Algemeen corona topic (GEEN nieuws)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door GossipGirlxoxo, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Sorry hahah

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een frisse neus is alleen maar goed. Misschien even naar de speeltuin en een sjaal om waar je in kan hoesten. Hou gewoon een beetje afstand. Veel te mooi weer om heel de dag binnen te zitten.

NienkeB vindt dit leuk.
  3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als je echt een longontsteking hebt ben je ook niet in staat om te werken. Kostte mij nl 4 dagen zkh opname..
    Laat staan dat je nu gaat werken en dat ook nog eens moet van je baas. Heel onverantwoord.

Jes88 vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja mensen onderschatten het echt. Ik ben ook eens aan het werk geweest met een longontsteking. Mijn collega ging mijn infectiewaarden meten en die zaten boven de 100 en ik had gewoon koorts, ze hebben me met gezwinde spoed naar huis gestuurd en de andere dag kreeg ik ook nog op mijn lazer bij mijn eigen huisarts. Ik heb echt 6 weken lopen hoesten en het heeft me ook echt een goede maand gekost om weer een beetje de oude te worden. Ik was ook zo benauwd, echt onverantwoord.

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.644
    31.175
    113
    Vrouw
    Wat een afschuwelijke keuze om te moeten maken :(

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.644
    31.175
    113
    Vrouw
    Daar heb ik dus serieus nog nooit over nagedacht.
    Ik maak wel altijd het aanrecht schoon voor ik begin met koken (is meestal een zootje aan het eind van de dag, dus dat moet dan ook wel :oops:)

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.644
    31.175
    113
    Vrouw
    Wat ik mij nu afvraag. En waar je dus niks over hoort.
    Er bestaat ook nog de gewone griep. Nu vraag ik mij dus af of het aantal gevallen gewone griep nu, door alle maatregelen, veel lager is dan andere jaren in dezelfde periode.
    Zijn dit soort cijfers ergens bekend?

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.160
    2.542
    113
    Nou is niet elke longontsteking dezelfde natuurlijk.. Een ziekenhuis opname hoeft lang niet bij alle longontstekingen ;)

Maar je bent dan wel écht ziek! Dus óf het valt wel mee en is geen gediagnosticeerde longontsteking en snap ik best dat werkgever misschien zegt zonder koorts kom je maar gewoon werken... Maar stop dan met roepen dat je met longontsteking verplicht wordt om te werken.. En ga bij klachten bij je huisarts langs... Óf je bent wel gediagnosticeerd met een longontsteking, en dan heeft je werkgever écht geen poot om op te staan en ga je thuis uitzieken!

Aszz, SAARC, Relax en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.645
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik weet niet of er cijfers bekend zijn. Gewone griep wordt ook niet getest.
    Er heerst wel degelijk griep naast het Corona maar kan net zo goed Corona zijn. Op het werk echt heel veel zieke mensen die bellen. Koorts, spierpijn, hoesten, keelpijn, zolang ze niet in een risico gebied zijn geweest hanteren we gewoon de normale adviezen die bij een griep worden gegeven. Rust, goed drinken, pijnstillers, hygiëne etc. Ook wel veel kleine kinderen met hoge koorts en die laten we beoordelen en natuurlijk de kwetsbare groepen. Een diabeet met hoge koorts is altijd riskant.

10. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ja he bah en waar trek je de grens

11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik klaag hier om wat frustratie kwijt te kunnen, het is totaal geen optie om thuis te blijven. Als je het hele verhaal gelezen hebt, snap je dat. Wel fijn dat jullie wel begrijpende bazen hebben. Daar ben ik wel jaloers op.

12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik denk dat je je daarin vergist het is wel een optie!
    Je belt ik kom niet ik ben ziek klaar! Meer niet. Dan kan zij je naar een bedrijfsarts sturen en het zover laten komen met een hogere raad (begreep ik uit je vorige bericht) en dan stap jij daarna naar een rechter.
    Die werkgever had aan mij echt een goede gehad! Die had ik echt helemaal knettergek gemaakt!

Edit. Als ze vraagt waarom je je ziek meld zeg je ik ben niet wettelijk verplicht dit aan jou te vertellen. Zegt ze je komt nu werken zeg jij nee dat kom ik niet ik ben ziek fijne dag nog en je hoort me als ik beter ben.

Syane, jada08, Lana1986 en 11 anderen vinden dit leuk.
  13. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Maar waarom geen.optie? Die keuze maak je toch zelf? Je meld je gewoon ziek klaar en als je naar de arbo moet dan heb je longontsteking. Ps. Ik heb je verhaal wel gelezen hoor.

Syane, SAARC, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.160
    2.542
    113
    Vannacht ineens een spugende peuter gehad... Heel even ging er van alles door m'n hoofd... Gelukkig snel weer kunnen relativeren; z'n broer heeft vorige week de hele nacht lopen spugen... Hij klaagt al een paar dagen over buikpijn en hij had best veel avond eten gegeten... Meer dan normaal! Uiteindelijk is het bij die ene keer spugen gebleven, heeft hij geen koorts en lijkt alles weer ok!

Maar toch had ik even de schrik... Wat als.. Rampscenarios etc... Ik weet het heel stom, want spugen is in de verste verte geen eerste symptoom volgens mij... Maar toch! :oops: fijn zo'n virus:oops:

Jes88 vindt dit leuk.
  15. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Oh we posten het zelfde maar inderdaad hoor ik had t er echt niet bij gelaten! Werken doe ik met alle liefde maar ik.moet me.er wel goed bij voelen! Daarnaast is t ook gewoon voor patiënten gevaarlijk dus die baas is heel onverantwoordelijk bezig!

Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Zo hier ook mijn oudtse zoon van 11 huilend in bed van de buikpijn en misselijkheid en aangezien r 2 kinderen uit de klas uit risicogebieden terug zijn gekeerd kreeg ik het ook wel even benauwd!!

bulakgirl vindt dit leuk.
  17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.505
    113
    Vrouw
    [
    Zie jij wat ze buiten het toilet gebouw doen? Nee:)
    Ik zou zo iemand kunnen zijn die uit de wc loopt zonder handen wassen. Waarom?
    Omdat heel veel kranen, deuren enz nog met je handen open gemaakt moeten worden. Heb je dus je handen gewassen en moet je vervolgens met je schone handen de kraan dicht draaien en de deur open maken.... Heeft niet zoveel nut.
    Buiten het feit dat de zeep vaak op is.:confused:
    Dus ik loop naar buiten en daar gaat er wat handgel over:)

sannever en Jessi79 vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.644
    31.175
    113
    Vrouw
    Ik heb het Google even gevraagd, en die stuurde me door naar RIVM.
    En inderdaad: griepepidemie duurde dit jaar veel korter dan normaal:

Dit seizoen wordt er weinig influenzavirus type B aangetoond. De epidemie heeft 3 weken geduurd. Dat is veel korter dan het gemiddelde van 13 weken van de afgelopen 10 jaar. Vergelijkbare korte griepepidemieën waren er in de winters van 2000-2001 (2 weken), 2002-2003 (2 weken) en 2011-2012 (4 weken). Dit blijkt uit de gegevens van de Peilstations van Nivel Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg Zorgregistraties Eerste Lijn, het Erasmus MC Erasmus University Medical Center en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu ).

Anouk2005 vindt dit leuk.
  19. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Dit. Door de ziektewet word je ook beschermd voor dit soort dingen.

Jes88 vindt dit leuk.
  20. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En daardoor zijn al die deurklinken zo vies, door mensen die niet hun handen wassen. Als iedereen voor het verlaten van de toiletruimte zijn handen zou wassen zouden de deurklinken in ieder geval al stukken schoner zijn. Niet schoon, maar schoner.

SAARC, Mar76, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina