Algemeen corona topic (GEEN nieuws)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door GossipGirlxoxo, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Ik zit nog steeds thuis omdat er geen werk is nu omdat de afdeling bijna gesloten is en er dus weinig personeel nodig is. Ik hoop niet dat het mij mijn vakantieuren gaat kosten.....ik zit nu al op 2 dagen en zeer waarschijnlijk hoef ik morgen ook niet te komen. Gaat wel hard zo en dan nog zeker 2 weken te gaan. Niet fijn.

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.763
    18.879
    113
    Vrouw
    Op ons werk is het echt een soep.
    De richtlijnen van ons werk uit zijn super belachelijk en niet omdat de richtlijnen zelf niet goed zijn maar omdat ze gewoon niet realistisch zijn.

Uiteraard beslist door iemand die thuis veilig achter zen bureau zit en duidelijk niet wil inzien wat op het werkveld speelt en maar blijven herhalen dat hij zen best doet en het moeilijk is voor iedereen.

En dan verbaasd over het aantal ziekmeldingen.
    De mossel.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Ben je lid van een vakbond. Dan kan je daar ook contact mee opnemen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Het is idd voor iedereen moeilijk. Mijn man dacht ook dat hij zn gewoonlijke 40 uur kon maken. Daar heb ik nu na 1,5 week een stokje voor gestoken. Dat is gewoon niet realistisch. Ik heb geen minuut meer vrij omdat ik continue met de kinderen bezig moet zijn, geen tijd en ruimte meer om iets te poetsen omdat het huis steeds vol zit. Ik wordt langzamerhand helemaal gek.
    Hij gaat ze nu regelmatig een uur mee naar buiten (bos, natuurgebied oid) nemen (ipv dat ik dat doe) zodat ik even op adem kan komen.

Pien86 vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.763
    18.879
    113
    Vrouw
    Ik vind dat het allemaal realistisch moet blijven.
    En eerlijk gezegd ik heb niets aan boodschappen als we doen ons best. Met die boodschap heb ik nog een mondmaskers.

Louise11110 vindt dit leuk.
  6. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Als er geen werk voor je is hoef je dus geen vrije dagen op te nemen :)

Het is pas anders als er wel werk is, maar je thuis moet blijven vanwege de kinderen en niet thuis kan werken.. zie mijn eerdere post evt.

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.895
    18.687
    113
    Vrouw
    Geen fijn idee indd. Vakantie uren zijn voor leuke/ vrijwillige dingen bedoelt. Hierdoor word je straks nog verplicht al je uren op te maken, waardoor je straks geen extra dagen meer kunt opnemen...
    Hoop dat het beter geregeld is bij mij op het werk.

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.895
    18.687
    113
    Vrouw
    @Pien86 lijkt mij best oneerlijk.. vrije uren op te nemen hiervoor. K zal mijn werkgever dan voorstellen dat ik mijn kind maar mee naar werk neem, of dat hij maar paar uurtjes op past terwijl hij zelf lekker thuis zit:thumup: :roflmao:

9. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Haha jaaaa doe dat. Benieuwd hoe hij reageert :roflmao:
    Het is gewoon lastig en je kan ook niet alle problemen op t bordje van je werkgever gooien, als hij wel werk voor je heeft. Want dat is toch óók niet eerlijk? Je kan waarschijnlijk kortdurend zorgverlof opnemen (bij mij doorbetaald via CAO, bij anderen maar 70%) en daarna langdurend, maar die laatste is volledig onbetaald. Dus tja dan kan je alsnog beter wat vakantie opnemen en hopen dat t niet te lang duurt. Of hopen dat je werkgever wil schipperen. Stel t gaat om 2 dagen per week; dat je er 1 vakantie of onbetaald van opneemt en dat hij die andere dag voor zijn rekening neemt bijv? We moeten het toch samen doen hè...

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.629
    2.405
    113
    Even heel wat anders, waar ik volgens mij nog niks over heb gehoord in de media. Ik zou zelf graag zien dat de scholen in de rest van het jaar minder vakantie gaan houden. Ofwel de mei vakantie naar een week terug schoven (van uitgaande dat de scholen dan überhaupt al je open zijn), of de zomervakantie met twee weken verkorten, als we nog langer thuis moeten blijven met z’n allen.
    Het lijkt me om verschillende redenen handig:
    Het onderwijsniveau kan op die momenten weer omhoog gekrikt worden,
    de werkende ouders hebben dan meer tijd om uren te maken, handig ook omdat ze minder vakantie uren waarschijnlijk nog over hebben.
    Het is gunstig voor de economie.

sannever en Louise11110 vinden dit leuk.
  11. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Goh dat is wel een idee! Weet niet of t uit te voeren is, denk aan uren vd leraren op basis waarvan ze betaald worden, maar wel een out of the box gedachte dit. Als de rust wat wederkeert moet je maar zorgen dat dit in de Tweede Kamer terechtkomt :D

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Misschien dat ik volgende week ergens anders kan worden ingedeeld in het ziekenhuis.
    Morgen kost mij in ieder geval geen vrije uren. Ik en bijna al mijn collega's zijn op dit moment boventallig op onze afdeling. Ik zou echt graag willen werken en anderen in het ziekenhuis willen ondersteunen. Hopelijk volgende week. Voor onze dochter hebben wij in principe BSO en school. Deze week dus geen gebruik van hoeven te maken wat op zich ook wel fijn is voor haar.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.895
    18.687
    113
    Vrouw
    Daar heb je ook gelijk in. Ga het eens besprekwn, komt goed. Bedankt voor je info :)

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.895
    18.687
    113
    Vrouw
    Ik denk dat dit niet voor iedereen handig of haalbaar is.. Denk aan geplande vakanties in de zomer etc

15. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ja ik heb nog even contact met ze opgenomen om in eigen woorden uit te leggen waarom het gewoon echt niet slim is (er is een reële kans op besmetting, en die kan voor jullie leeftijdscategorie potentieel dodelijk zijn. Is dat het waard voor een weekendje weg?) en ze hebben besloten niet te gaan. Echt een opluchting.

Ansel, toch3, Kolibrie2 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Oh fijn!! Niet leuk voor ze, maar hé als dit achteraf t ergste voor ze gaat zijn dan springen we een gat in de lucht hè!

17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vandaag dan toch de moeder van een collega in beeld gehad :D

Collega is nog geen 20, woont nog thuis en wordt dus een beetje in de watten gelegd.

En ja, dan is het niet handig om je webcam op je slaapkamerdeur te richten. Zeker niet in een online meeting met het volledige team.

Het leukst was natuurlijk zijn ongemakkelijke gezicht waarmee hij aangaf dat ze zijn moeder was... :roflmao:

breister, mariska165, Vergeten en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Kaboutertjes

Kaboutertjes Actief lid

14 feb 2020
    278
    237
    43
    Oeps, inderdaad niet goed gedaan.

https://www.achmearechtsbijstand.nl/werken/coronavirus-school-dicht-verlof-opnemen

Hier staat wel meer uitgelegd

19. tuc

tuc Niet meer actief

Als er minder vakanties komen hierdoor dan haal ik mijn kinderen definitief van school en gaan we thuisonderwijs doen.
    Wat een achterlijk plan zou dat zijn.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Minder vakanties gaat echt niet gebeuren, zou idd een achterlijk plan zijn.
    Iedereen is juist aan vakantie toe als dit allemaal achter de rug is.

GossipGirlxoxo en Spectre vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina