Ik heb er al een ander topic eerder over geopend, maar nu vroeg ik me af wat jullie aan hoeveelheid afgekolfde melk aan jullie baby's geven met een 8-uur durende werkdag? Ik geef momenteel twee flessen van ong.160 cc en nog een kleintje van 70-90 cc mee aan de oppas
Tussen 08.00 - 18.00 krijgt dl 3 flessen van ca. 125cc, is eigenlijk al het zelfde sinds ik werk vanaf 4,5 maand.
Mijn zoontje (nu bijna 6 maanden) heeft nog nooit meer dan 120cc uit de fles gedronken, meestal drinkt hij tussen de 80cc en 110cc. Heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt (hij regelt het zelf wel) maar dat komt misschien ook doordat zl steeds maar 1 voeding per dag uit de fles krijgt en niet iedere dag. Hij haalt t dan wel weer in bij mij. Lastig he om te bepalen hoeveel je moet meegeven! Had ik ook. Ik heb de eerste paar keren dus ook veels te veel mee gegeven en geef ook nu vaak net iets meer mee, maar hij drinkt het nooit op. Zo weet ik nu dus wat de gewenste hoeveelheid is.
Ken je de formule? Hoeveel melk in een fles? | Borstvoedingorganisatie La Leche League Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 6: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Ja die formule ken ik idd. Nu komt dat bij mij zo rond de 155 uit, eerder echt wel 190 ofzo :-/ Maar ben wel benieuwd wat jullie geven aan jullie baby's
Die formule werkt hier top! Ze drinkt hier 5x op een dag en weegt nu bijna 6 kg. Ze drinkt hier meestal 160 cc uit de fles. Geef je haar 180cc dan maakt ze die ook op. Het is niet zo dat ze het naar binnen klokt! Ze stopt zelf eventueel ook hoor als het te veel is maar dat hebben we niet meegemaakt tot dusver. In het begin gaf ze vaak wel veel terug, maar dat is ook niet meer. Dat hield ik zelf ook aan (nu ik de formule nareken klopt het voor haar), als ze veel terug spugen is het te veel geweest Ik geef naar het kdv altijd porties van 160 cc mee (3x, werk 9 uur ze is daar van half 7-18:30) en ze hebben ook een reserve portie in de vriezer. Soms heb ik een portie van 150 gekolft of van 170, ik maak daar niet pas 160 van. Dan de ene keer maar iets minder en de andere keer iets meer
Ja mijn mannetje woog met 4 maanden 8,5 kilo dus zal nu rond de 8,5-9 wegen misschien, hij is nu 4,5 maand. Ik geef nu idd ook maar gewoon wat ik kolf, dat zijn twee flesjes van ongeveer 140-160 cc. En dan geef ik er nog een flesje bij van 70-100 cc hangt er een beetje vanaf wat ik heb staan. Hij geeft vrijwel nooit terug en drinkt gemiddeld zon 5-6 x op een dag (zonder uitzonderingen)!
Hier 2 flessen op de dagen dat ik werk, de ene 150 en de andere ongeveer 180. De eerst gaat altijd helemaal op, de tweede soms wel, soms niet. Altijd wel minimaal 150. Savonds krijgt ze elke avond een fles en dan drinkt ze rond de 185 achter elkaar op. Ze is 4,5 maand, iets meer dan 6 kilo en krijgt 6 voedingen op een dag... Flinke drinker, blijkbaar
Hier geef ik drie keer 180 mee en die drinkt hij om de vier uur helemaal leeg. Als ik nog laat gevoed heb dan redt hij het net met twee voedingen. Ik denk dat het ook ligt aan hoe voedzaam de borstvoeding is, dat verschilt toch per mama. Mijn kleintje is net 4 maanden en is iets zwaarder en langer dan gemiddeld. 67cm bij 6800gram.
Mijn meisje drinkt 2 flesjes op de opvang, eentje van 100 en eentje van 120 cc. Geef altijd mee wat ik kolf, de ene keer is dat meer dan de ander keer. Soms drinkt ze maar 80 cc van een fles. Was eerst bang dat het veel te weinig zou zijn, maar ze doet het prima en komt thuis ook niet voor extra voedingen. Ze krijgt trouwens 6 voedingen per dag.