Algehele narcose als je nét (dus twee weken?..) zwanger bent

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Insomnia, 16 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Insomnia

Insomnia Lid

16 dec 2007
    23
    0
    0
    Marketing/Communicatie
    Arnhem
    Hoi verloskondige,

Nergens op het internet kan ik een goed antwoord op mijn vraag/dilemma/onzekerheid vinden.

Mijn man en ik proberen al best lang zwanger te worden. Nu is het zo dat we goede hoop hebben en sterker nog; ik heb het gevoel dat het deze keer raak is. Maar nu komt het: uitgerekend a.s. woensdag moet ik onder het mes, eerder dan verwacht. Mijn galblaas MOET eruit. Onder algehele narcose dus. Ze laten dan ook kooldioxide in mijn buik lopen om 'm op te zwellen zodat ze er beter bij kunnen. Vijf dagen na de operatie moet ik ongesteld worden. Ik kán dus nu al zwanger zijn. Mega pril, maar toch. Maarja ik kan het niet testen... Ik word gek van die gedachte! Stel dát ik zowaar eindelijk (en uitgerekend nu.. wat een timing) zwanger ben, gaat het vruchtje dan dood door de algehele narcose? Galblaas zit in bovenbuik maar ze maken sneetjes in mijn zij, in mijn navelrand en boven bij mijn 'maagkuiltje'. Denk overigens niet dat de sneetjes etc. gevaarlijk zijn, hooguit de narcose..... Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben.

Liefs,

Insomnia.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Insomnia

Meld dit bij je arts! Er kan dan misschien eerst even met een gynaecoloog overlegt worden of dit verantwoord is.
    Maar in de zwangerscahp verwijderen ze ook blinden darmen enz dus ik verwacht dat het prima kan.

Imke
    Duimen dat het raak is!

Deel Deze Pagina