Algemeen corona topic (GEEN nieuws)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door GossipGirlxoxo, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.537
    13.817
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #641 hummeltje5, 10 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2020
    Nou ik geloof dat dat onder de ''irritaties van dit forum'' valt als je hier vragen over gezondheid gaat stellen. Er zijn er die vinden dat je dat niet op een forum ''waar iedereen onzinnige reacties neer kan zetten'' mag gooien, maar je daarvoor altijd de HA moet bellen.
    Vandaar dat ik daar nogal terughoudend mee ben.

Eerder kon ik alleen vinden dat die i.m.o. bijzonder vreemd uitziende plekken in de mond van m'n zoontje tonsils heten. Inmiddels zie ik net dat dit dus vergrote keelamandelen zijn.
    Overigens is, voor zover ik dat als leek kan beoordelen, volgens mij geen sprake van tonsillitis (ontstoken keelamandelen).

Voor wie graag het plaatje erbij wilt, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Keelamandel

En nu net kom ik een andere site tegen waarop duidelijk staat dat de HA eigenlijk nooit iets doet hiermee (en dat zijn die van onze zoon dus enkel vergroot en niet eens ontstoken lijkt het op): https://www.kiesbeter.nl/onderwerpen/ontstoken-amandelen?subjectId=248&sectorId=1
    Zoon heeft als enige bijpassende klacht ''vermoeidheid'' (dit is niet aan andere dingen te herleiden), dus denk na het lezen van deze laatste link ook niet onze HA er wat aan gaat doen.

Desondanks is jouw/jullie kijk hierop nog altijd welkom :)

Edit:

Zie m'n aanvulling op m'n vorige post hierboven.

Heeft het nu evengoed zin om te bellen denk je?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik was overigens ook mijn handen na het boodschappen doen maar ook wanneer ik thuis kom nadat ik mijn dochter naar school heb gebracht, hond heb uitgelaten en natuurlijk na toiletbezoek.
    Doe ik al zolang ik me kan herinneren ;)

3. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik ook niet.
    Ik was m’n leven lang al alleen m’n handen na toiletbezoek, in de tuin werken, rauw vlees snijden etc. Dus als ik (mogelijk) in contact ben geweest met iets waar je ziek van kunt worden.
    En volgens mij werkt dat prima tot nog toe, ik ben niet vaker ziek dan iemand anders ofzo.
    En bovendien krijg ik mega snel droge, kapotte huid van mijn handen dus die ontzie ik ook liever.

Nu was ik wel mijn handen als ik op een openbare plek ben geweest waar veel mensen komen zoals de supermarkt, Hema, kerk o.i.d. Maar dat doe ik normaal ook echt niet.

Zwierezwaai en Wellesnietes vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dit is toch sarcastisch? Pleaseeeee!

SAARC, Melief, citroenrasp en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Paardenbloem

Wij hadden de kinderen eigenlijk beloofd volgende week na de verjaardag van dochter naar een binnenspeeltuin te gaan. In Gelderland, met nog weinig tot geen besmettingen in de buurt. Mijn man vroeg zich af of dat wel slim was en wilde al zeker niet naar een subtropisch zwembad als alternatief. Zouden jullie dat soort dingen wel gewoon doen of is dat de goden verzoeken?:p

6. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Ik word panisch door dit topic:|.

Jes88 en suus1983 vinden dit leuk.
  7. Paardenbloem

Wat is daar zo erg aan dan?

8. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Zelden met zeep???

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Euh ja, dat mag bv ook wel na een kleine boodschap? Met zeep?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @hummeltje5 , opgezette amandelen en vermoeidheid kunnen ook wijzen op de ziekte van Pfeiffer.
    Hoef je in wezen niets mee te doen.
    Ik weet niet hoe lang hij deze klachten al heeft?
    Hier mag je zeker voor bellen, dan vraag je evt een afspraak voor volgende week.

11. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Is hij al lang vermoeid? Het zou wellicht pfeiffer kunnen zijn.

12. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Oh haha, was al gezegd dus ;)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.537
    13.817
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dankjewel :)
    Ik kan ze idd. ook gewoon even polsen wat hen zelf het beste uit komt qua afspraak inplannen :thumup:

Ik weet ook niet goed hoe lang hij deze klachten al heeft. Die keelamandelen heb ik nu per toeval een dag of 9 terug geconstateerd.
    Die vermoeidheid op momenten dat ik het niet als ''normaal'' van hem herken speelt sowieso iets langer. Naar schatting 1,5- 2,5e maand. Heb alleen het idee alsof het de laatste 3-4 weken nog iets erger is; zou dat een nasleep kunnen zijn van de griep? Die heeft hij een kleine maand terug gehad.

Zal morgen als ik eraan denk eens voelen of ik opgezette halsklieren voel trouwens..

Jes88 vindt dit leuk.
  14. Paardenbloem

Oh haha sorry ik had de post verkeerd begrepen. Ik dacht dat ze na de grote boodschap etc. wel met zeep waste. Dat zou ik dan wel weer doen;)

Nehneh vindt dit leuk.
  15. Paardenbloem

Ja dat gedeelte van de zeep begreep ik verkeerd.:oops: Niet goed gelezen.
    Maar als zij er verder geen last van heeft/ziek van wordt, zie ik het probleem nog niet zo als ze dit thuis zo doet.

Jes88 vindt dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja hoor zou zomaar een nasleep kunnen zijn. Vaak rollen ze op die lft van het een in het ander. Als je het idee heb dat de klachten toenemen zou ik een afspraak maken. Kunnen ze hem goed beoordelen. Ik denk aan kleuter malaise en mogelijk icm Pfeiffer.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Gek genoeg verbaast het me niets om te lezen dat men zo weinig handen wast. Ik sta vaak met open mond te kijken als ik bijvoorbeeld naar een openbaar toilet ga en wacht in de wachtrij voor een toiletbezoek. Van de ene verbazing na de andere verbazing zie ik dames uit het toilet lopen zonder hun handen te wassen. Heel af en toe dat ik iemand wel zn handen zie wassen, vind dat zo bizar en smerig.

En als je bedenkt dat een boodschappenkar door zoveel mensenhanden is aangeraakt of de leuning van de roltrap. Waarom dan niet handen wassen erna ?

Het eerste wat ik dacht toen er werd gezegd “ zoveel mogelijk handen wassen sinds Corona” was, wat jammer dat we een ziekte nodig hebben om een beetje hygiënisch door het leven te gaan.

Hier is met de paplepel ingegoten om regelmatig handen te wassen. Sowieso na elke toiletbeurt maar ook zodra je thuis komt van buiten en voor het eten. Ik geef het mijn kinderen ook mee maar helaas hebben ze er niet altijd zin in of vergeten het.

Nehneh, Vergeten, Jes88 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Wat ik meer bedoel: ik denk dat het niet een simpel griepje is. Als je de laatste beelden ziet van Italië, waar artsen moeten beslissen wie er nog wel beademd mag worden, en wie ze laten doodgaan. Omdat er geen voldoende apparatuur beschikbaar is. Dat vind ik het toch wel spannend worden. En wat baal ik nu, dat ik net 2 opdrachten hebt aangenomen, waarbij ik veel moet reizen met de trein.

19. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Het viel mij op dat het meel bij 2 supermarkten was uitverkocht.. had net zo’n zin om lekker veel te bakken deze week. Verder was ik een beetje aan het opletten wat mensen in hun karretje stoppen en ik zag verbazingwekkend veel producten zoals paste, rijst en sauzen in pot. Volgens mijn man, beeld ik me dit alleen maar in en zie ik dingen nu anders omdat ik nu bewust aan het opletten was.

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.537
    13.817
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zo, en wat heb ik hier specifiek gemist in die 33 pagina's? :p
    In het andere topic ein-de-lijk bij :roflmao:

Ik vond het trouwens wel hilarisch om al scrollend te lezen dat het hier pagina's lang over handzeep ging en dat terwijl dit topic juist apart was aangemaakt omdat sommigen in het andere topic door de bomen het bos niet meer zagen :roflmao:

GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina