Wat zouden jullie doen? Aannemer reageert niet

Discussie in 'De lounge' gestart door sam32, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraag aan jullie, misschien dat iemand verstand heeft in wat onze rechten zijn.....
    Afgelopen maart was ons huis opgeleverd. Helaas was nog niet alles helemaal goed, pilaar aan ons huis ( in een hoek) was door aansluiting van warmtenet gescheurd doordat ze onder de fundering van die pilaar hadden doorgegraven. Was schuld van degene die dat had aangesloten. En nog een aantal andere kleinere dingen die nog gedaan moeten worden. Die pilaar is inmiddels weer opgemetseld( na lang gezeur) maar nog niet gevoegd. Nu is het inmiddels oktober en de aannemer reageert gewoon nergens op, niet op mails, drukt ons weg als we bellen en als we onder nummer onderdrukt bellen dan pakt ie wel op maar heeft weer een of andere smoes. Moet er wel bij zeggen dat het een Duitse aannemer is. Hij verstaat en praat goed Nederlands. We willen graag dat ons huis een keertje af komt,maar wat zijn onze rechten? Welke stappen moeten we ondernemen? we hebben waarsch te weinig geld achter gehouden voor het laatste gedeelte, dus dat kan hem waarschijnlijk weinig schelen...... Maar goed, ondertussen zijn wij er niet mee geholpen...

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Als eerste moet je een aangetekende brief sturen met het verzoek dat het euvel binnen een redelijke termijn (noem deze datum ook) gemaakt wordt en dat hierna verdere stappen genomen worden. Geef de aannemer kans te reageren. Licht daarna Vereniging Eigen Huis (ben je lid?, anders nu direct doen)of je rechtsbijstandverzekering in als je die hebt. Zij kunnen je begeleiden met de afhandeling. VEH kan bijv voorstellen dat je zelf een aannemer uitkiest die het werk afmaakt en de rekening stuurt naar de eerste aannemer (in eventuele 2e brief vermelden). Weet je trouwens of er door de notaris nog geld is achtergehouden? Dan kun je met dit geld een andere aannemer betalen. Wel altijd met een aangetekende brief communiceren met de eerste aannemer.

3. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Aangetekende brief hadden we idd ook al verstuurd met daarin een datum. Daarna heeft hij die pilaar gemaakt en nu laat hij weer niks van zich horen. Moeten we nu opnieuw een aangetekende brief sturen of kunnen we meteen stappen ondernemen?

4. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het overgebleven bedrag van het depot is op onze rekening gestort, dus niks achtergehouden. De aannemer vroed direct na de oplevering ook het hele bedrag van de laatste betaling. Hebben we niet gedaan,maar deels,maar waarsch wel te weinig achter gehouden om hem aan het werk te zetten

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Ik zou hem nog een brief sturen.

Denk je dat je met het achtergebleven geld ook een andere aannemer kan betalen? Zet dan ook in de brief dat je bij geen respons het werk laat afmaken door een andere aannemer en de kosten voor de werkzaamheden afgetrokken worden van zijn tegoed.

6. Only me

Only me Niet meer actief

Laat me raden, zou bijna zeggen dat het om dezelfde duitse aannemer die wij hadden, gaat!!

Lopen al vanaf 2007 met hun heen en weer te bellen, ze zien overal van af en schuiving alles naar het hoofdkantoor en zeggen zelf nergens voor verantwoordelijk te zijn.

ZIEK wordt je van ze!!

7. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb haast de neiging om overal op internet dit negatieve verhaal neer te zetten met de naam van hun erbij, zodat ze in Nederland minder werk krijgen,maar ja,wat heb je er aan.....

8. Only me

Only me Niet meer actief

Heb je een pb gestuurd... misschien treffen wij wel dezelfde...

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Als dit nieuwbouw is.... Hebben jullie gekocht bij een projectontwikkelaar, via een makelaar? Dan zou ik even met de projectontwikkelaar contact opnemen...

Ik heb gewerkt bij een projectontwikkelaar, en het was vaak na oplevering dat de aannemer dan niets meer laat weten. Of iig heel laks. Wij gingen hier dan wel achteraan.

10. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, we hadden een kavel gekocht en een architect gehad die ons huis heeft ontworpen. Verder zelf een aannemer gezocht

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wat heb je in je eerste brief gemeld? Ook die dingen die nu nog niet goed zijn? Je hoeft dan geen brief te sturen, maar voor de zekerheid zou ik wel een aangetekende brief sturen, dat hij binnen 2 weken alsnog ALLES (en dan ook alles benoemen) kan oplossen, en dat je vervolgens als hij dit niet heeft gedaan (dus geen genoegen nemen met een aanbod dat hij over een maand komt, nee hij moet over 2 weken hersteld hebben) dat je een andere aannemer inhuurt en dat je de extra kosten die jullie hierdoor moeten maken op hem verhaalt.
    (let op: als je dit doet, moet je deze kosten wel voorschieten en dat dus wel hebben, ik weet niet of dat jullie nog genoeg bij de notaris hebben staan? Je kan uiteraard al wel een offerte aanvragen bij een andere aannemer. O, en natuurlijk het geld wat vaststaat voor de huidige aannemer niet over laten maken voor hij het heeft uitgevoerd, dit mag je ook vermelden).

Deel Deze Pagina