Hello ladies ik heb even een vraag, ik ben nu net 7 weken zwanger en tot nu toe heb ik nog niet volgens het boekje gegeten. Ik eet natuurlijk geen rauw vlees en dergelijke maar ik eet ook niet netjes al mijn groente en fruit en ik best veel frietjes want mijn lichaam lijkt er naar te snakken. Kan dit schade hebben op mijn kleintje? Ik wil vanaf morgen echt netjes mijn melk en groente eten maar ik vind het best moeilijk.. Hebben jullie tips? Alvast bedankt
Wij grappen altijd dat het eerste woord wat onze dochter gaat zeggen vast patat wordt Maar alles gaat goed met haar
Nee hoor, het is vooral niet zo goed voor jou maar dat weet je zelf toch ook wel... proberen gewoon netjes en normaal te eten is het allerbeste (en af en toe een frietje!)
Joh relax! Ik eet ook niet volgens het boekje. Idd geen rauw vlees, alcohol en al die dingen. Maar heb gewoon vaker behoefte aan een patatje (zal wel behoefte aan zout zijn ofzo). En ik geef er gewoon aan toe, eens per week een patatje. Geen enkel probleem hoor. Maar dat is toch logisch? Ik snap nooit zo goed waarom t uitmaakt of je net zwanger bent/in de laatste weken zit/allang bevallen bent. We weten allemaal wat goed voor ons is en dat je de ongezondere dingen wel een beetje met mate moet eten. Maar er overkomt jou en je baby helemaal niks van als je eens wat vaker junkfood eet hoor. Relax!
Ik had de eerste periode ook heel veel zin in snackbar en vooral mc donalds, nu zijn alleen de kroketten nog favoriet. Ik mocht van mezelf 1 keer in de week wat halen bij de mac en moest verder minstend 5 dagen gewoon groenten eten en die andere dag werd dan pizza of pannekoeken of gewoon patat uit de frietpan. Probeer anders op de dag een stuk fruit te eten, ik ben gek op peren! En ik eet ook regelmatig snoeptomaatjes, lekker gezond snacken! En je hebt toch groenten gegeten!
Grappig te lezen! Ik heb de eerste 5 weken alleen maar junkfood gegeten (zeg 4/5 x in de week) was t enige wat ik lekker vond en binnen hield. Gelukkig hielt het snel op en nu eet ik weer 'normaal'
Ik had precies hetzelfde kunnen schrijven Over 3 kwartier 20-weken echo, dus we zullen zien hoe ons kleintje het op de patatjes heeft gedaan Het is inderdaad voor jezelf wat minder gezond, in fruit en groente zitten nou eenmaal meer vitamines en die kun je goed gebruiken. Maar af en toe eens een hamburger of patatjes kan echt geen kwaad hoor! Je moet jezelf niet van alles gaan verbieden, dan kun je toch wat minder genieten vind ik!
Hier ook hoor! Maar als het echt het enige is waar je even wat minder misselijk van bent terwijl je verder tegen al het eten aan zit te hikken kan het niet zoveel kwaad denk ik. Het is inderdaad niet super voor de lijn maar heb hier twee mannetjes rondlopen die het ook een paar weken van de zwangerschap hebben moeten doorstaan .
Gelukkig meiden jullie stellen me gerust. Komende maandag heb ik de eerste echo ben benieuwd hoe de kleine het doet hihi
ik ging bij de eerste 's nachts tijdens mijn slaapdienst frikandellen bakken. snakte er echt naar. Gewoon aardappels, groente kreeg ik niet weg. Rijst een beetje. Na een week of 14 werd alles weer een beetje normaal .
We zijn net terug van de echo en met ons junkfoodwurmpje is alles goed! We zijn zelfs 5 dagen vooruit gezet dus het is ook goed voor de baby..
Ik heb de eerste weken geleeft op crackers en vanillevla... Ook niet echt gezond dus. De vk zei toen dat het voor de kleine weinig keaad kan, die pakt wat ie nodg heeft. Ik ben toen wel extra vitaminepillen gaan slikken.