Hallo iedereen... Mijn hele zwangerschap al eet ik slecht, van groente en aardappels word ik zo misselijk dat ik het er gelijk weer uit spuug. Ik heb nu ook emesafene gekregen van de dokter waardoor de misselijkheid minder word. Maar nog ben ik niet fan van groente ik vind het gewoon heel vies.. Ook krijg ik brood niet binnen en eet ik daarom maar 1 a 2 plakken ontbijtkoek om toch iets binnen te krijgen Verder drink ik wel veel sap elke dag en zowiezo 2 glazen melk en tegewoordig ook elke dag taxi en sisi fruitmania. Wel wil ik gaan proberen om meer fruit binnen te krijgen omdat ik dat wel lust Wel eet ik veel ongezonde dingen want die blijven gek genoeg gewoon binnen Maar ben sinds dat ik zwanger ben wel 5 kilo afgevallen.. Ook slik ik elke dag vitaminetabetten speciaal voor zwangere vrouwen.. Kan het zo zijn dat als ik slecht eet mijn kindje een groeiachterstand krijgt? Want de kleine was met 11 wk en 6 dagen 48mm en dat kwam overeen met 11 wk 5 dg. Weet iemand dit?
Zat met hetzelfde probleem. Mijn misselijkheid is een heel stuk minder geworden sinds ik gestopt ben met de vitaminetabletten, slik alleen nog foliumzuur. Aardappels en sommigen groenten kan ik idd dat nog niet binnen houden maar kan al meer gevarieerd eten sinds ik dus gestopt ben met de vitaminetabletten (ik slikte ze van de kruidvat). Mijn kindje was nog ook wat te klein maar ik hoefde er mij geen zorgen over te maken, het harte klopt en alles beweegt. En met een beetje geluk ben je er met een paar weken helemaal van de misselijkheid af.
Dat word vanzelf wel weer beter eet nu gewoon wat je wel wegkrijgt. Ik had ook een enrome afkeer tegen bepaalde dingen dat verdwijnt vanzelf weer. neem gewoon ene vitaminepil voor zwangeren dan krijg je in ieder geval vitamines binnen
Ik heb ergens gelezen dat ze liever hebben dat je bijvoorbeeld elke dag patat eet omdat je dat wel binnenhoudt, dan niets eet vanwege de misselijkheid. Ik zou wel proberen te minderen met de ontbijtkoek, want dat zou niet goed zijn ivm kaneel. Eet misschien iets van brinta oid.. dat is vloeibaar, heb je meteen je vezels en calcium binnen. Ik at in het begin veel fruit en liga's en die crackertjes van LU, die zijn lekker zout... En die ene dag achterstand is geen probleem hoor! Succes!
Lekker ontbijtkoek eten hoor, kaneel is pas schadelijk als je het met eetlepels per keer naar binnen zou werken. Dat ieniemienie beetje dat in ontbijtkoek zit mag je gewoon hebben! Als ik jou was zou ik inderdaad meer fruit gaan eten om je groente tekort te compenseren..En mss knackebröd of qracottes? Zitten ook vezels in, belangrijk voor je stoelgang. En niet te bang zijn dat je kindje te kort komt, die neemt wel wat het nodig heeft. Het gaat vooral om je eigen gezondheid die achteruit gaat als je niet voldoende binnenkrijgt..
Ik eet elke dag een smoothie van vers fruit, zo krijg je ook een boel vitamines binnen, je kunt het in een blender mengen tot drinkbaar, en dat is veel gezonder dan sap uit een pak, eventueel kun je er twee per dag nemen, om zo aan wat meer vitaminen te komen? Gewoon 3 stuks fruit, met een scheutje melk of ander sap in de blender doen en mengen maar! Overigens heb ik begrepen dat je kindje echt wel binnen krijgt wat het binnen moet krijgen! en 1 dag verschil qua groei op zo'n vroege echo zegt niet zo heel veel, kijk als je nou een dikke achterstand van een week zou hebben zou ik me meer zorgen maken.
1 dag verschil op de echo is echt niet raar. Dat is gewoon een normale variatie. En de kleine neemt wel wat hij/zij nodig heeft. gezien mijn 8-ponder Ik kon ook slecht eten, was opzich niet misselijk, maar had gewoon geen honger, en was na een paar happen al vol. Op aanraden van de VK (en verwijzing huisarts) ben ik naar een dietist gegaan. Die heeft me een dagritme voorgesteld, zodat ik in ieder geval gewoon ging eten. Dat was zoiets: ontbijt: muesli met yoghurt of brinta (telt voor 2 boterhammen) tussendoor: stukje fruit of boterham lunch: 2 boterhammen tussendoor: stukje fruit of boterham avondeten: groente, vlees, aardappels/rijst/pasta. En dan genoeg groente proberen te eten. De andere is minder belangrijk 's avonds bij de koffie nog een koekje of fruit. En dan bij elke keer frisdrank eerst een glas water, zodat je wat meer naturel vocht binnenkrijgt. Het was voor mij wel proppen, maar door dit op de klok te eten, kreeg ik een ritme. Niet dat ik nooit meer kokhalsend boven mijn bord zat, maar het was wat beter te doen..
pffff dat is wel heeel veel eten hoor!! Ik heb het hier even bij de vk gevraagd en dit was het antwoord van Imke, Dat je kindje een dag verschilt met de echo heeft absoluut niet met jou eet gedrag te maken, jou kindje zorgt heel goed voor zich zelf en pakt alles wat het nodig heeft. 1 dag verschil is geen achterstand, daar spreken we pas van als hetmeer dan twee weken schilt dit is mooi conform! 48mm is precies goed voor dit termijn. Je krijgt voldoende vitamine binnen, je neemt fruit en een vitamine pil daar zit alles in wat je nodig hebt! Dadelijk als je je wat beter gaat voelen kan je weer wat meer gevarieerd gaan eten maar dat komt wel, geen zorgen!
Ik ben zo blij dat het zoiezo wel goed zit met beeb als je slecht eet Want moet iets bekennen... Ik probeer onze schuldjes af te betalen en al 2 maandjes hebben we teveel gestort naar die mensen zodat we 2 soms 3 dagen met 5 euro moeten leven... Ik ga het deze keer goed aanpakken en voelde me al schuldig tegenover beeb... Ik probeer schuld vrij te zijn voor onze hummeltje er is,moet er goed voor zorgen dat beeb NU ook niks te kort komt Ik neem zwangerschaps vits in met foliumzuur (zit er al in dus kan niet stoppen met de fz) En visolie tabletjes Met de 12 weken echo zag beeb er perfect uit en beweegde en rolde de hele bm door hihi Nu wachten op de 16 weken echo... Al groei ik goed toch blijft die schuldgevoel steken...