Welke schoentjes

Discussion in 'De babyuitzet' started by linda84, Nov 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Mijn dochtertje loopt nu 4 weken los. Ik dacht ga maar eens op zoek naar schoentjes. Winkel 1 had haar maat al niet meer (leuk hoor die bijna opruiming tijd)
    Winkel 2 had een paar soorten laarsjes. Toen ze die aanhad deed ze werkelijk geen stap en begon ze te huilen. Ik wil dus hele soepele schoentjes met een klein zooltje. Iemand een idee ?

Ze heeft nu leren slofjes maar vind het ook wel fijn als ze buiten een stapje kan zetten.

2. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Bij duurdere kinderschoenenwinkels verkopen ze schoentjes met eenhele soepele zool van bijvoorbeeld shoesme petit shoes en bordossa.
    Bij de Dolcis verkopen ze ook van zulk soort schoentjes, nagemaakt van de duurdere merken maar net zo mooi en een stuk goedkoper. Ik zag ze laatst ook bij Nelson staan. De zool kun je helemaal dubbel vouwen, de voetjes zijn zo dus goed beschermd buiten maar kunnen nog wel goed bewegen.

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Inderdaad, voor goede schoentjes kom je toch al snel uit bij de wat duurdere winkel.
    Al heeft heel soms de van Haren ook wel eens met hele soepele zolen, maar geen idee of ze dat soort nu nog hebben.
    Dolcis was een keer uit een test met kinderschoenen als 2e gekomen! Op 1 was echt een verschrikkelijk duur merk.. 200 euro voor schoentjes ofzo :p Dus Dolcis lijkt me dan een aardig alternatief.

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Oh en een collega had laatst schoentjes bij de Scapino gekocht, die leken me ook wel hele goede kwaliteit.
    Ik zou er toch wel op letten dat het naast die soepele zool ook wel echt leer is.
    Mn broer had leuke laarsjes voor mn nichtje maar die sopte er letterlijk in weg omdat het geen leer bleek te zijn. Arm kind :p

5. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    hier schoentjes van Shoesme, stoer en hip!

je hebt verschillende varianten: babyproof en de walkproof

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Adidas, Puma, lekker soepel, stevige zool.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Mijn dochtertje heeft ook Shoesme, zijn soepel en zien er heel leuk uit.

8. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hier ook shoesme, helemaal geweldig!
    Zijn nog leuk ook!
    Ook online te bestellen.

9. gerda

gerda Actief lid

Nov 15, 2005
    242
    0
    0
    jochie erg fijne schoentjes met flex zool gr g

10. yoehoe

yoehoe Lid

Oct 28, 2008
    10
    0
    0
    schoonmaakster hotel
    als je de onderkant maar buigen kan dan zijn ze goed meoten soepel zijn

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik ben bij dure schoenwinkels geweest ( 80 euro vind ik vrij prijzig)
    Toch maar eens bij dolcis kijken of shoesme

12. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Een heel goed merk kinderschoenen is het merk Elefanten. Ze verkopen ze bij van Haren en zijn meestal rond de 30 - 40 euro. En dan heb je dus goede leren schoenen, met goede zool, geen zweet materiaal, ook de binnenkant is namelijk van degelijke kwaliteit, meestal ook leer en ze zien er nog leuk uit ook! Ik weet nog dat mijn ouders vroeger met mij en mijn broer en zus speciaal voor die schoenen naar Duitsland ging (we wonen wel dichtbij de grens, maar toch, een winkel in het centrum hier was dichterbij geweest) speciaal voor Elefanten schoenen omdat ze altijd wilden dat wij op kwalitatief goede schoenen liepen. Nu hebben we dus het geluk dat ze ze tegenwoordig ook bij van Haren verkopen! Succes!

13. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    elephant zijn leuke schoentjes voor rond de 30 euro
    buigbare zool
    en zijn bij van haren te koop

14. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Die zien er inderdada wel stoer uit maar als kindjes net leren lopen moet de zool ook goed buigzaam zijn.

15. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Bovendien is de binnenkant vaak zweet materiaal... ;)

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zijn ze ook.... en van echt leer dus het zweet ook niet

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Jarissa loopt op Bardossa schoenen. Bevalt heel erg goed. Alleen laat de zool nu wat los, das wel jammer.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je de zool maar zonder echt kracht te zetten met 1 hand kunt buigen, dan is het prima.
    Verder zou ik idd ook voor leer gaan, dat lucht tenminste...
    En let erop dat ze groeiruimte moeten hebben, voornamelijk bij de tenen. Mijn moeder zorgde altijd dat ze 1 vinger achter onze hiel kon zetten als we onze tenen tegen de voorkant schoven. Minder ruimte betekent te weinig groeiruimte, meer ruimte betekent dat ze gaan sloffen en dat is slecht voor de voetontwikkeling...
    Wij moesten altijd een stukje rennen door de winkel om te testen... dat zal voor je dochtertje nog niet lukken, ;), maar wel een goeie test als ze ietsje ouder zijn, omdat je dan direct merkt als ze sloffen: dan struikel je namelijk :(

19. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ja de elefanten vind ik niet zo mooi :oops:
    Ze hebben ze alleen in een raar kleur roze of donkerblauw.
    Of hebben jullie ook andere gezien ?

Share This Page