Algemeen corona topic (GEEN nieuws)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door GossipGirlxoxo, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ik vind dat RIVM super goed werk doet! Top! En alle mensen die vinden dat ze het allemaal zo verkeerd doen en alles beter weten, ga vooral solliciteren. Ze kunnen altijd mensen met veel ervaring , kennis en experts gebruiken.

Wij merken er wel een hoop van. Kinderen mogen niet naar de opvang en wij hebben onze kantoren gesloten en iedereen moet thuis werken.

Elsss, Mamafiets, Seffie en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    Brabant zeker? Snap je de frustratie van overige delen in Nederland dan niet?

Zara75, SAARC en Jes88 vinden dit leuk.
  3. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

#303 Evanesco, 10 mrt 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2020
    Ik vind dat ze vooral weinig promoten op straat.

Waar zijn de postbus 51 filmpjes? Posters in bushokjes?

Dat zijn juist de dingen die mensen lezen.

Mensen raken hier in paniek omdat ze niks weten.
    Er gaat hier in het dorp een lijst met namen rond van mensen die het coronavirus zouden hebben.
    Niemand weet meer waar die lijst ooit begonnen is of wie die namen er op gezet heeft.

Het klopt iig niet. Alleen maar paniek uit ontwetendheid

4. Novi

Novi Niet meer actief

Wat is die frustratie dan?

5. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    Lees reactie van Evanesco boven jou post.... Dat is de frustratie die er onder andere is... ontwetendheid, te weinig toelichtingen in andere delen van NL. de focus ligt alleen maar op Brabant.. en de rest van NL weet niet wat te doen etc. etc.

SAARC en Evanesco vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Hier merk je het ook. Alle ouders van mn opvangkindjes zitten thuis te werken. Mijn man ook (bij iemand anders thuis dan, want in die creche hier kun je niet werken:roflmao:)
    Opvallend dat er bij ons geen enkele leerkracht thuis is, maar wel heel erg veel kinderen.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Voor de rest van NL is er niks veranderd. Dus gewoon advies aanhouden wat er altijd al was.

Syane, Mammielove, 2jongensmama en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Evanesco

Wat gek, nitrofurantoine heeft tot nog toe geen leveringsproblemen. Dus ze zouden het gewoon moeten kunnen bestellen.

En als dat niet kan zijn er nog een aantal andere opties om te gebruiken.

Helemaal niks doen is vreemd. Zou echt even terugbellen als ik jou was.

9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mee eens betreft RIVM! :thumup:

Syane en 2jongensmama vinden dit leuk.
  10. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Maar ga gewoon naar de site van het RIVM.. dan lees je precies het advies voor buiten Brabant en is paniek nergens voor nodig. Waarom moet die informatie in hemelsnaam in postbus 51 filmpjes? Laten we dat geld besparen..

Zo een lijst met namen maken is bizar. De heksenjacht op mensen met corona ook. Mensen ruien elkaar op, met teksten zoals hierboven , dat Nederland niks doet en liever komt met sorry als het te laat is en blabla. Dat is wat er gebeurt. Er is informatie en er zijn adviezen , maar mensen zijn, zeker online, of enorm paniek aan het schoppen of de kont tegen de krib aan het gooien. Daar moet men mee stoppen. Dit zijn de grootste risico's van een uitbraak. Niet de uitbraak zelf maar de paniekschoppers en de zogenaamde "nuchtere" (maar eigenlijk gewoon oerdomme) die alle adviezen negeert.

Syane, Luckyme96, Vergeten en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ga naar de site van RIVM en dan weet je het precies!

Butchke, Mammielove en tuc vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Wat is daar opvallend aan dan? Hier de ervaring dat de kinderen een stuk vaker een snotneus hebben dan wij als volwassenen dus zo gek vind ik dat niet. Helemaal niet bij docenten die dag in dag uit met kinderen en alle virusjes daarbij zijn. Die hebben een weerstand waar wij jaloers op kunnen zijn.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben onderdeel van die rest en begrijp het prima?

14. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik zou zeggen; stuur een sollicitatie :)

chrystel73 vindt dit leuk.
  15. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Grappig dat hier nu ook deze discussie ontstaat, net als in het andere topic met al die "slechte" leden:roflmao:

Syane, Relax, Mammielove en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Omdat er in de rest van de stad halve teams uitgevallen zijn. Meerdere scholen compleet of half dicht. En hier op school niemand. Ik vind dat wel opvallend.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  17. Evanesco

Ikzelf snap wel hoe het zit. Vanuit mijn werk wordt ik er dagelijks mee geconfronteerd.

Maar "gewoon" even naar de site van het rivm gaan en daar informatie opdoen is niet voor iedereen weggelegd.

Ik werk in een achterstandswijk, heel veel laaggeletterdheid. Die mensen kunnen niets met zo'n site. Veels te veel informatie.
    Voor hen zou een poster in een bushokje perfect zijn. Heel kort en krachtig.

Als je het nieuws niet kunt volgen, dan loop je echt achter.
    Maar helaas zijn er veel mensen voor wie dat probleem wel speelt.

Mississippi, Cin85, Vergeten en 13 anderen vinden dit leuk.
  18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier na het advies van gisteravond nu op school ook geen hand meer, maar vervolgens gingen de kleuters hand in hand naar de gymzaal ;) Het is echt niet makkelijk zo’n routine los te laten... Maar ja, mijn dochter en haar beste vriendin zaten direct na binnenkomst ook al in een innige omhelzing verstrengeld, die knuffelen met iedereen die het maar wil - dus die hand maakt weinig verschil. Plus ze wassen goed hun halen in de klas, ik vertrouw ‘t wel zo.

Jes88 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Jawel hoor, de rest van NL hoeft namelijk niet veel te doen ;) Je kan het natuurlijk ook moeilijker maken dan het is.

20. GossipGirlxoxo

En denk je dat dat een reden heeft?

Trirani vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina