verkouden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Es09, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik ben sinds een paar dagen vreselijk verkouden. Mijn neus zit echt pot dicht en ik doe daardoor geen oog dicht 's nachts.
    Ik heb al meerdere kussens in gebruik zodat ik wat hoger lig, maar krijg amper lucht door die verstopte neus.

Mag je eigenlijk neusspray gebruiken? zeker alleen zoutoplossing?
    helaas werkt zoutoplossing niet.. Ik heb huisstofmijt allergie en zoutoplossing werkt bij mij echt voor geen meter..

Iemand nog tips om het wat dragelijker te maken?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij mag je Otrivin en dan de kinderversie maar 'k weet 't niet helemaal zeker.

3. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewone Otrivin, maar niet langer dan een week!

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik gebruik zelf altijd rhinileen van vsm of die van dr vogel als ik verkouden ben.
    ben helaas nu al vanaf begin december op en af verkouden en mn hoest gaat maar niet weg.
    snap dat het heel vervelend is en als je door de zwangerschap al niet zo best slaapt komt het nog harder aan.

wat ik ook nog wel een doe als mn neus erg dicht zit is dampo onder mn voeten en dan sokken aan in bed.
    klinkt raar maar werkt wel.

sterkte met je verkoudeheid.

liefs doris

5. Bri

Bri Niet meer actief

Je geeft aan dat je een allergie hebt, mij lijkt het handig om daarover je huisarts te consulteren. Misschien zijn er medicijnen die je veilig kunt gebruiken, en die wél gaan helpen. De neussprays die hier worden besproken (zoutopl en xylometazoline) doen niets anders dan symptomen bestrijden, maar de oorzaak (huisstofmijt) blijft natuurlijk gewoon...

sterkte!

6. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    een ui!
    Gewoon in stukjes snijden en naast of onder je bed..
    Je bent er dan zo weer vanaf!

7. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik ben vorige week ook erg snotterig geweest. In overleg met de apotheek mag ik wel gewoon neusspray gebruiken, maar dan alleen bijvoorbeeld voor het slapen gaat dat je neus even los zit. En absoluut niet langer dan een week (wat overigens normaal ook niet mag).
    Maar zodra je zonder kan, wel stoppen.

Ik moet inderdaad nog wel veel hoesten. Hebben jullie daardoor ook meer last van je banden en iets wat harde buiken??

Groetjes...

8. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon normale Xylometa... mag je een week lang gebruiken. En daarmee wordt bedoeld...een week lang aantal keer per dag. Staat op de verpakking. Weet t niet uit me hoofd. Maar als jij het alleen savonds nodig heb een spraytje in elk neusgat...niks mis mee.

Ik gebruik zelf de kinderversie ervan. HEERLIJK die verlichting. Je kindje heeft er ook niks aan als je niet goed uitrust e.d.
    En door het sprayen van je neus zal je waarschijnlijk eerder van je verkoudheid af zijn.... Door sprayen komen je holtes goed vrij namelijk. Voorkomt dus holte ontstekingen.

En gewoon met mate gebruiken! 1 spraytje in elk neusgat voor het slapen kan geen kwaad.

Je kan het bij je dokter navragen! succes en beterschap.

9. Donna 24

Donna 24 Actief lid

1 dec 2009
    154
    0
    0
    ik ben gisteren ook naar de huisarts geweest. Ik ben al 2 weken verkouden. Vorige week (toen ik nog niet wsit dat ik zwanger ben) heb ik flink gestoomt. Dacht eigenlijk dat het weer over was. Maar eergister nacht, werd ik wakker van ontzettende pijn in mn kaak/kiezen. Dit wijst meestal op een holte ontsteking.
    De dokter zei dat ze liever geen antibiotica uitschrijft tijdens zwangerschap.Alleen als het niet anders kan. Nu dus een neusspray gekregen die je tijdens zwangerschap mag gebruiken. Hij heet Prevalin extra sterk. Ook moet ik blijven stomen en mag ik max3 aspririne per dag. Vandaag is het al wel een stuk beter!! Dus ik denk dat het goed gaat komen. Gelukkig maar, want wil eigenlijk niet aan de antibiotica tijdens mn zwangerschap!

10. MarielleS

MarielleS Lid

8 okt 2009
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, hier hetzelfde verhaal en mijn aanpak:

Euphorbium neusspray van Heel (om te voorkomen dat je holtes gaan ontsteken)
    Een halve ui in een bakje water (laagje water erin) naast mijn bed om mijn neus open te houden.
    Hoofdeinde stukje omhoog.
    Vicks vaporub op mijn borst,
    lepel hoestdrank (mijn keel wordt schor als ik 's nachts door mijn mond adem) en labello om dezelfde reden.
    Meestal doe ik wat druppels Davos olie op mijn kussen, maar die kon ik nu niet vinden.
    Gemberthee (van vers geraspte gember)
    vitamines!

Succes!:D

Deel Deze Pagina