zwanger worden

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mama80, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama80

mama80 Nieuw lid

20 okt 2008
    1
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik vindt dat jullie er teveel mee bezig zijn, met t zwanger worden.

Probeer t gewoon los telaten en niet te veel mee bezig zijn, dan zie je zelf wel dat je snel zwanger raakt. Als je er continue aan denkt en er mee bezig bent, lijkt t dat je zwanger bent en neemt je lichaam je in de maling.

Gewoon de 15de dag na je menstruatie om de dag gemeenschap hebben en niet te veel mee bezig zijn.

Ik spreek uit ervaring :)

Ik hoop dat jullie snel zwanger worden.

Veel succes!

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben het helemaal NIET met je eens
    Ik geloof namelijk niet in dat je zwanger wordt als je er niet teveel mee bezig bent.
    Dat jij vlot zwanger bent geworden wil niet zeggen dat dat komt omdat je er niet mee bezig was.
    Ik vind het eigenlijk best kortzichtig van je

3. ijskonijntje

ijskonijntje Actief lid

2 mrt 2007
    242
    1
    0
    Veendam
    Hoi,

Ik ben het helemaal met Petra eens.
    Dat jij snel zwanger bent geworden dan mag je van geluk spreken.
    In het begin had ik ook zoiets van niet teveel met zwanger worden bezig houden.
    Maar als je al meer dan een jaar bezig bent en je loopt inmiddels bij het ziekenhuis.
    Dan is het heel moeilijk om zoiets van je af te zetten.
    Ik vind het niet eerlijk dat je zoiets zegt.
    Ik kan me niet voorstellen dat geen enkele vrouw er nooit mee bezig is.
    Iedere vrouw die zwanger wil worden is er onbewust mee bezig.

Gr. Astrid

4. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    idd, en wie ben jij om dat te zeggen? Zal goed bedoelt zijn. Maar of je er nou te veel mee bezig bent of niet: het zaadje moet toch het eitje vinden.
    Alsof het zaadje denkt: nee, ik ga toch maar niet op zoek naar het eitje omdat mevrouw er te veel mee bezig is?!

Enne, op de 15e dag na je menstruatie beginnen met klussen klopt ook niet. Tenminste niet voor de meeste mensen dan....

5. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Petra,

Ik snap heel goed wat je bedoelt maar toch denk ik ook niet dat het zo erg meespeelt dat dat ècht de oorzaak is als het maar niet wilt lukken.
    De een heeft gewoon iets meer geluk dan de ander en dat komt niet doordat de een er wel en de ander niet mee bezig is.
    Zowizo is het inderdaad erg moeilijk om het van je af te zetten, heb ik ook vaak genoeg geprobeerd maar het werkte niet.
    Maar ik snap dat je het goed bedoelt hoor.

Florida, ik vind het een beetje lomp om te zeggen 'wie ben jij'.
    Wie moet ze dan zijn om het wel te 'mogen' zeggen?
    Dat slaat dus echt nergens op.

Grt Vanilia

6. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @vanilla: Begrijp je reactie, maar ik vind het juist van mama80 een lompe actie. Wie is zij om ons te beoordelen? We moeten toch zeker zelf weten of we er mee bezig zijn of niet? En idd, dat het haar in een keer gelukt is, wil niet zeggen dat ons dat ook lukt. Sterker nog, wij halen hier kracht en steun uit deze site. Dat is toch ook wat waard.

7. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi allemaal

ja dat is makkelijk gezegd maar als je al weer drie jaar bezig bent is het moeilijk om er niet mee bezig te zijn.

en ik denk dat je juist niet uit ervaring spreekt sorry.
    het is niet voor iedereen weg gelegd om zo snel zwanger te worden.

dus helaas kan je dan niet met ons mee praten hierover.
    want blijkbaar heb je het zelf niet meegemaakt.

je zal het wel goed bedoelen maar op de manier hoe je het zegt .

als iedereen zo snel zwanger zou raken zouden we er niet mee bezig hoeven te zijn maar helaas nee het is echt anders als je er lang mee bezig bent om zwanger te worden. en het is niet zo van zelf sprekend als bij jou.

gr jo

8. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Florida, jij hebt ook gelijk. Wanneer je het nodige hebt meegemaakt en iemand zegt dan 'wees er niet teveel mee bezig en je zult zien dat het dan lukt' kan dat inderdaad verkeerd vallen.
    Dat is eigenlijk het laatste wat je wilt horen.

Grt Vanilia

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik snap het hoi petra niet zo goed, maar ws bedoel je hoi ts?

10. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik bedoelde inderdaad mama80.

11. querida

querida Lid

6 feb 2008
    64
    0
    0
    Ja ieder zijn mening toch

ik kan me zelf ook voorstellen als je niet makkelijk zwanger kan raken dat je er zeker meer mee bezig bent , dat lijkt me ook logish en heel normaal , Misschien idd heeft mama80 dat niet mee gemaakt en weet ze niet hoe het is

Maar mama80 bedoeld het ook niet slecht, soms denkt een vrouw idd 24 uur aan zwanger zijn , en soms kan het idd wat rust gevend zijn als je even niet aan denkt , Maar of je sneller zwanger kan worden dan hand alleen van je lichaam af, En bij de andere gebeurd het sneller dan de andere

Dames als je zwanger wilt worden denk maar gerust over , ga maar lekker bezig zijn hoe je zelf wilt , het is tenslotte jou geluk en niet van de andere

succes!

12. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    Zo'n opmerking word meestal door mensen gemaakt die er zelf geen moeite voor hebben moeten doen.
    Het is onwetendheid....ze weet namelijk niet hoe het is om te wachten , hopen, bidden naar alle goden die er maar bestaan, dingen drinken,dingen laten,iets willen, 10 verschillende mensen je van binnen hebben bekeken,naar huis gaan met een leeg gevoel, haat, nijd, verdriet, moed, moedeloos.
    En dat was niet alles!
    En dan heb je een positieve test na een jaar...
    Nou die opmerkingen doen mijn toch nog wat!
    Want je kan het niet laten rusten! je moet er aan denken..want anders ben je te laat voor je ei, of voor je gyn, of voor je echo, of voor je pilletje,spuitje,creme of wat je ook moet gebruiken om maar zwanger te worden.
    Dus hou maar lekker op!
    en daar bij waarom heb je dit gepost?
    om alleen maar dit te zeggen?
    Om mensen te irriteren? Zoiets doe je toch niet?

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Mama 80 ,

waarom open je zo'n topic , sorry hoor ,maar er niet zoveel mee bezig zijn is wel heel makkelijk gezegd , niet iedereen gaat het zo voor de wind !
    Ik zie het nut er niet van in om iedereen hier ff van te laten koken , misschien kun je omdat je er niet zoveel mee bezig hoeft te zijn en je dan toch wat tijd over hebt om over andere dingen na te denken , eerst eens na te denken voordat je zoiets post hier !

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik zit dan maar in ronde 3, maar kan me zo boos maken om dit soort opmerkingen zoals die van TS.

Vooral mensen in mijn omgeving die in de eerste ronde gelijk zwanger raken, maken dit soort opmerkingen.

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Weet je eigenlijk moeten wehier met z'n allen geen aandacht meer aan besteden , we hebben toch wel betere dingen te doen ;) ;) ;)

16. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @marjon, gelijk heb je ;)

17. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    Sluiten!
    Doe maar lekker op slot!
    Lijk mij verstandig!

18. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Mee eens!

19. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Jeetje.... :rolleyes:
    Dit vind ik dus zo typisch.
    Dat jullie haar woorden nou niet correct vinden betekent toch niet gelijk dat de topic op slot kan?

Tsjonge jonge.

20. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik snap sowieso niet waar mama80 het vandaan haalt.
    Dit is haar 1e post (onder deze naam dan ;) )
    Ws iemand die weer lekker wil stangen hier. :rolleyes:

Deel Deze Pagina