Hoi, Lisanne doet sinds 1½ week verwoede pogingen om te gaan kruipen. Ze gaat dan op haar knietjes, maar haar handjes/armpjes willen nog niet mee. Ze kan dan erg gefrustreerd zijn. Heeft iemand tips hoe ik haar op weg kan helpen? Of is dat niet goed? En wanneer zou ze uit zichzelf moeten gaan zitten vanuit liggen? Dat doet ze nog niet. Of is dat niet erg?
Ik heb Nathan nooit geholpen. Nathan kan kruipen maar tijgeren gaat een stuk sneller. Verder kan nathan nu een maandje ofzo zelf zitten. Vanuit de kruiphouding ging hij ineens zo zitten. Komt allemaal vanzelf hoor! elk kindje op zijn eigen tempo
Ieder kindje heeft zijn eigen tempo. Hier heeft ze tijden op haar buik gelegen met een soort van parachutespring beweging. En daarna tijden op handen en knieen gewiebeld en daarna weken achteruit getijgerd. En nu opeens sinds twee weken kruipt ze als een dolle door het huis en gaat ze zelf zitten en trekt ze zich op haar knietjes... Volgens mij is er niet echt een standaard voor en gaan ze het echt wel zelf doen. Stimuleren heb ik nooit gedaan; ja een beetje voordoen voor de grap... hahaha Volgens mij is het ook het beste als ze het zelf gaan doen. Dan leren ze het het beste.
Ik heb ook nooit echt geholpen. Ze leren het vanzelf wel. Helaas is een beetje frustratie soms nodig om iets te leren. Mijn zoontje ging rond 9 maanden in kruipstand, maar ging vervolgens toch eerst nog tijgeren. Daarmee kwam hij wel vooruit. Pas een kleine maand later ging hij weer terug naar de kruipstand en echt kruipen. Dat gaan zitten hoeft echt nog niet. Mijn zoontje ging pas na zijn 1e verjaardag zelf zitten. Maar dat was wel erg laat..
die frustratie ken ik maar al te goed haha, martijn doet ook verwoede pogingen op omhoog te komen of vooruit maar het lukt nog niet en kan dan heel kwaad worden op zichzelf haha. dit was met omrollen ook en opeens kon hij het! ik laat het hem allemaal zelf proberen en uitvinden hoe het moet.
Het zal vanzelf dus wel goedkomen. Ze gaat nu al rollend door de kamer. Wij hebben gelakte parketvloer, die is dus erg glad. Misschien moet ik tzt maar opzoek naar knielapjes.
Komt vanzelf goed hoor meid.. het heeft even tijd nodig. Tess kon in het begin alleen maar achteruit, en ineens van de een op de andere dag had ze de voor-uit gevonden en deed ze niet anders meer.
Wij hebben ook nooit met onze froemel geoefend ofzo. Ze heeft het helemaal zelf uitgevonden, en daarbij ook de nodige frustraties gehad! Het begon met wiebelen op handen en knieen, toen kwamer en een soort van kikkersprongetjes en sinds een maandje ofzo kruipt ze. Wij hebben trouwens ook een gladde vloer, maar dat maakt niks uit hoor!
Onze dochter had precies hetzelfde. Heeft wel twee maanden constant op de knieen gezeten en kon er dan niks mee. Dit komt vanzelf, ook het op de knieen zitten is een ontwikkeling. Zo worden haar benen sterker. En wat betreft het van lig naar zit, dat kan onze dochter nog steeds niet. Maar ze kan wel rollen, kruipen, van lig naar staan aan de tafel. Volgens mij slaat ze het over of het komt vanzelf. Zelfstandig zitten kan ze wel. Ik zou me er niet druk om maken, het komt vanzelf. Ik heb met mijn dochter ook wel eens geoefend maar uiteindelijk krijgen ze zomaar in eens de smaak te pakken en kunnen ze kruipen. Ook wij hebben een gladden vloer, maakt niks uit hoor. Komt vanzelf
Mijn kleine meisje tijgerde steeds in het rond en een beetje achteruit. Ik probeerde haar wel een beetje te 'lokken' met speeltjes net buiten haar bereik leggen. Maar verder dan 2 slagen ging ze niet. Ook zal t ze wel eens op haar knietjes, en dan wierp ze zich naar voren. Vorige week werd ze opeens heel enthousiast van de poes en deed een paar tijgertjes om naar haar toe te komen. En toen kon ze opeens vooruit tijgeren! Ze gaat nu de kamer door. Een paar dagen later tijgerde ze opeens naar me toe, ging op haar knietjes zitten, en ging zitten!! Ik had t helemaal nog niet verwacht. En ze was trots, haha (en ik ook uiteraard)!! Tja, je kan t proberen te stimuleren, maar ze doen t toch niet veel eerder dan ze er echt aan toe zijn, denk ik.
Wij hebben zo'n autokleed gekocht voor op het laminaat. Daar deed hij de eerste kruipdingen op. Tijgeren ging wel goed op het laminaat. En kruipen later ook wel. Maar de 1e paar keer ging het toch makkelijker op zo'n kleed.