been niet bewegen bij Pavlik (heupdysplasie)

Discussion in 'Aangeboren afwijkingen' started by maxert, Mar 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maxert

maxert Lid

Mar 28, 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze zoon van bijna 4 maanden is 4 weken geleden gediagnosticeerd met een forse heupdysplasie en heeft gisteren een Pavlik bandage gekregen.
    Vrij snel hierna zagen we bij het verschonen dat hij het been met de dysplasie nauwelijks beweegt. Vanochtend was dit hetzelfde, waarna ik de bandage heb afgedaan. Pas na 2 uur ging hij het been langzaamaan bewegen.

Bij de spoedeisende hulp werd er nogal makkelijk over gedaan, want hij leek geen pijn te hebben en de heup was soepel te bewegen. De kinderorthopeden waren beide afwezig, de beoordeling werd door 2 AIOS gedaan. Een verklaring voor de 'uitval' in zijn beentje werd niet gegeven en het advies was om het gewoon weer aan te doen en wel iets eerder naar de kinderorthopeed te gaan. Uit onrust later nog opnieuw het ziekenhuis gebeld, de huisarts en het revalidatiecentrum maar geen van allen willen overleg zoeken met een kinderorthopeed binnen een intercollegiaal consult. We hebben pas donderdag een afspraak en ik ben behoorlijk bezorgd.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Enerzijds wil ik het (oude) advies van de arts opvolgen maar anderzijds ben ik bang dat de bandage niet goed zit en er bijvoorbeeld een zenuw oid bekneld zit.

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Onze dochter heeft een pavlik bandage gehad maar ik herken dit niet. Ik zou als dit zo blijft echt contact opnemen met een orthopeed, Eef schopte met 4 mnd juist zo hard dat ze los gingen.

Succes!

Share This Page