 65 kg. Aangezien ik vorig jaar 32 kilo was afgevallen ben ik nu weer uit mezelf terug gegaan naar mijn diƫtiste omdat ik wil zorgen dat ik alleen zwangerschapskilo's aankom. En wat blijkt? Ik hou enorm veel vocht vast. Vetpercentage is zelfs lager dan ooit. Dus niks om je zorgen over te maken. Dat deed ik ook en dacht "waar eindigt dit"?
    Mijn gyn zegt tussen de 12 en 17 kilo is heel netjes. Ondanks dat het bij mij vocht is hoop ik ook dat ik nu even stil blijf staan met de kilo's!
    En grotere borsten, is ook een bekend verschijnsel. Met 5 weken was ik al toe aan een grotere maat. Had ik bij mijn eerste pas veel later last van.

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik was van 95 kilo afgevallen naar 68 en in de zwangerschap 23 kilo aangekomen mede ook door 6 weken bedrust en ziekenhuisopname dus ja maar in begin nooit zoveel aangekomen

17. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik ben in het begin ook zoiets aangekomen, maar was hetzelfde gewicht een paar weken later kwijt.. Toen ook m'n darmenbuikje wegging, zeg maar. Dus zal wel gewoon vocht zijn geweest ofzo.

18. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    je verbranding is gewoon anders tijdens een zwangerschap...
    ik heb normaal een snelle verbranding... maar tijdens zwangerschappen niet...
    kom dus ook gelijk aan....

ben 25,31 en 27 kilo aangekomen in totaal bij andere zwangerschappen... bizar veel...
    Alleen het voordeel wat ik (tot nu toe) heb, is dat mn eigen verbranding (na stoppen met bv) weer terug komt en ben ik alles weer zo kwijt....

19. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    bij de eerste woog ik 62kg en 32kg aangekomen waarvan een 12kg kwijt en terug zwanger en 16kg erbij, van beide had ik nog 20kg teveel toen ik vd 3e zwanger werd en nu zou een 8-10kg erbij denk ik

20. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    in bijna 7 weken 2 kilo aangekomen terwijl ik juist heel gezond eet en alles wat niet mag heel bewust laat staan!

Deel Deze Pagina