heb even gezocht, maar kon het niet echt vinden, al zal dit topic vast al wel bestaan ik ben binnenkort jarig, en wil eens wat anders op tafel, qua hapjes. dus mijn vraag; wat staat er bij jullie op tafel als jullie jarig zijn? ben benieuwd!
Er bestaan wel 1000 van deze topics. Even in google zoeken: 'hapjes zwangerschapspagina' En dan... vind je ze allemaal als het goed is.
Hier de standaard dingen, zoals worst, kaas en komkommer. Eerst deed ik nog wel toastjes, maar da's altijd zo'n gekruimel en moet vaak de helft van de salades weggooien. Misschien kun je wat tapas maken?
ik hou altijd van dips, zelfgemaakte kruidenboter, hummus, aoli, turks brood...komkommer, tomaat, paprika, wortel dan vidn ik dadels gevuld met monchou heerlijk...halve eieren gevul met een btj kerrievulling, en een zelfgemaakte salade ofzo, zalm ofzo... gewoon simpel
maak een lekkere cheesecake.. Kun je van te voren al klaar maken en later opwarmen in de oven/magnetron.. Benodigdheden: Boterkoek vorm Bladerdeeg +- 5 plakjes per taart 2 dl koffie melk 3 grote eieren Peper Ontbijtspek Kaas. Bereiding: Bedek de boterkoekvorm met bladerdeeg en prik er met een vork wat gaatjes in. Meng de melk goed door de eieren en voeg hier wat peper aan toe. Bedek nu de bladerdeeg bodem met een laag spek, dan een laag kaas, weer een laag spek en de laatste laag is weer met kaas, gooi hier het melk mengels overheen en zet hem ongeveer 45 min in een voorverwarmde oven van 180 graden. Als je bovenlaag bruin is dan is hij goed. Je kan hem als hij afgekoeld is in de koelkast doen en de volgende dag in stukjes snijden en warm of koud serveren.
Je kunt ook rolletjes met wraps maken. Wraps besmeren met filadelfia of een andere kruidenkaassmeerseltje, dan plakken zalm of kipfilet ertussen, evetueel nog sla, oprollen, in stukken snijden, prikkertje erin en klaar. Gevulde eieren vallen ook altijd goed in de smaak. Het eigeel meng ik altijd met sandwichspread naturel. Een beetje op het oog/ op de smaak hoe veel je doet. Terug met een spuitzak in het ei en klaar. Gehaktballetjes maken is ook lekker. Bladerdeeghapjes ook, met bijvoorbeeld een knakworstje erin of ham/ kaas. Pfff krijg wel trek door dit topic.
bladerdeeg, besmeren met rode pesto, daar een plakje ham opdoen, oprollen en in 6 stukjes snijden, worden het dus een soort slakjes, op de bakplaat, half uurtje in de oven, of dat ze mooi bruinig worden en die dingen zijn hier altijd zomaar op!!!
Rode paprika dippen in de knoflooksaus, hmmm. Kipspiesjes. Gevulde cherrytomaat (met roomkaas) Tortilla met roomkaas en zalm/kipfilet Minipizaatjes maken.
Hartige CupCake's Recept voor hartige cupcakes Kleine quiche's Gevulde eieren doen het altijd goed. Zelfgemaakte tonijn salade en dan in een uitgehold tomaatje doen.