Ik reed gisteren later op de middag door de winkelstraat in ons dorp en ik vond het wel opvallend dat er zoveel lege parkeerplaatsen voor de Kruidvat en andere winkels waren. Normaal is daar nauwelijks een vrije parkeerplaats te vinden.
@Leolove Sterkte!! Hier nu op het werk eindelijk meer duidelijkheid. Wel dubbel voor medewerkers geld de EN-EN regeling (ziekbedden bij koorts en klachten) en voor cliënten word afgeraden te komen bij verkoudheidsklachten of benauwdheid of koorts. (Zoals het rivm aanraad). Regio noord Brabant overigens. thuis geen aanpassingen, ook niet aan het hamsteren, misschien naïef maar goed we zullen zien.
10:14 Drie van de twintig populairste berichten over het coronavirus zijn misleidend, zo blijkt uit onderzoek van NRC. Het virus blijkt de ideale voedingsbodem voor geruchten. Van vitamine C tot elk kwartier een slok water en van geheime Chinese laboratoria tot onheilsprofeet en scheldschieter Bill Gates. 'Allemaal niet waar', klinkt het. P.s. misschien is dit bericht ook wel niet waar dan
Hier ook niet hoor. Sowieso denk ik (op basis van wat ik lees) dat mensen die dat wel doen in grote lijnen best vreemde ideeën hebben bij wat ze nodig gaan hebben. Als je uitgaat van twee weken de deur niet uit kunnen/mogen, dan heb je echt geen twaalf potjes handzeep nodig. Dan was je je handen stuk. Als wij anderhalf à twee weken vooruit moeten, dan lukt dat wel met wat we in huis en in de vriezer hebben (nu de weekboodschappen net een dag binnen zijn). Meer wordt het hier niet tenzij het advies dat aandraagt.
Whaha, onheilsprofeten. Heerlijk. Gelukkig zijn water en vitamine C niet schadelijk. Ik denk dat een groot deel van de Nederlanders wel eens een extra slokje zou mogen drinken.
Dat voorbeeld van handzeep inslaan is denk ik meer een gevolg van de berichten dat de schappen leeg raken ipv een voorraad aanleggen voor die 2 weken.
Ik dacht er ook al aan maar heb nog een hele voorraad vitamines al moet ik voor de jongste nog wel vloeibare hebben van davitamon en die zijn weer op hier grr
Wie weet, maar die schappen raken toch niet sneller leeg dan die van de conditioner als mensen niet opeens veel in huis gaan halen? Dat het om een beetje extra gaat begrijp ik, gezien de adviezen, maar dat zou niet direct tot een tekort moeten leiden. Net als die onzin rondom mondkapjes.
Ala iedereen dan een beetje extra gaat halen is zon schap.natuurlijk al snel leeg. Iedereen denkt ik haal ff 2 nieuwe flesjes want de zeep die er nu staat is half vol en een halve wijk doet dát tja...