Onze dochter van 20 maanden oud is geboren met craniosynostose en heeft het syndroom van muenke. Nu was ik net ergens aan het reageren op een topic over hoelang vrij na de geboorte van je kind en beseft ineens dat hij heel veel vrije dagen op maakt aan ziekenhuisbezoeken ivm controles. Nu kost ons dat een hele dag omdat we naar Rotterdam moeten, maar hoe hebben jullie dat. Neem aan dat dat voor iedereen gewoon zijn vrije dagen kost. Gewoon een stukje nieuwsgierigheid hoe jullie dat regelen.
Tot nu is mijn leidinggevende erg coulant geweest m.b.t ziekenhuisbezoek van ons dochtertje, maar nu moet ik zeggen dat ik ook een erg fijne leidinggevende heb! Ik werk dan meestal thuis en de tijd die het ziekenhuisbezoek mij kost krijg ik van mijn leidinggevende. Mijn man neemt wel elke keer vrij om mee te gaan naar de afspraken. De ene keer krijgt hij het terug van zijn leidinggevende, de andere keer niet...
Mijn man werkt onregelmatig in de horeca wij plande dus gewoon de afspraak op zijn vrije dag of hij vroeg die dag vrij, of ik ging alleen We hadden 1-2x per maand een afspraak
Wij plannen altijd op een van de dagen dat we thuis zijn, mijn man en ik werken allebei 4 dagen. En dan gaat er altijd maar 1 vd 2. Bij ziekenhuisopnames om de beurt erbij blijven en dan dus een dagje vrij, maar mijn werkgever was zo coulant dat dat op kortdurend zorgverlof mocht.
Wij plannen ziekenhuisbezoeken zoveel mogelijk vroeg in de ochtend op een dag dat ik iig vrij ben. Mij kost het dan sowieso geen dag en mijn man hoeft dan slechts een paar uurtjes vrij te nemen en niet een halve of een hele dag. Soms ga ik ook alleen, zoals pas met een ogentest die mijn dochter kreeg en morgen naar de orthopedisch schoenmaker ga ik ook alleen.
Ik kan ook gewoon thuiswerken en werk toch Ltijd al meer dan mn contracturen dus dat haal ik wel weer in. Man is zelfstandige dus die kan t gewoon zelf inplannen. Bij ons duurt t trouwens nooit hele dag en plan wel zoveel mogelijk op mijn vrije dagen (serk er mr drie)
hier gaan bijna al mijn man zijn vrije dagen op aan ziekenhuisbezoeken. Ik probeer het altijd wel om zo vroeg mogelijk in de ochtend te regelen de afspraken of zo laat mogelijk in de middag zodat het hem maar een halve dag kost. Maar meestal is niet niet mogelijk. Vrije dagen ,dat ie dus ook echt vrij is, zijn zeer zeldzaam helaas.
Wij plannen controles ed. vaak op de vrije dag van mijn man, maandag. Hij werkt van di-za. En anders ga ik alleen maar dat komt eigenlijk bijna nooit voor. Verder zijn ze met de opnames ed. heel erg coulant geweest en heeft hem dat geen vrije dagen gekost.
Ik gebruik hiervoor zorgverlof. Dit doe ik eigenlijk al vanaf het begin en nooit geen problemen mee gehad.
Hier ook een cranioboef. Ik ben fulltime thuis dus heb geen verantwoording af te leggen bij een baas en manlief kost het idd zijn eigen dagen, maar financieel is dat voor ons(nog) haalbaar. Tot nu toe maar 3 dagen op consult geweest en 1 dag "voor niks" op de opnameafdeling vertoeft. (operatie werd gecancelled ivm ziekte) Als alles goed is kan ie volgende week. *doet maar weer een schietgebedje*
Hier kost manlief dat vakantiedagen, wij zijn allang blij dat hij altijd toch vrij kan krijgen, want soms weet je het maar heel kort van te voren. Proberen als het kan altijd de afspraken 's middags te plannen, scheelt weer een aantal vakantieuren. Maar heel vaak lukt dat dus niet.