Al een tijd heb ik last van ontzettend hevige menstruaties met veel bloedverlies en stolsels (sorry). Zo erg dat ik eigenlijk niet de dag prettig kan functioneren. En in de nacht meerdere keren eruit moet om naar het toilet te gaan. Nu heb ik Aleve feminax eens geprobeerd en dit is echt een verademing. Het zorgt ervoor dat ik stukken minder bloedverlies heb en de eerste dag normaal kan doorkomen. Nu las ik op internet dat ibuprofen en naproxen de ovulatie of cyclus kan beïnvloeden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, of het kwaad kan als ik alleen dag 1, 2 tabletjes Aleve slik met een kinderwens? Afgelopen maand een cyclus gehad van 16 dagen. Dus een week geen menstruatie en nu weer zon heftige.
Ik gebruik ze ook, omdat ik anders ook niet normaal kan functioneren de eerste dagen. Dat het invloed heeft op je cyclus heb ik nog nooit gehoord. Heb laatst tijdens mn hsg onderzoek naproxen gekregen van de gyn en hij heeft er niks over gezegd. Ik las wel ergens dat het niet heel goed voor je baarmoeder slijmvlies is, maar ik gebruik dus ook aleve en op de echo's die ik krijg is mijn slijmvlies steeds mooi opgebouwd. Ik denk dat het wel meevalt hoor
Ik ben er om die reden toen mee gestopt. Heb het gebruikt vanaf de hsg tot twee maanden voor dat ik zwanger was
Ontstekingstemmende medicatie kunnen bij lang en chronisch gebruik (dus elke dag en dat maandenlang) verminderde vruchtbaarheid als bijwerking hebben. Dus die 2 dagen aleve zullen niet zoveel unvloed hebben. Wel is je cyclus te kort en vind ik hevige pijn niet normaal. Ben je al eens bij de gyn geweest?
Dank voor jullie fijne reacties. Heb dit sinds een half jaar dat het steeds heftiger wordt eigenlijk. Nu was het zo heftig dat mijn cyclus er ook aardig door de war is. Had veel pijn en afgelopen maand ook wat ibuprofen geslikt. Ik was bang dat ik hierdoor een te korte cyclus kon hebben. Heb de huisarts wel gebeld, die wil deze maand de cyclus nog aankijken. Maar doordat ik zoveel pijn heb wil ik zelf toch graag een doorverwijzing gaan vragen bij de huisarts om alles na te laten kijken. Wel prettig te horen dat aleve niet zoveel kwaad kan de eerste dag van de menstruatie, dan kom ik deze al een stuk beter door
Ik gebruik hem ook. En ook gevraagd bij de gynaecoloog en is geen enkel probleem mits incidenteel gebruiken. Ik vraag mij alleen af als jouw menstruaties zo hevig zijn heb jij endometriose?
Incidenteel (dus die 2 dagen tijdens menstruatie) kan echt geen kwaad. Maar met je klachten zou ik je zeker laten doorverwijzen