Mijn dochter is lang voor haar leeftijd, met 3 maanden was ze al 67 cm. Ze zit boven de bovenste groeilijn. Nu is ze ook best nieuwsgierig. Twee redenen waarom ik dacht misschien moet ze maar over van de reiswieg naar de wandelwagen, dan kan ze ietsje rechterop zitten. Voordeel van mijn wandelwagen is dat ie ook helemaal plat kan als ze wil slapen. Nou weet ik alleen niet of het met haar leeftijd al mag. Ze mag immers ook niet langer dan 2 uur achtereen in de maxi cosi. Aan de maxicosi heeft ze trouwens ook een hekel, ze zit gewoon klem. De voetenzak van de maxi cosi heb ik dus gewoon voor jan doedel aangeschaft want daar wil ze al helemaal niet in. Het duurt niet lang meer of haar beentjes komen over de rand van de maxi cosi. Nu heb ik me laten vertellen dat beentjes over de rand gevaarlijk is bij auto-ongelukken en dat kindjes vanaf 9 kilo over mogen naar een autostoeltje. Klopt dit?
Maxicosi: De maxicosi van de laatste jaren zijn tot 12 kilo. Maar de verwarring onstaat doordat de volgende stoel vanaf 9 kilo (of 9 maanden) mag. Er is dus een overlap. Verder gaat het niet om de beentjes, maar om het hoofdje dat niet boven de rand uit mag komen. Echter: Achteruit vervoeren blijft de meest veilige manier van vervoeren. Vandaar dat de maxicosi zolang mogelijk de voorkeur heeft. Als je wagen écht helemaal plat kan, dan kan je kindje al in de wandelwagen inzet. Maar dan moet je het tot zo'n 6 maanden ook écht plat laten liggen omdat dat gewoon veel beter is voor je kindje. Maar als het past, zou ik de bak zo lang mogelijk houden, omdat het ook een stuk warmer is. Qua nieuwsgierigheid heeft je kindje helaas wat pech. Dit kun je zelf oplossen door speeltjes aan de kap te hangen en die misschien wat af te wisselen. Mijn dochter heeft uiteindelijk tot 6 maanden in de bak gelegen en is met 9 maanden over gegaan naar de autostoel in de auto van m'n man. En in mijn auto zit ze sinds vorige week in de autostoel. Ze heeft dus tot bijna 15 maanden in de maxicosi gepast. Ze zal nu zo'n 79/80 cm. Ik heb qua gewicht echter een vrij licht meisje. Met 14 maanden was ze 9150 gram.
het hoofdje mag tot de helft zelf boven de mc uitkomen. Idd nog even doorzetten Wij hebben isa (nu ruim 80cm) sinds een week in de autostoel (groep 1) Heb je wel al de verkleiner eruit? Ik had het kontje er al snel uit, maar de bovenste rand heb ik tot de 4 maanden er zeker in gehad. Met 5 maanden, bijna 6, ging ze naar de wandelwagen.
Ik heb mijn jongens rond 6 maanden in de wandelwagen gedaan zonder de bakken. En ik zou je kindje echt nog niet in een normale auto stoel doen. Mij kereltjes zijn nu net 1 jaar en sinds deze week zitten ze pas in de normale autostoel. Je kindje is nog maar 3 maanden dus houd dat lijkt me echt niet vol om in een normale stoel te zitten. Ze zit dan erg recht op en lijkt me niet echt goed voor de rug als je bijvoorbeeld over drempels rijd.
Mijn zoontje was ook redelijk groot. Ik heb hem toch tot net 6 maanden in de reiswieg kunnen houden. Hij was toen 70cm, en zijn reiswieg ook. Gelukkig lag hij met opgetrokken voetjes Onze kinderwagen kan niet helemaal plat, en dat moet eigenlijk wel. Het ruggetje is helemaal nog niet zo sterk en kan dat gehobbel niet opvangen als ze rechterop liggen. Dus als je ze in de wandelwagen wil doen, dan echt de platste stand voor de komende maanden. De MC is inderdaad het beste. Mijn zoontje heeft er krap ingezeten tot 9 maanden. Toen wij hij 76cm en 11 kilo. Qua voeten stak hij over, maar dat mag. Hij was vooral te breed qua schouders. We kregen heb gewoon niet meer op zijn rug erin. Overgestapt naar een autostoel nr1, maar nog wel een maand in ligstand vervoert, omdat al zittend het nekje toch nog wel te verduren krijgt over drempels.
hier ook een lange baby, met 3 maanden was hij ook 67cm ik heb de bak opgemeten en die is maar 75 cm! hij ligt er nu nog in maar het wordt wel heel krap, ik ga binnenkort over op de wandelwagen en leg hem gewoon helemaal plat. maxi cosi probeer ik zo lang mogelijk vol te houden, het liefst tot 9 maanden.
bakken zijn klein inderdaad. Soms heb je nog geluk dat je kindje altijd met opgetrokken beentjes slaapt/ligt dan kan het qua lengte nog ietsje langer, maar als het in de breedte ook amper meer past, dan houd het gewoon op.
Hoi Hoi, Ik had Tim al in de wandelwagen met 2 en een halve maand. Kon helemaal plat overigens. Met 6 maanden kon hij goed zitten en konden we hem ook rechtop in de wandelwagen vervoeren. Tim is in een autostoel gegaan toen hij 8 maanden was hij was toen bijna 9 kilo en het consultatie bureau vond dat prima. Maar ik denk dat 3 maanden nog wel erg jong is voor een gewoon autostoeltje. Ze moeten inderdaad wel goed kunnen zitten om hem daarin te vervoeren. Als jij het gevoel hebt dat je kindje goed en stevig ligt in de wandel wagen zou ik dat persoonlijk gewoon doen. Groetjes Lysanne
Ons zoontje is ook met 3,5 maand in de wandelwagen gegaan, ook in de platste stand. Dit ging goed, maar omdat ze toch meer zien sliep hij er slechter in. Waarschijnlijk zou ik daarom een volgende keer langer wachten met het ombouwen, maar dat is ook echt de enige reden. Verder had hij gewoon veel meer ruimte en vond hij het ook leuker!
De verkleiner heb ik nooit gebruikt. Paste vanaf het begin al niet . Ik probeer mijn meisje idd zo lang mogelijk in de maxicosi te houden, maar de wagenbak gaat denk over niet al te lange tijd eruit.