Wij krijgen waarschijnlijk een meisje. .bij ons eerste kindje waren we overtuigd van dani als meisjesnaam, Maar dat werd een jongetje. ..mijn man wil nog steeds dani, maar ik vind do opeens erg leuk..wat vinden jullie?
Dani of Danie.. Do vind ik eigenlijk meer overkomen als een afkorting in plaats van een volledige naam.
Ik ken een jongen die Dani heet, dus ik vind het niet echt een vrouwelijke naam. Ik houd wat namen betreft niet van uniseks. Is Dané een alternatief? Do vind ik niet leuk, dat is eerder een afkorting. Gek genoeg vind ik Bo wel kunnen als volledige naam.
Danie! Heel leuk! Vind het een lekker stoere, maar toch ook lieve meisjesnaam. Voor een jongen vind ik het veel te soft dus daar associeer ik het niet mee Anders Daniëlle? Kort je het zelf af tot Dani, is het voor de 'buitenwereld' officieel anders? Do vind ik meer een afkorting van Dominique eigenlijk en dat vind ik allebei niet geweldig.
Ik ken een Dani en een Do en beiden zijn een jongen. Dacht ook dat je het over jongensnamen had. Kan je smaak zijn natuurlijk, maar ik vind het persoonlijk niks.
Dani ken ik alleen als jongensnaam en Do als afkorting van Dominique. Mijn keuze zou dan Do zijn omdat ik dit wel voor een meisje vind, maar ik vind het toch meer een afkorting dan een naam
Bij Dani denk ik aan die vreselijke gestoorde moeder uit de jaren '80 film 'Schatjes'. En bij Do denk ik aan de zangeres. Het is allebei niet zo mijn smaak, maar ik vind wel dat het beide voor een meid kan. Dus het is meer waar jullie het meeste gevoel bij hebben.
Ik kwam pas de naam Dony tegen ook voor een vrouw, dus misschien ook nog een optie. Bij de andere namen vind ik Do leuker... Ik zou overigens denk ik bij jou namen wel langere namen aangeven en als roepnaam de korte versie doen. bijv. Dani/Danielle/Danique Do/Dominique/Dorien