Zoetjes en zwanger worden?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Chanti86, Dec 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chanti86

Chanti86 Lid

Sep 26, 2016
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mijn vriend en ik zijn bezig om zwanger te worden en nu vertelde een vriendin (die via ivf zwanger is geworden) dat zij te horen heeft gekregen dat zoetjes slecht zijn voor de innesteling en dat zij deze niet mocht gebruiken.
    Ik drink in mijn thee en koffie (cafeïne vrije) altijd 1 zoetje (pilletje).
    Ik drink denk ik zo'n 4 a 5 kopjes per dag.

Hebben jullie hier ervaring mee? Moet ik per direct stoppen?

Thnx!

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,231
    6,092
    113
    Ik weet niet of het kwaad kan mbt de innesteling, maar die zoetstoffen zijn sowieso niet goed voor je en ook niet voor een evt. baby.
    Dus sowieso proberen te vermijden in je zwangerschap en waarom dan niet alvast van te voren minderen/stoppen? :)

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Nog nooit van gehoord en ik drink al jaren koffie en thee met zoetjes.

4. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Ik weet niet of het echt nadelig is voor de innesteling, maar zoetjes zijn sowieso niet gezond. Er zitten dan geen calorieën in, maar toch is gewone suiker beter.

Tegenwoordig drink ik alles met honing, dus ook koffie. Is natuurlijk ook wel een soort suiker, maar heb zelf het idee dat het toch iets gezonder is. Wellicht dat een idee om te proberen?

5. Nath91

Nath91 Bekend lid

Jun 2, 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Ik gebruik sinds ik vorig jaar augustus gestart ben met afvallen zoetjes. Mijn dieetschema zelf ligt stil. Wel gebruik ik nog altijd zoetjes. Heeft bij mij geen kwaad gedaan.

6. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

Dec 26, 2015
    2,195
    1,242
    113
    Ja dat heb ik ook gehoord inderdaad van een vriendin.

7. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Zoetjes zijn gemaakt van rommel wat lichaamsvreemd is. Dat wil zeggen dat je lichaam dit soort niet kent en daardoor capriolen gaat uithalen om dit 'vergif' maar te kunnen verwerken. Plat gezegd ziet je lichaam dit als indringer en daardoor is het nog niet klaar om een zwangerschap aan te kunnen. Beter gewoon helemaal niks in je koffie/thee drinken of anders een beetje honing (is een natuurlijk product).

8. Chanti86

Chanti86 Lid

Sep 26, 2016
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor jullie antwoorden.
    Ik ga denk ik honing proberen (als tussen oplossing om te stoppen).

Share This Page