Algemeen corona topic (GEEN nieuws)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door GossipGirlxoxo, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Vooral bij particuliere klanten. Was vannacht persconfetentie (België)en dit is er besloten:

"De strengere beperkingen hebben een grote impact. Bedrijven moeten hun werknemers laten telewerken waar mogelijk. Voor jobs waar dat niet kan, moeten de regels van 'social distancing' maximaal gerespecteerd worden. Het moet er dus mogelijk zijn om voldoende afstand te bewaren van collega's. Voorzien bedrijven dat niet, dan volgen zware boetes."

@Zonnestralen weet ik eerlijk gezegd niet. Hij werkt bij een klein familiebedrijf, 6 man in totaal, die eigenlijk bijna altijd samen werken op een locatie naast elkaar en samen op en neer rijden in 1 of 2 auto's, dus die social distancing kunnen ze sowieso niet nakomen.

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vroeg me af, en misschien hoort dit onder hamsteren, maar halen jullie ook al iets in huis voor komende verjaardagen?

Nu een lockdown een mogelijkheid is en in veel landen om ons heen de winkels sluiten, heb ik toch voor mijn kinds komende verjaardag alvast het verjaardagscadeau gekocht.

Ook kan ik als het moet iets wat op een taart lijkt op tafel zetten.

Meer mensen die dat gedaan hebben?

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Met kerst heb ik besloten om de Lego niet te geven. Die ga ik volgende week geven als mijn middelste jarig is. Verder koop ik kleine cadeaus op het moment dat ik er tegenaan loop voor een leuk prijsje. Daar hebben we dus een voorraad van.

Toen ik de bui voelde hangen heb ik gelijk de ontbrekende taart ingrediënten gekocht. Basis dingen hebben we verder altijd wel op voorraad.

Berte vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nog niet mee bezig geweest en over 3 weken is dochter jarig. Slingers en balonnen heb ik zat in huis (nog thema unicorn, mini mouse en goud/roze) maar eigenlijk was haar keuze dit jaar thema regenboog. Wij twijfelen namelijk of we wel vertellen dat ze jarig is als ze 4 word. Hier vieren we verjaardagen altijd groot (+/-80 mensen, springkussen veel mensen, vanaf 13.00 uur tot in de late uurtjes, met iedereen die blijft eten. Ze is er de afgelopen maanden zo mee bezig geweest om iedereen die ze lief vind maar uit te nodigen en dat als ze 4 word ze eindelijk naar de basisschool mag. Ik ben zo bang dat als ze jarig is en dit alles gaat niet door ze heel erg teleurgesteld is, en leg de situatie maar uit aan een net 4 jarige?! Dus ik denk nog heel hard na hoe we het aanpakken. Mijn gevoel zegt klein vieren met gezin, kadotjes, versiering en taart en dat feest krijgt ze als alles achter de rug is. Man zegt niets zeggen tot ze ook echt naar de basisschool mag en dan is ze dan zogenaamd jarig. Kado's vast in huis halen kan natuurlijk geen kwaad maar nu ze 24/7 bij me is vraag ik me ook af hoe ik dat een beetje stiekem kan doen nu.

Berte, maartje84 en Seffie vinden dit leuk.
  5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    @GossipGirlxoxo kinderen van die leeftijd zijn heel flexibel. Denk je dat ze echt niet gelukkig zou zijn met een intieme viering en kaarten aan de muur van de andere mensen die ze lief heeft? Ik ben van mening dat een feestje, hoe klein ook toch een fijn gevoel geeft in deze rare tijd.

Wij laten de verjaardag dan ook zonder twijfel doorgaan. Ik denk dat hij het zeker wel kan gebruiken nu hij teleurgesteld is dat school nog even gaat wachten.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Nou ze heeft nu een fase dat ze post heel leuk vind. Dus misschien vraag ik al onze naasten wel een kaart te sturen die dag. Ik denk dat ze dat leuker vind dan de slingers en het kadotje.
    Ik denk dat haar grootste teleurstelling word eindelijk 4 en groot zijn maar niet naar de basisschool toe mogen.

Heb jij al verteld dat de basisschool er nu voorlopig niet inzit?

Gewooniemand vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Misschien is een video bericht erbij dan nog leuker.

Mijn zoon is twee dagen gaan wennen voor we thuis bleven. Maanden keek hij er al naar uit. Hij wil heel graag leren en actie in de tent. Ik heb hem al moeten vertellen dat school er voorlopig niet in zit. Maar hij vind het wel erg fijn dat ik op de schooltijden geen mama maar juf ben.

Ik probeer er maar een beetje een toneel spel van te maken. Gelukkig komt de fantasie tevoorschijn op deze leeftijd.

8. GossipGirlxoxo

Aha belgie dus ivm die totale lockdown.
    Wij hebben nu 2 grote opdrachten binnen die te maken hebben met bouw/verbouwen/ombouwen van voorzieningen voor de zorg. Dus ook al gaat Nederland in lockdown kunnen wij nog door tot die projecten zijn opgeleverd gelukkig. Als we nu moesten stoppen, al het personeel en vaste lasten moesten doorbetalen hadden we na 6 maanden (zover strekt onze buffer ongeveer) de stekker eruit kunnen trekken omdat hier niet tegen op valt te verzekeren. Maar voor nu dus nog positief, zolang wij en het personeel gezond blijven kunnen we door om ook die buffer nog even te laten groeien.

9. GossipGirlxoxo

Leuk idee een video bericht. Ik kijk even aan wat de adviezen worden na 6 april en dan hak ik de knoop door hoe we het hier aan gaan pakken. Misschien wel handig vast een taartje te kopen en in te vriezen voor dat soort winkels wel de deuren moeten sluiten. Wat in huis is is in huis natuurlijkm

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    De klap voor de bouw komt denk ik vooral na de crisis. Wanneer het geld op is om verder te bouwen. Maar misschien gaat het dan wel weer goed genoeg met renovaties. Niemand wil een lekkent dak.

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Fondant is net klei. Misschien is het wel leuk om samen een taart te maken, als je de tijd en energie ervoor hebt.

Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Tijd en energie zat, maar ik ben niet zo goed in bakken. Zandkoekjes gaan nog net zeg maar :oops:

13. GossipGirlxoxo

Ik denk/ben bang dat je daar gelijk in hebt.
    Wij blijven positief daarin, anders word je helemaal gek. We zeggen maar vaak tegen elkaar dat we de vorige crisis overleefd hebben en daar toen een stuk sterker uitkwamen dan dat we erin gingen. Dus dat is onze insteek nu weer. Ons motto nu even.... niet why us, maar try us ;)

TotalBella, Seffie en Zonnestralen vinden dit leuk.
  14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    #3114 Zonnestralen, 18 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2020
    Je kan ook een cake of cupcakes reserve halen vanuit het koekschap. Die zijn denk ik wel even houdbaar. En dan daar wat fondant met kleurtjes omheen maken als de taart van een standaard bakmix mislukt.

P.s. je hebt wel iets van boter nodig om de fondant omhulling vast te zetten.

15. GossipGirlxoxo

Goede tip! Gaat op de b-day to do list :D

Zonnestralen vindt dit leuk.
  16. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Mijn zoontje is volgende week jarig (4jr). Ik heb het hoofdcadeau vorige week besteld, i.v.m. het risico van "lock down".
    Twee kleine cadeaus zijn nog onderweg via Amazon en hoop ik zaterdag op te halen bij het afleverpunt (als het nog open is)

Appeltaart is zijn favoriet, dus maken of kopen we bij de Ah. Versiering ook in huis.

Hij beseft wel dat hij bijna jarig is, dus we laten het niet zomaar voorbij gaan (als gezin)

17. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier over 2 weken de oudste jarig. Hij weet al dat we het grote feest waarschijnlijk uit moeten stellen.
    Verder maak ik een kwarktaart, versieringen heb ik en cadeau ook.

18. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.985
    3.918
    113
    Vrouw
    Naar aanleiding van dit coronavirus net een springtouw besteld voor zoon. :roflmao:
    Die wordt niet moe genoeg van wandelen, rennen, bergen opklimmen. Heb nu grove middelen nodig. :p

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jongste is maandag jarig, gister is het laatste cadeau binnengekomen via bol.com, oudste heeft bij de boekenwinkel hier wat gekocht, taart heb ik besteld via Jumbo, maandag afhalen. Slingers hebben we nog. En dan met het gezin vieren. De rest komt later wel. Ik moet waarschijnlijk de hele dag werken, als mijn collega's nog ziek zijn. En als we niet gaan sluiten, want dat hoop/denk ik eigenlijk wel. Wie maakt zich nog druk om merkkleding in deze tijden ;)

20. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Daar is de baas van mijn man ook bang voor. Hij werkt in de sportveldenonderhoud en ze werken alleen of met zijn tweeën. Nu er nog werk is maar blijven werken.

Deel Deze Pagina