Ik heb een vraagje Ik heb van december tot en met maart centrum multi vitamines geslikt ( 3500 IE per tablet, 70% van de ADH, waarvan 29% Beta-caroteen) Daarnaast heb ik ook nog een gezichts creme gebruikt ( Environ) met een hoge concentratie vitamine A. Ook dit van januari tot en met maart gebruikt. Ik ben toen overgestapt op Puur mama, zwangerschapsvitamines van VSM en heb ook mijn vitamine A creme aan de kant gezet. Heb daarvoor in de plaats een gezichtscreme van de Hema gekocht. Nu zag ik gisteren tot mijn grote schrik dat ook in deze creme vitamine A is toegevoegd! Ik ben nu 8 weken zwanger ( 1 april eerste dag laatste menstr) en vraag me af of ik teveel aan vitamine A heb binnen gekregen/krijg en of ik me zorgen moet gaan maken? Zag dat vitamine A zich opslaat in je lichaam en het maar in kleine beetjes je lichaam weer verlaat... Alvast bedankt!
hoi Patty, de vitamine A die je via creme binnenkrijgt is zo ontzettend minimaal dat je daar echt niet bezorgd om hoeft te zijn. Je bent op tijd overgestapt op zwangerschapsvitaminen. Dus je hebt zeker geen overdosis! Mirjam