In hoeverre maak jij gebruik van je partner?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yukl, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Of ook wel misbruik? ;)

Ik had het er laatst met mijn vriendinnen over dat ik mijn man regelmatig 's avonds een broodje kroket voor me laat halen. Een zwangerschapsdingetje die ik de vorige zwangerschap ook had :) Ik heb 's avonds veel meer behoefte aan eten dan normaal gesproken en dan dus vooral in vet voedsel. Zij konden zich niet voorstellen dat ze hun vriend ook zo zou commanderen maar ik dacht 'daar komen jullie nog wel achter' ;) Nu is het niet zo dat ik hem dagelijks laat gaan (tot nu toe zo'n 4 keer) en hij doet het met alle liefde. Hij pakt ook de hele tijd drinken voor me etc. maar ook omdat ie daarnaar vraagt.

Ik ben benieuwd of jullie je partner ook wel eens op pad sturen voor behoeftes ;)

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hij is nu trouwens een macflurry lion aan het halen voor me :D

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Oh ja hoor! Vriendje doet ook heel veel voor me! Maar hij deed ook al veel toen ik nog niet zwanger was. En nu zegt tie: jij moet het 9 maanden dragen, dan kan ik ook wel wat extra's doen. Ik vind dat alleen maar heel lief! :D Wees jij ook maar blij met je man. Ik heb wel eens minder leuke verhalen gehoord...

4. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    wat hebben jullie lieve mannen! die van mij doet wel de zware boodschappen voor mij dragen, en als ik hem vraag voor een klusje doet ie het ook wel. maar hij gaat echt niet de hele tijd voor mij zorgen, en dat wil ik ook niet. hij werkt 40 u en ik maar 12 uurtjes. ik voel mij nog prima en zolang ik het nog kan blijf ik bijna alles voor ons in huis doen!

5. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hier doet manlief ook niet moeilijk als ik iets vraag..
    Hij werkt meer dan 50 uur in de week, en ik ben fulltime huisvrouw/mama. Maar dat wil niet zeggen dat ik de hele dag op me gat zit ;) Hij doet deze dingen juist voor mij omdat ie waardeert dat ik thuis ben en voor onze kleine man en het huishouden enz zorg :D (ook al deed hij het ook al toen ik niet zwanger was hoor)

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind het heerlijk dat ie me zo in de watten legt :D Al is het deze zwangerschap wel minder dan de eerste zwangerschap ;) Maar dat begrijp ik wel, want hij heeft het een stuk zwaarder nu (mede doordat ik een tijdje uit de running ben geweest door de misselijkheid en hij dus het grootste gedeelte van de zorg voor ons zoontje op zich nam).

We hebben het huishouden wel nog hetzelfde verdeeld zoals voorheen. Maar dat was al redelijk 50/50.

7. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Mijn mannetje doet een heleboel voor mij.
    Ik hoef maar een kik te geven.
    Maar even naar de mac of snackbar dat doet hij niet. Jammer.....

8. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Ik heb mijn vriend echt nog nooit voor eten de deur uit gestuurd. Zou niet eens bij me opkomen. Ik ben zwanger, niet gehandicapt! Als ik iets wil hebben, kan ik het best zelf halen (zelfs nu, met 41+4). Boodschappen e.d. doe ik ook gewoon nog lekker zelf, hij helpt alleen met het naar binnen tillen van de zware spullen.

Als ik hem ergens om zou vragen, zou hij het wel doen hoor, ik vind gewoon zelf niet dat ik dat kan maken. Zou me heel erg schuldig voelen en het idee hebben dat ik hem als een soort huisslaaf zou behandelen.

Het scheelt natuurlijk een heleboel dat ik echt geen enkele klacht heb, al mijn hele zwangerschap niet. Ik ben nog super mobiel en kan echt alles ook nog gewoon zelf doen. Het neemt alleen iets meer tijd in beslag, maar ja, ik heb geen haast :)

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    wij doen in het huishouden altijd al 50-50 en mijn mannetje is nu heel zorgzaam voor mij. Hij wil dat ik vaker rust neem en neemt dan meer voor het huishouden voor zijn rekening. Hij is ook echt super lief voor mij!! Maar voor snackjes stuur ik hem niet op pad. heb de behoefte niet en denk ook niet dat hij het zal doen!

10. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    M'n vriend gaat nu mee boodschappen doen en sjouwt dan alle tassen, dat is eigenlijk het enige..
    Drinken pakken enz, doe ik zelf of ik wacht tot hij zelf wat te drinken gaat pakken:D

11. Que

Que Niet meer actief

Ehm wat lief voor mij doet (als ik het hem vraag) is:

Stofzuiger boven zetten
    Grote mat bij de voordeur stofzuigen
    Wasmanden als ze vol zijn op zolder zetten

Verder doe ik alles zelf, want als ik stil blijf zitten krijg ik alleen nog maar meer klachten.;)

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mijn vriend helpt me ook heel veel (zware dingen tillen, in het huishouden, zorg voor zoontje etc.) maar ik heb hem deze zwangerschap nog niet 'de deur uitgestuurd' voor een lekkere hap 's avonds. Al zou hij het wel doen als ik het hem vroeg. Heb er nu helemaal geen behoefte aan. Vorige zwangerschap was dat wel anders, en toen ging hij ook regelmatig de deur uit voor mij. Maar alleen omdat hij dat zelf ook wou hoor :) Is maar sporadisch voorgekomen dat ik het hem heb gevraagt.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Whaha.. ik lees dit net en zeg hard op: ooh een macflurry, daar heb ik trek in!
    Mn vriend zn reactie vanaf de bank: 'nou ga maar halen en neem er ook 1 voor mij mee' :D

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel

Hahahaha... lekkere vent hebt je :p (grapje ofcourse)

15. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Heb met veel verbazing zitten lezen maar bovenstaande reactie had ik zelf kunnen schrijven! ;) Ik sluit me dan ook hier bij aan, ookal ben ik nog niet zo ver in de zwangerschap!

16. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    vriend deed al even veel in het huishouden ik werk 1 dag meer dus wel zo eerlijk, toch..
    en hij haalt af en toe wel een frietje ofzo maar dan als avondeten dus ook voor zichzelf maar als ik iets echt zou willen wil hij het echt wel een keer voor me halen hoor. maar nog niet gehad.

17. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Amen;) Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het altijd zo sneu als vrouwen zich helemaal vol zitten te proppen met allerlei vette snacks en dat dan nog een hun man laten halen ook. Mijn man doet een hoop voor me, maar zou echt niet 's avonds naar de snackbar rijden voor snack. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik hem dat zou vragen.... Als ik dan zo nodig wil snacken haal ik dit zelf wel;)
    Moet ook zeggen dat ik me aardig rot voel als hij weer eens aan het stofzuigen is en ik op de bank zit, terwijl hij het helemaal niet erg vindt om te doen.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Prima dat jij het niet zou doen, maar je zou ook iets vriendelijker kunnen zijn en me niet sneu hoeven noemen. :) Ik prop me evenmin vol. ;)

Overigens vindt mijn man het niet meer dan logisch dat ie af en toe van die lieve dingen voor me doet. Juist omdat ik zwanger ben. Niet omdat ik gehandicapt ben, maar omdat ik in ieder geval een zwangerschap niet altijd als even makkelijk ervaar (de eerste paar weken bijvoorbeeld erg misselijk geweest).

19. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Mijn vriend gaat echt niet 's avonds laat voor me naar de snackbar of naar de Mac ofzo. Wel helpt hij vaak met stofzuigen en doet hij de boodschappen, kookt eens extra en gaat vaak met ons dochtertje erop uit zodat ik even kan rusten.
    Maar 's avonds laat iets halen.............echt niet! :D En dat wil ik ook niet. Zou me vreselijk rot en schuldig voelen.

20. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Mijn vroutje is tijdens de zwangerschap mn persoonlijke 'takeldienst' geworden. Door de BI kan ik al maanden niet meer alleen uit de zetel,bed of auto stappen en moet ze me komen helpen.
    Eens ik terug in de zetel lig zorgt ze ook altijd dat ik voldoende drinken en eten heb zodat ik er niet steeds uit moet.

Deel Deze Pagina