Zullen we het anders in Italië vragen waar 500 doden per dag vallen en waar niemand zonder een goede reden naar buiten mag??
ik snap niet waarom dat zo vergeleken moet worden. Ik vind de vergelijkingen die hier gemaakt worden pas Westerse verwendheid. Het is oorlog, kom op zeg, praat maar eens met mensen die echt in de oorlog wonen. Die willen de oorlog wel opgeven voor Corona denk ik. (al treft het sommige landen beiden) Italië is niet te vergelijken met Nederland en Italië en Nederland beiden zijn ook niet te vergelijken met een oorlogsgebied. Ach nu het Nederland treft praat iedereen ineens zo, maar er was ook oorlog in landen toen hier iedereen aan het huilen was over de lerarenstaking. Iedereen had je gek aan gekeken als je toen die vergelijking gemaakt had. Echt deze vergelijkingen en uitspraken zijn buiten proportie.
zullen we een land in oorlog even vragen wat ze van de huilie huilie vinden over lerarenstakingen en studiedagen
Ik vind oorlog ook een niet handig gekozen woord. Dat is nog veel erger dan wat er nu speelt denk ik. Toch vind ik het ook niet ok dat er zo wordt 'gezeurd' over vakantie. Er zijn echt belangrijkere dingen. En ja tuurlijk keek ik er ook echt naar uit en is het sneu voor de kindjes, maar het is even niet anders.
iedereen ervaart het anders en ik heb ook hele goede redenen om erg naar die vakantie te verlangen. Wanneer iedereen Corona weer vergeten is zijn sommige problemen niet verdwenen.
Iedereen heeft goede redenen om naar een vakantie te verlangen, maar dat verandert toch niks aan de hele situatie?
nee maar hier wordt je als misdadiger weggezet als je het erg vindt dat je niet op vakantie kunt. Als we niet kunnen kunnen we niet nee, maar ik heb het volste recht om daar ontzettend verdrietig over te zijn en mij om meer dingen druk te maken dan alleen Corona, zo werkt dat. En dan hoeft er hier niet zo belachelijk over gedaan worden (niet persoonlijk naar jou)
Ik vind het ook heel verdrietig en natuurlijk mag je dat vinden. Baal er enorm van en vind ook zeker dat je dag mag zeggen, maar probeer het ook een beetje in perspectief te zien. Er zijn veel ergere dingen dan een keer niet op vakantie, ook al is het super jammer.
het gaat niet alleen om vakantie. Maar om dat de maatregelen die genomen worden meer gevolgen hebben dan sommigen mensen beseffen. En dan heb ik het dus niet over vakantie.
Zo met je eens. Ik vind ons allemaal zo verwend. We hebben het super goed. We mogen blij zijn dat we hier wonen en nu al helemaal. Ik moet nu vaker denken aan hoe mensen in de tweede Wereldoorlog moesten onderduiken en niet eens naar buiten konden voor jarenlang. Ergens in een achterkamer moesten zitten om überhaupt te overleven. (Ben ik de enige die dit soort associaties nu heeft trouwens?) Natuurlijk is het jammer als een vakantie niet door kan gaan, dat je geen uitjes kunt doen, dat kinderen belangrijke lifeevents niet of later meemaken. Maar kom op... we zullen het er mee moeten doen.
Ik denk dat jij dat onderschat. Ik denk dat iedereen last heeft van de maatregelen, maar daar kun je heel lang bij stil gaan staan, maar dat lost het niet op.
Als we niet op vakantie kunnen, dan maar niet. Daar ga ik me nu echt niet druk over maken hoor. Er zijn zat gezinnen die nooit op vakantie kunnen. Of in elk geval niet elk jaar. En vakantie inkorten, tja, ik weet het niet. Mocht dat nodig blijken dan is dat maar zo. We zitten nu in zo'n unieke situatie.
Niet mee eens. Het valt wel mee hoor hoe zwaar de leraren het nu hebben. Ja het is aanpoten. Ja het is dingen regelen. Maar dat doet de rest van werkend Nederland ook. Iedereen moet bijdragen. En dat vraagt extra.
Omdat we nu zieke collega's hebben is de "aanstichter" vandaag getest, morgen krijgen we de uitslag. Ik zit nu met 38,1, nog even en dan lekker naar huis. Was een zware dag vandaag.
Mocht het persoonlijk naar mij bedoeld zijn; ik heb het nergens belachelijk gemaakt. Ik heb ook nergens beweerd dat jij of wie dan ook er niet verdrietig over mag zijn want tuurlijk mag je dat en als je daardoor je kinderen van school wilt halen wie ben ik om daar iets van te vinden. Wat ik heb gedaan is vertellen wat IK er van vind, dat IK vind dat we dingen moeten accepteren zoals ze komen en daar minder over moeten klagen. Ik heb jou niet persoonlijk aangevallen en ik heb jouw denkwijze niet als overdreven bestempeld. Volgens mij deed jij dat bij mij, wat prima is, jouw mening.