Algemeen corona topic (GEEN nieuws)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door GossipGirlxoxo, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Nee :roflmao:

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Deze wil ik toch even delen omdat er steeds tabellen worden gedeelt niet niet kloppen qua datum. En eigenlijk is landen vergelijken appels en peren vergelijken maar als we dan vergelijken dan maar wel goed. Bekijk bijlage 645806

Gewooniemand, nijn37, LMSB en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik werk bij een bedrijf waar per shift nog 100 man op de vloer staan. Wel verspreid. Ben benieuwd of dat nog wel gewoon mag in een niet vitale sector. Ook bij ons weer een nieuw corona geval erbij waarschijnlijk.

Qua verzorging van een mens of dier, hoe kan je dat bewijzen dan? Ik heb niets op papier staan. Wel in WhatsApp.

4. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Ik heb nou toch een rare mail ontvangen van mijn werk.. (werk als huishoudelijke hulp) en ik vraag me af of dit wel mag wat zij willen. Zo onverantwoord :( en zo vitaal is ons beroep nou ook weer niet. (Ik vind het anders dan ADL zorg bijvoorbeeld)

5. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Wat willen ze dan?

6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Nu er dingen tot 1 juni worden afgeschaft is het bijna zeker dat de scholen ook wel tot 1 juni dichtgaan. (tenzij ze wat anders gaan doen ineens)

Nu mijn dilemma mijn kinderen hebben max 1 uur schoolwerk. Er wordt geadviseerd om wel een ritme aan te houden. Maar die is hier erg ver te zoeken.

Door mijn B12 tekort kom ik nu niet aan mijn rust. Dus wil ik op de 2 dagen dat ik vrij ben doordeweeks eigenlijk geen wekker zetten. Het lijkt mij aangezien er nu toch ook geen ritme is geen probleem dit te doen. Maar twijfel toch.

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Natuurlijk zet je dan geen wekker. Dat jij zo gezond mogelijk blijft en zoveel mogelijk rust krijgt is in ieders belang. Niet zo streng en strikt doen hoor. Je doet wat je kan!

GossipGirlxoxo en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    En ook zonder wekker is er toch genoeg tijd voor een uur schoolwerk?

GossipGirlxoxo, tuc en Syane vinden dit leuk.
  9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Precies. Dat vind ik een van de weinige voordelen nu. Dat je in de ochtend iets rustiger aan kan doen. En het schoolwerk rustig gedaan kan worden.

NiVa0230, GossipGirlxoxo en NiekeKris vinden dit leuk.
  10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Pff, ik vind het toch wel wat, hoor, die nieuwe regels tot 1 juni... Heel het dagelijks leven, alle structuur weg... Ik weet dat het niet het einde van de wereld is, maar ik moet nu echt zelf wel even schakelen... Krijg van die schuilkelderfilmvisioenen... :rolleyes::confused: (En ja, hoor, ik overleef het echt wel en maak er absoluut het beste van, maar toch ff een slik-momentje tijdens de persconferentie.)

NiVa0230, GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.
  11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik zet wel een wekker, maar pas rond 8.00u oid (normaal gaan hij om 6.30u of eerder). Om nog iets structuur te houden, vind ik zelf wel fijn. :)

De jongste heeft veel werk en werkt langzaam, die is echt wel een schooldag qua tijd bezig (of meer als ze heel langzaam werkt).

Syane vindt dit leuk.
  12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Tuurlijk is het slikken. Ik denk dat iedereen dat zo voelt. Niemand vindt dit fijn. En natuurlijk gaan we er voor en zetten we de schouders er onder. Maar het is heftig en zwaar.

13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.258
    12.633
    113
    Vrouw
    Ik hoop echt niet dat dit beteken dat we pas het as van R na 1 juni kunnen ophalen :(

14. GossipGirlxoxo

Kom er net achter dat dochter er veel meer van meekrijgt dan ik dacht. We vertelden haar dat we voorlopig nergens op visite gaan dat dat best lang gaat duren maar dat we thuis heel veel leuke dingen gaan doen. Dat dat komt omdat heel veel mensen nog verkouden zijn en dat het weer kan als iedereen beter is. Zegt ze nee dat komt niet door verkouden dat komt door corona :cry: ik had verwacht dat ze oma, tantes en neefjes/nichtjes het meest zou missen. Maar ze mist naar eigen zeggen Juf heel erg.

15. GossipGirlxoxo

Oh jee, ik ga duimen dat dat niet zo is! Wat verschrikkelijk :(

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Kan me voorstellen dat dat soort dingen zouden moeten kunnen... Ze zijn toch open en heel dichtbij contact is daar feitelijk gezien niet bij nodig... Maar geen idee... Zou wel héél naar zijn. :( Denk dat wij het wel uit moeten stellen (wij zouden de as - niet van ons kindje - begraven).

17. GossipGirlxoxo

Ik zou dan geen wekker zetten.

Ik kreeg afgelopen week deze tekst doorgestuurt en deze vond ik echt wel zinnig zeg maar. Niet helemaal van toepassing maar moest hier wel meteen aan denken. Misschien dat je na het lezen hiervan je wat minder ongemakkelijk voelt bij het niet zetten van de wekker ;)

Beste ouder met schoolgaande kinderen, Je hebt waarschijnlijk de neiging om een strakke minuut tot minuut rooster te maken voor je kinderen. Je hoopt op uren leren, online oefeningen, experimenten en boek verslagen. Je gaat schermtijd beperken tot alles klaar is! Maar er is iets belangrijks... Onze kinderen zijn net zo bang als wij op moment. Ze horen niet alleen alles wat er gebeurt maar ze voelen ook onze constante spanning en angst. Zij hebben nog nooit zoiets meegemaakt. Ja, het idee van 4 weken vrij vinden ze geweldig en ze hebben het idee waarschijnlijk dat het ontzettend leuke vakantie gaat zijn, niet zich realiserend dat de werkelijkheid is dat ze vast thuis zitten zonder hun vrienden te kunnen zien. In de komende weken zul je steeds meer gedragsproblemen zien ontstaan. Of het nou angst is of boosheid of protest omdat ze niets ‘normaals’ kunnen doen - het komt eraan. Ze gaan meer ‘meltdowns’ krijgen, woedeaanvallen, en tegendraadse gedrag in de komende weken. Dit is normaal en te verwachten onder deze omstandigheden. Waar kinderen nu behoefte aan hebben is om zich veilig en geliefd te voelen. Het idee hebben dat het allemaal goed gaat komen. Dit kan betekenen dat je je perfecte rooster moet gaan vergeten en je kinderen iets meer kind laten zijn. Speel buiten en ga met ze wandelen. Bak koekjes en klieder met verf. Speel bordspellen en kijk films. Ga samen een experimenteren of zoek virtuele rondleidingen van musea of dierentuinen. Begin een boek te lezen samen met het hele gezin. Ge lekker onder een deken knuffelen en doe helemaal niets. Maak je geen zorgen over achterstand op school. Alle kinderen zitten in hetzelfde schuitje en ze zullen het allemaal wel redden. Als we terug zijn in het klaslokaal, gaan we hun koers corrigeren en ze tegemoetkomen op hun niveau. Leraren zijn hier experts in! Ga op dat moment geen ruzie met ze maken omdat ze geen zin hebben in rekenen. Ga niet tegen ze schreeuwen als ze niet de rooster volgen. Verplicht ze op dat moment niet om 2 uur te leren als ze dat niet willen. Als ik je een ding kan meegeven het is dit: als dit allemaal afgelopen is, is de mentale gezondheid van je kind veel bzelangrijker dan hun academisch niveau. En hoe ze zich nu voelen zal ze veel langer bijblijven dan wat ze precies gedaan hebben in die 4 weken. Hou dat in gedachten ieder komende dag.

sprits, Gewooniemand, NiVa0230 en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.258
    12.633
    113
    Vrouw
    We belden afgelopen dinsdag kregen we 1 of ander ongevoelig persoon aan de telefoon van we willen een afspraak er voor maken.. Nee nee kan niet geen begrip niks... dus afgelopen weekend contact opgenomen met uitvaartondernemer die ons toen hielp en die zal woensdag kijken of er wat mogelijk is.... ik hoop het zo!

19. GossipGirlxoxo

Wat wacht je al lang op het as. Is dat gangbaar dat nabestaanden zo lang daarop moeten wachten? En is daar ook een reden voor?

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik hoop het ook heel erg voor jullie!

Deel Deze Pagina