Vaag positief

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Juf1985, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Beste verloskundige,
    Ik heb vandaag en gister vaag positief getest. Hoefde niet eens zoveel te turen. Nu vraag ik me af vanaf wanneer kan je een test goedkeuren? Ga woensdag en vrijdag nog een keer testen, maar ben wel benieuwd wanneer je het echt kan zeggen dat je zwanger bent.

Alvast ontzettend bedankt voor het antwoorden,

Groetjes juf1985

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Dat er een streepje licht verschijnt op de zwagerschapstest kan diverse oorzaken hebben. Zo kan het zijn dat je nog heel pril zwanger bent (net rondom de vier weken) waardoor er nog niet zoveel zwangerschapshormoon in je urine aanwezig is. Ook kan je urine te erg verdund zijn. Dus graag met ochtendurine testen. Je mag er wel vanuit gaan dat je zwanger bent. Want een licht streepje betekend dat er hCG hormoon aanwezig is in je urine. Je kunt evt. a 1 week opnieuw testen inderdaad.
    Gebruik je foliumzuur?
    Groetjes Gea

3. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Beste Gea, wat fijn dat je zo snel hebt gereageerd. Ik heb alle tests met ochtendurine gedaan, ik slik ook al foliumzuur. Ik heb net even wat meer research gedaan en mijn ovutest was positief op 5 november, waarop twee dagen later de eisprong was, had namelijk toen ook 2 dagen bloeding. Dus eigenlijk ben ik denk ik te vroeg met testen, want dan zou ik vandaag pas voor het eerst mogen testen. De test is vandaag ook weer vaag, morgen kijken wat de test doet. Wel fijn om te weten dat jij zegt dat ik zwanger ben, al durf ik dat nog niet te geloven.
    Vooralsnog ontzettend bedankt,

Groetjes juf1985

4. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Helaas nu niet meer zwanger, gister heftige bloeding gehad, die nu nog steeds aan de gang is. Flinke krampen sinds vannacht en gaat nog steeds door, helaas.

Deel Deze Pagina