Algemeen corona topic (GEEN nieuws)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door GossipGirlxoxo, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Iew ranzig bah.

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Volgens de huisarts is een lockdown zoals in Italië wel te verwachten in Brabant.

De kleine meid heeft alweer een virusje te pakken, vandaar dat ML naar de huisarts was geweest (zeeland)

Wat ik me afvraag: als in China binnen een week 2 complete ziekenhuizen uit de grond worden gestampt, waarom hebben wij dan maar 21 mogelijke bedden beschikbaar voor heel zeeland?

En als je het virus hebt, zijn er dan medicijnen?
    Of is het simpel uitzieken, er niets aan te doen?

3. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Als ze Brabant in lockdown zetten, is het toch al te laat. Alleen duizenden studenten al die er wonen/studeren uit heel het land die nu nog gewoon vrij rondreizen zullen het al verspreid hebben

4. Novi

Novi Niet meer actief

Ik denk omdat de andere bedden die beschikbaar zijn voor andere doeleinden nodig zijn. En een ziekenhuis zal in NL niet zo snel gemaakt worden, omdat er vermoedelijk meer wet- en regelgeving aan vast zit dan in China.

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.526
    13.811
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Exact dit. En ook hier niet woonachtig in NB.

Vakantie hebben we pas over een paar maanden gepland staan (naar Frankrijk/Vogezen). Ik hou me er momenteel niet zo heel erg mee bezig hoe het er daar nu voor staat, maar tegen de tijd dat de periode afloopt waarin we nog kunnen annuleren en het virus is nog gaande moeten we toch maar gaan bedenken wat wijsheid is.

Verder alleen wat schouwburgbezoekjes de komende maanden. Vooralsnog niet eens bij stilgestaan om dat te skippen. Ligt er ook een beetje aan wat het verloop van het virus is tegen die tijd.

Niks gehamsterd. Geen kinderen thuis gehouden of van plan.

Sinds gister 2 besmettingen die iets dichterbij komen dan de rest (15 km en 20 km).

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.894
    896
    113
    Vrouw
    Heb je dan nog afwasmiddel gehamsterd? (grapje ;))

Edit: ik snap dat dat soort dingen erg vervelend zijn. Wij hadden het bij de bestelling van Picnic : geen R.oosvicee te krijgen voor de levering van vandaag. Ook een product wat wij nou ook niet echt zouden verwachten...

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gisteren werden er op tv wat van die straatinterviews uitgezonden, 'hoe reageren Brabanders op de maatregelen'. Meneer: "Nou, ik ben wel begonnen om soms m'n handen te wassen nadat ik naar de wc ben geweest."
    BEGONNEN?? SOMS?? IEUW!!!

Ik weet dat er echt heel veel mensen zijn die hun handen zèlfs na toiletbezoek niet wassen. Maar dat je dat blijkbaar zo normaal vindt, dat je het op tv gaat lopen verkondigen. :eek:

Mystiek, Syane, Zara75 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.526
    13.811
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Je moest eens weten.
    Ooit een programma gezien waarin ze met verborgen camera de wasbakken bij openbare gelegenheden filmden.
    Na afloop werd er met cameraman/-vrouw op de man af gevraagd of men z'n handen wel had gewassen.
    Je wilt niet weten hoeveel mensen ja zeiden terwijl het nee was :|

Fuddey vindt dit leuk.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ook gezien ja, echt bizar hoe weinig mensen hun handen wassen - en de mensen die wel wasten ook soms gewoon even een straaltje water erover en klaar. Maar een enkeling die echt met zeep wast en góed (dus tussen de vingers etc, niet te snel).

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.526
    13.811
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat zouden jullie doen?
    Had vorige week iets gezien bij m'n zoontje waarvan ik twijfelde of ik ermee naar de HA zou gaan. Had toen zoiets: hmm, misschien nog maar even een weekje uitstellen gezien ze het nu wel druk genoeg zullen hebben ivm. corona. Maar ja, corona is natuurlijk nog lang niet weg en komt nu langzaamaan ook onze kant op (wonen in NH).
    Toch maar gewoon de HA bellen?

11. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Ben er niet eens verbaasd over. Zie het zo vaak gebeuren op het werk op het damestoilet. Of dat ze de handen even met water afspoelen. En idd, hoezo verkondig je dat ook nog eens op tv. Te bizar gewoon o_O

12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Gadverdamme :roflmao::roflmao:
    Maar ik denk echt dat die run op handzeep hier mee te maken heeft. Mensen die normaal hun handen niet wassen nu toch maar bij elk toilet en in de keuken neerzetten omdat het advies regelmatig handen wassen is. Zijn al zo 2 a 3 flesjes per vies gezin :|

Ysabella vindt dit leuk.
  13. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ik heb een zeep pompje op de wc beneden staan. Ik was mijn handen altijd in de keuken want ik heb een hekel aan koud water. Staat er nu een paar maanden, dat zeeppompje. Ik gok dat er 3 pompjes zeep uit zijn... Niemand wast hier schijnbaar zijn handen. Dus ik doe de deurklinken altijd extra na bezoek haha.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Oh hou op... ik wil niet weten hoeveel mensen dat niet doen. Ik denk dat ik me echt letterlijk dood schrik en nooit meer handen schud.

Ella1988 vindt dit leuk.
  15. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Maar welke hoofdstad.. ze wisselen elke keer. En ja zelfs daar maken ze nu een spel van:|. Voetbal gerelateerd.

PS je hoeft niet echt antwoord te geven he:roflmao:

tuc vindt dit leuk.
  16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In alle eerlijkheid was ik mijn handen meestal ook in de keuken. En dan moet ik toch drie deuren langs. Die maak ik trouwens dan wel met m'n ellebogen open.

Ysabella, Ella1988 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

Omdat ik er vroeger een hekel aan had bij mijn ouders thuis handen te moeten wassen met koud water na toiletbezoek hebben wij hier gelukkig nu ook warm water bij de kraan in het toilet.

18. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Dit is eigenlijk een biecht, maar ik heb in de keuken altijd 3 verschillende soorten handzeep staan. :| En niet omdat de 1 misschien beter is als de ander, maar soms wil ik dove gebruiken en soms een ander merk. :roflmao: Ik kan mij er dus niks bij voorstellen dat mensen hun handen niet goed wassen en dus geen zeep in huis hebben.

Jes88 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

Jij bent niet goed!

Syane vindt dit leuk.
  20. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ik was mijn handen echt vrij vaak op een dag, standaart voor t eten en voor t bereiden van eten, na toilet etc en ik verbaas me altijd hoelang zo'n pompje mee gaat! Koop echt niet zo hrrl vaak zon pompje hoor

Marsepein en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina