Alcoholvrije wijn?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Olivia4, 12 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olivia4

Olivia4 Lid

12 apr 2009
    35
    0
    0
    Manager
    Amersfoort
    Gisteren heeft mijn vriend heel attent een fles alcoholvrije wijn voor me gekocht. Nu zie ik op het etiket dat er nog steeds 0,5% alcohol in zit...!

Wie weet hoe schadelijk dit is? Op de websites van 'alcoholvrije' drank wordt aangegeven dat het product ideaal is voor zwangere vrouwen...

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Beetje misleidend, vind ik... Moet het dan niet alcoholarm heten?
    Mja, er zullen zo meteen wel dames gaan zeggen dat je het wel kunt drinken, omdat het maar heel weinig alcohol is, maar ja, er zijn ook dames die 2 gewone wijntjes in het weekend normaal vinden en dan is de vraag maar: Waar trek je de grens? En natuurlijk zegt de producten zelf dat het ideaal is voor zwangere vrouwen. Is goed voor de verkoop.
    Is er geen alcoholvrije wijn waar écht geen alcohol in zit?

Persoonlijk zou ik het niet doen, maar je moet het helemaal zelf weten.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Even opgezocht en dit gevonden over bier:
    Staat niets over wijn, hoewel ik op een andere pagina wel lees dat er alcoholarme en alcoholvrije wijnen zijn. Er staat echter niet of de alcoholvrije wijnen ook echt 0% alcohol bevatten...

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, wijn met 0% alcohol bestaat niet! Er blijft altijd wat achter, bij wijn dus 0,5%.
    Bij de biowinkel hebben ze wel alcoholvrije wijn, maar dat is dus gewoon bessensap met bubbels, heel smerig overigens! :)

5. 894hi

894hi Niet meer actief

6. Olivia4

Olivia4 Lid

12 apr 2009
    35
    0
    0
    Manager
    Amersfoort
    Het was juist op de site van alcohol-vrij dat ik er achter kwam dat er nog alcohol in de alcoholvrije wijnen zit...

http://www.alcoholvrij.com/de-alcoholiseren

Ik heb besloten in ieder geval te wachten tot 12-13 weken en daarna af en toe een glaasje te doen. Ga over twee weken voor het eerst naar de verloskundige en zal het haar ook nog voorleggen.

Deel Deze Pagina