Ik ga hoofdzakelijk voor de vaccinatie, en nogmaals ik snap dat het cb zo werkt. En afwijken van de richtlijn gebeurd niet afwijken van de gemiddelden wel... Ik snap de adviezen ook maar dat wil toch niet zeggen dat ik het er altijd mee eens moet zijn? Het gaat me niet zozeer om de doorverwijzing wel of niet. Maar het steeds weer aangesproken worden op groei en Het gevoel hebben je aldoor te moeten verantwoorden voor het gewicht.
Ik snap het ook niet hoor ... Dan ga je niet. Ik zou het juist heel fijn vinden al het CB dingen constateert en daar een advies over uitbrengt. Aan mij dan om dat advies wel of niet op te volgen. Ik word ook niet gelijk zenuwachtig of voel me een slechte moeder als ik daarop word aangesproken. Dat gemekker altijd over het CB. Constateren ze niets is het niet goed ... als ze het wel doen, ook niet. Als je er niets mee wilt doen, neem het ter kennisgeving aan en ga verder met wat je doet.
Maar zoals ik het lees, is de verwijzing toch niet zozeer vanwege het gewicht, maar vanwege het al 2 keer afbuigen? Het ene kindje is lichter dan het andere, zolang ze hun lijntje volgen allemaal geen probleem. Maar als bij mijn kind de curve al twee keer zou afbuigen, dan zou ik de verwijzing wel aannemen. Al is het maar voor de zekerheid en is de kans groot dat alles gewoon ok is. Daarbij kan je dan inderdaad gewoon aangeven bij het cb dat je kind is onderzocht en niks mankeert. Je kind hoeft tot 4 jaar oud nu geen vaccinatie meer, dus als je het echt zat bent, kun je er voor kiezen om de komende jaren niet te gaan.
Je hoeft t er ook niet mee eens te zijn maar zij zijn daar voor. Ze kunnen niet een te licht kindje zien en denken: het zal wel goed zijn. Er kan van alles aan de hand zijn. Beter een extra check of extra wegen dan een keer te weinig. Als je dat echt niet wil dan zeg je dat en dan kom je simpelweg niet meer. Ik vind t ook logisch dat jij t te horen krijgt, jij bent de moeder toch. Tegen wie anders? Dus ja jij bent verantwoordelijk voor het gewicht van je dochter en jij moet daar wat aan doen. Het gevoel dat jij iets fout doet ligt denk ik meer bij jezelf, want tuurlijk honger jij je kindje niet uit oid! Dat weten ze wel hoor