Hoeveel kleding aanschaffen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door turkssnoepje, 21 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Ik ben nu bijna 26 weken en druk bezig met de baby uitzet. Dit is wat ik ongeveer aan kleding heb nu :
    7 setjes 50/56
    2 broekjes 50/56
    6 boxpakjes 50/56/62
    4 rompers lange mouw 50/56
    2 rompers lange mouw 62
    5 rompers korte mouw/mouwloos 50/56
    1 jasje 56/62
    1 bodywarmer 56/62
    10 paar sokjes, 5 paar handschoentjes
    1 paar slofjes, 6 mutsjes
    alles is van katoen, het een wat zachter stof dan de ander. En de maten is beetje lastig opnoemen omdat ik niet in nl woon, maten gaan hier op maand en vallen dus wel eens anders maar kwa aantallen is dit het. Het is ons eerste wondertje en ik wil absoluut niet te veel kleding dat ik straks dinge heb die ze niet aan heeft gehad door de overvloed aan kleding maar ik wil ook niet tekort komen. Hoeveel moet ik nog bij aanschaffen en waarvan? Hoeveel hebben/hadden julie zo ongeveer voor de geboorte in de kast hangen?

2. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Als ik het zo lees heb je ruim voldoende :) Het lijkt een beetje op mijn uitzetlijst.....en vaak krijg ik te horen dat teveel is.
    Wat ik zelf nog wel heb aangeschaft zijn 3 pakje in echt maat 50. Voor het geval ons meisje niet groter is dan 50 cm. Dan heeft ze direct al iets leuks wat goed zit en waarvan je niet de mouwen of pijpen hoeft op te rollen.

Ow en bij onze intake vertelde de kraamhulp ook wat kleine mutsjes te halen. Nu heb ik van koeka bijvoorbeeld ook maar maatje s gehaald. Wat een verschil met die van de hema of van Nijntje. Nu ben ik in ieder geval voorzien mocht ze wat klein uitvallen.

3. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Je hebt genoeg volgens mij zo te lezen (helaas :p;))
    Je hebt ook op internet uitzetlijsten waarop staat wat he nodig hebt, voor het geval je die nog niet gezien hebt

4. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ligt eraan hoeveel je wast maar anders misschien nog een paar rompertjes.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zou ook nog wat rompers bijkopen. Soms gingen er hier wel 2/3 op een dag doorheen. Ik had zelf 10/15 rompers per maat. Allemaal lange mouwen de eerste paar maanden.

6. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    5 paar handschoenen?

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik kan zo niet vinden in welk land je woont dus dat maakt het inschatten lastiger.

Misschien is het handig om een paar maten slofjes te hebben. Voetjes kunnen volgens mij erg verschillen ten opzichte van de kledingmaat.

Hoe hou je de armpjes warm? Is het daar waar je woont in maart al warm of zitten er vestjes bij die setjes. Rompers met korte mouwen kunnen ook als het kouder is handig zijn als er nog wat warms overheen gaat, en ik zie nergens vestjes staan.

Heb je ook een zak waar de kleine buiten in kan? Wat doe je de kleine aan als ze dr enige jas heeft ondergekotst?

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb voor mijn vierde nu in de kast liggen

7 setje maat 50
    4 boxpakjes maat 50
    10 paar sokjes
    7 rompers korte mouw 50/56
    3'rompers lange mouw 50/56

2 borgvesten voor als we naar buiten gaan maat 56 ( te groot is erg fijn Zodat het over de billetjes valt en over de handjes, lekker warm en zacht )

Achteraf vond ik dit te weinig in maat 50, onze zoon is nu 8 weken en langzaamaan gaat hij naar maat 56 maar hij spuugd best veel door hevige reflux steeds kan ik de kleding aan de waslijn zo goed als meteen weer aantrekken, het is net of hij altijd hetzelfde aan heeft doordat ik maar 7 setjes heb. Achteraf had ik graag meer gehad, hij heeft nog 3 weken in het ziekenhuis gelegen dus ik vond het niet nodig om dan nog nieuw aan te schraffen dus nu maar wachten tot hij 56 goed past.

Van maat 56 heb ik 6 setjes, paar losse broekjes en truitjes die prima te combineren zijn, als hij na 3 weken nog in 56 zit koop ik wat bij.
    In maat 62 heb ik 9 broekjes 10 shirtjes paar vesten en joggingbroekjes en 2 teddy beren pakjes in maat 62 ( voor in de draagzak bijvoorbeeld )

9. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    MoniquA , dat is fijn te horen. Tot aan de geboorte zou de lijst zig gewild en ongewild nog wel uitbreiden, vlak voor de geboorte komt me moeder die nog veel meeneemt, oa cadeautjes van familie etc. (Woon ver weg). En mutsjes zijn er 2 redelijk klein.

Sarax, klopt heb ik gezien maar ik dacht tog eens even vragen aangezien ik ook wel eens lijsten lees waar je u tegen zegt. Of ik ken bijv iemand die serieus 60 rompers heeft....

Boomm, bedankt. Denk idd dat rompers nog ga bijkopen

Silvana81, ja hoezo? Bij elk setje zit standaard handschoentjes en mutsje, kan de winkel moeilijk vragen die weg te laten 😂

Rietje88, thnx voor je tips. Het is hier buiten ongeveer 20-25 graden in maart. Maar slofjes zijn goed dat je het zegt en vestjes ook.

Hippo89 dankje

10. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou persoonlijk rompers bijkopen..

11. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh ik zie nou dat je dat al van plan bent :D

12. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik ga hetzelfde doen als vorige keren:

4 setjes kleding maat 56
    7 setjes kleding maat 62
    2 mutsjes
    Per setje 1 paar sokken en 3 paar reserve
    1 jasje maat 56 en 1 jasje maat 62
    8 rompers per maat.
    Maat 50 koop ik niet want de kinderen pasten daar niet in bij de geboorte. 56 waren ze ook met 3 weken uit

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik koop juiste weinig maat 62 en veel 50 en 56. Mijn zoon heeft tot zeker een week of 6 maat 50 gedragen en tot 3 maanden maat 56. Maat 62 kreeg ik veel kado van kraamvisite en ik had 3 maanden de tijd om bij te kopen.
    Ben nu van plan ongeveer 10 setjes van maat 50 en 10 setjes maat 56 te halen. Bij elk setje een paar sokjes en bij de maat 50 setjes een bijpassend mutsje. Rompers ook wel een stuk of 15 in elke maat.

14. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Het verschilt zou te lezen ontzettend ,afhankelijk van de groote van je kindje natuurlijk en dat is moeilijk in te schatten. Ik ga dan tog nog voor wat extra in 50/56 en paar stuks in 62, dan moet het goed komen.

15. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ik zou nog wat setjes(3 ofzo) en rompers bijkopen, als je een kind hebt wat veel spuugt is het fijn voorraad te hebben zodat je niet mis grijpt!

16. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Ik zou zelf nog wat kleding setjes er bij halen desnoods vanaf maat 56. Op een slechte dag spugen of poepen ze hun kleding wel drie keer onder en moet je dus drie keer gaan verschonen. Het ligt er ook aan hoe snel en vaak je wast natuurlijk.

Deel Deze Pagina