Autostoel 1

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Misstiara5, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Met de mama mazzeldagen wil ik alvast een autostoel 1 kopen.
    Maar waar moet ik op letten? Ik begreep dat romer en maxicosi de merken zijn. Mijn voorkeur gaat dan ook hier naar uit.

Waar let je op? En welke zijn goed niet goed? Dank je alvast de tips!

2. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    In principe zijn alle autostoelen die in Nederland verkocht mogen worden allemaal goed gekeurd, dus daar kan je al niet de fout mee ingaan. Je zou bijvoorbeeld kunnen letten op hoe de gordels vast gaan, of je dat fijn vind, of de autostoel makkelijk te plaatsen is in de auto.

En natuurlijk welke je zelf het mooiste vind.

Wanneer zijn de mazzel dagen eigenlijk? Ik zit er ook op te wachten.

3. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63

volgens mij 24 t/m 29 september:D

4. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat ik wel écht aanraad, kijk even of je stoeltje ook een slaapstand heeft... Hadden eerst eentje zonder en als ze dan in de auto in slaap vallen (en veel kindjes doen dat graag), ziet het er zo ongemakkelijk uit als een hoofdje er een beetje 'bij hangt'.

5. Zonnebloem22

Zonnebloem22 Actief lid

24 mei 2013
    315
    0
    0
    huisvrouw
    drenthe
    een kennis vertelde dat binnenkort alle stoeltjes veranderd worden !!
    dat je de huidige stoeltjes dan nietmeer mag gebruiken
    omdat het kindje dan weer andersom vervoerd moet worden.

Ik zou dat even goed navragen als ik jou was!

6. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    het grootste verschil tussen romer en maxicosi vond ik de pas vorm,ik heb een heel smal/slank meisje en die had in de maxi cosi te veel ruimte aan de zijkanten. en in de romer zat ze mooi in het toeltje.

ik zou gewoon nu al gaan passen en kijken, kind mee naar de winkel dus en kijken waar ze het beste in zit en dan met de mama mazzeldagen gaan kopen

7. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ze zijn inderdaad aan het aanpassen, maar er is nog geen wet die je verplicht om achterwaarts te vervoeren. En als ze dit invoeren is dit meestal eerst alleen voor de stoeltjes die je nog gaat kopen, die je al hebt mag je dan nog gebruiken.
    Wel is er een nieuw keurmerk voor achterwaartse stoeltjes, maar dat zijn ook stoeltjes die je alleen met isofix vast mag zetten. Wij hebben we isofix en een familyfix en gaan voor de maxi cosi pearl, hoop dat die met de mama mazzeldagen ook in de aanbieding is.

Deel Deze Pagina