Hallo meiden, Ik ben inmiddels 9 weken zwanger. Ik heb nu al 3x wat bloedverlies in afscheiding gehad. (Waarvan 1x na inwendige echo) andere 2x was met onbekende reden. Elke keer is het ter hoeveelheid van een haar(ook zo dik en 10cm lang als ik moet gokken..(sorry) meestal 2-3 maal met naar de wc gaan dan is t weg. Ik heb beiden keren erna een echo gehad omdat ik zo mega onzeker ben. Hartje klopt netjes en baby groeit goed gelukkig. Tot zo ver gerust gesteld. Maar nu heb ik het dus weer?? Word zo onzeker van bah! Wat is t en wat is de reden? Kan ik er wat tegen doen om t te voorkomen? Verloskundige zei dat t ook gewoon van de goed doorbloede baarmoedermond kan zijn enzo. Kan t komen door verkoudheid en dus neus snuiten? Kracht zetten ivm obstipatie? Tillen van mijn dochter? Wie heeft dit ook of gehad?
Het kan zeker komen door hoesten, persen bij de stoelgang e.d. Erg vervelend omdat het zo onzeker maakt. Probeer je geen zorgen te maken zolang het niet zoals een menstruatie is en/ of je buikpijn krijgt. Ik weet hoe moeilijk het is. 3 mk gehad en deze zwangerschap ook bloedverlies. Sterkte en probeer te genieten van de zwangerschap.
Ik herken het!! Heb dit ook al 5/6 keer gehad. Heeeeeel licht roze mini dingetje. Echt amper zichtbaar maar toch schrik je. Mijn vk zei precies hetzelfde, baarmoeder is heel goed doorbloed dus bij de minste hoest of buk actie kan het al gaan bloeden. Zij zei zolang je geen buikpijn hebt of hevig bloed is er niks aan de hand. Vooral geen zorgen maken want dat is echt niet nodig!! Zeker omdat je nog een goede echo gehad hebt. Ik heb de 15e nog een echo dus nog ff afwachten maar als ik bij jou lees dat alles gewoon goed zit maak ik me ook minder zorgen Rustig aan! Stress is ook niet goed 🌺
Ik heb zelfs rond 21 weken nog een mini beetje roze afscheiding gehad. Mijn gyn zei dat het door verschillende dingen kan komen. Zoals; te zwaar of verkeerd tillen, persen bij toiletgang, gemeenschap.. alles is nu zo goed doorbloed dat er al snel een vaatje springt. Zolang het niet heel erg veel is, of helderrood hoef je je niet direct zorgen te maken. Mocht je heel erg ongerust zijn en krampen krijgen dan wel even de VK bellen
Tijdens deze zwangerschap een aantal keren bruin bloedverlies gehad. Nooit bloedverlies bij onze dochter gehad, dus ik was overtuigd van een slechte afloop. Nu ruim 23 weken zwanger. Ik zou de vk bellen als je onzeker blijft.
Herkenbaar!! . Ik durf ook niet meer te vrijen. Ik weet wel dat het geen kwaad kan maar word steeds zo bang van dat bloed..?.
Vervelend he? Ik heb het en nog steeds. Het is wel al weer wat minder geworden gelukkig. Heb wel controles gehad in het ziekenhuis etc omdat het op een gegeven moment erg veel werd. Niks gevonden tot dusver dus niets aan de hand
Ik heb het ook. Al sinds zaterdag. In de ochtend is het het ergst. Meestal is het donkerbruin, soms heel licht roze. Soms is het uren weg en soms is het er opeens weer.. Vanmorgen was t opeens weer meer en heb ik de verloskundige gebeld. Ik mocht komen voor een echo. Hartje klopt goed en kindje groeit goed door. Ze denkt dat het ergens in mijn baarmoedermond zit en t kan ook nog wel even duren voordat t weg gaat. Het maakt me ontzettend onzeker! Helemaal als ik ook nog ns menstruatiekrampen voel.. Bah, wat kan je je dan ellendig voelen!!