alcoholvrije wijn en tiramisu vd supermarkt

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door liekeinspanje, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Hallo dames,

Toch maar de vraag even stellen want merk dat ik ermee zit. Ik ben nu 7 weken zwanger, heb in de eerste weken (toen ik het al wel wist) af en toe alcoholvrije wijn gedronken dus nu toch niet helemaal alcoholvrij blijkt te zijn (0,1 tot 0,5%). Is dit dan toch schadelijk? kan ik dit toch af en toe drinken want heb een merk gevonden dat ik erg lekker vind en dat is ook fijn voor de feestdagen :). En ik heb vorige week tiramisu vd supermarkt gegeten zonder op de verpakking te kijken, nu zit er wel een beetje alcohol in en ook mascarpone, dus geen idee of dit ook kwaad kan. Ben nog een beetje onzeker en zoekende met wat ik wel/niet mag eten. groetjes, Lieke

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou me geen zorgen maken over de wijn die je hebt gedronken, maar het ook niet meer doen vanaf nu! Ook alcohol in (zeer) kleine hoeveelheden kan kwaad, dus liever helemaal niet! Natuurlijk moet je je meer zorgen maken als je heel veel hebt gedronken dan een beetje van deze vrijwel alcohol-loze wijn, maar het advies is toch om echt helemaal geen alcohol te nemen!
    Mascarpone is geen probleem, maar de alcohol in tiramisu liever niet. Dus even laten staan, of op zoek naar een variant zonder alcohol.

Mirjam

Deel Deze Pagina