ben nu 8w zwanger en heb echt de perfecte babykamer gezien. alleen als we hem nu bestellen wordt ie binnen 2weken geleverd en dus ook opgezet. vind het eigenlijk wel vroeg maar ja ook als dit mis zou gaan willen we sowieso door voor een tweede kindje. wat zouden jullie doen? en wanneer hebben jullie de kamer gekocht en opgezet?
Wij hebben de kamer met 18 weken gekocht, met 20 weken opgezet. Vind 8 weken wel erg vroeg. Je kan hem toch ook gewoon wat later bestellen?
Ik was met 8 weken ook al veel aan het zoeken en had een ledikantje gekocht. Later bleek ik toch iets mooiers te hebben gezien en kon ik bij dat ene ledikantje bovendien niet andere leuke meubeltjes vinden. Als je er helemaal zeker van bent en die kamer al geruime tijd op 't oog hebt, zou ik hem wel nu al kopen. Maar misschien wacht je liever nog even (tot een mooie aanbieding bijvoorbeeld). Verder las ik zoveel over baby's en kinderkamer en weet ik wat, dat ik uiteindelijk ook nog wel weer andere prioriteiten had enzo. Als je dus er al wat langer over hebt nagedacht en die kamer NU wil, dan kun je 'm nu al kopen. Je zou echter ook nog eventjes kunnen wachten en wat verder gaan speuren of mijmeren en dan bijvoorbeeld met 12 of 15 weken de kamer kopen? Verder heb je ook vaak wel de mogelijkheid om de kamer alvast te bestellen, maar dat hij pas in e.g. maand 7 geleverd wordt. Hierdoor heb je langer garantie en bovendien langer te tijd om eventuele muren te verven enzo.
O, ik had uiteindelijk de babykamer met 18 weken gekocht (via Marktplaats) en heb hem met zo'n 25 weken opgezet. Nu pruts ik er nog wat aan. Had er steeds ontzettende haast mee trouwens (nesteldrang), maar we hadden afgesproken dat ik niet zou gaan verven ivm schadelijke verfdampen en VL moest wel tijd hebben...
dit is de kamer die bij mijn eerste zoon al mooi vond maar veel te duur. nu via marktplaats te koop voor weinig
Dan zou ik het gewoon doen. Ik neem aan dat mocht het misgaan, dat jullie toch gewoon weer verder zouden gaan voor een kindje. Als je al zo lang verliefd bent op dit kamertje... gewoon doen.
Als dit al heel lang HET kamertje is en je weet hoe het werkt met kindjes (je hebt er al een), dan zou ik het gewoon doen. Zou het je eerste kindje zijn, dan kom je vaak nog achter dingen die je handiger denkt te gaan vinden en wil je misschien toch weer wat anders. Hou er rekening mee dat mocht dit toch mis gaan, je wel doorgaat voor een nieuwe zwangerschap, maar het toch behoorlijk pijnlijk kan zijn. Als je denkt dat je dat aan kan, gewoon doen.
Wij hebben sinds zaterdag de muren af en de meubeltjes op z'n plek staan. Konden voor een leuk prijsje een kamertje ophalen via marktplaats. Nu alles een plekje aan het geven in het kamertje, nadat het gewassen is. Kan maar vast gedaan zijn. Kan ik mijn verlof weer wat anders doen ...
Wij hebben ons kamertje met 18 weken gekocht en met 28 weken kregen we het binnen en is het opgezet, nu lekker alles aan het wassen zou zelf denk even wachten nog met het kopen, ze hebben hem straks ook nog wel toch? en wat Thauma ook zegt het kan best wel heel erg pijnlijk zijn als het in je huis staat mocht het mis gaan, al hoop ik dat natuurlijk absoluut niet voor je! volg gewoon je hart meid