Algemeen corona topic (GEEN nieuws)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door GossipGirlxoxo, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn vader is hartpatiënt en op leeftijd. Afgelopen winter heeft hij 2x griep gehad, waarbij zijn lichaam op vol vermogen heeft gewerkt om het te bestrijden. Maar omdat deze virussen niet onbekend waren, had hij gewoon goede kans om dit te doorstaan. Dat is een gegeven dat je van te voren kunt voorspellen.
    Wanneer hij Covid-19 oploopt kun je van te voren al bijna voorspellen dat hij het niet overleeft als je al zag hoeveel moeite hij had met een "bekend" virus.
    Dát is het verschil!

Voor deze mensen, zieken/zwakkeren waarvoor het virus dus levensgevaarlijk is, moet je toch overhebben om een beetje beter na te denken wat je doet op dit moment?

Gewooniemand, Zara75, Syane en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik laat er weinig om, maar hier in de regio zijn er ook niet veel bekende besmettingen en in onze stad geloof ik maar 2 die allebei niet meer in contact met anderen zijn geweest nadat ze uit Noord-Italië terug kwamen. Meen ik in ieder geval...
    Maar nu het griepseizoen is, houden we altijd rekening met de zwakke gezondheid van mijn schoonmoeder, het feit dat schoonvader 24/7 voor haar zorgt en zelf ook echt niet ziek ‘mag’ worden (want wie zorgt er dan voor schoonmoeder?). Dat is eigenlijk iets waar we altijd mee bezig zijn. Koorts of flinke hoest? Dan gaan we zeker niet naar ze toe. Overgegeven of diarree de afgelopen 48 uur? Ook dan absoluut niet. Nu met corona is dat precies hetzelfde eigenlijk.

Ik heb wel wat eten op voorraad - dat waren we al langer van plan, vorig jaar een beetje over nagedacht en de adviezen van de overheid bekeken voor zo’n noodpakket. Nu met corona hebben we dan besloten onze noodvoorraad compleet te maken. Niet uit paniek, maar uit voorbereiding voor eventuele calamiteiten. Als ik kijk naar Italië nu, denk ik ook dat het geen overbodige luxe is - hier wordt het mogelijk niet vergelijkbaar, maar ik zit er niet op te wachten hutje mutje in de rij bij een supermarkt te moeten staan.

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Ik heb de titel aangepast.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    H
    Hier hetzelfde met mijn schoonmoeder. Griep vraagt al ontzettend veel van haar lichaam, dat geeft met haar MS ook permanente schade. Ze heeft ook eens noro gehad toen ze nog wat fitter was dan ze nu is, daar ging ze ook al bijna aan onderdoor. Ik verwacht niet dat ze corona aan kan nu, flinke griep ook niet.

Dat is ook mede de reden van onze voorraad voedsel - we willen ook schoonouders kunnen helpen mocht dat nodig zijn, en ze niet afhankelijk maken van anderen die misschien juist weer een virus bij zich dragen.

Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dat denk dus niet..

Zulema en Jes88 vinden dit leuk.
  6. Ster88

Ster88 Niet meer actief

in dit situatie zitten we nu helaas. School dicht en twee verkouden kids hier. Geen idee hoe we dit de komende dagen/weken gaan oplossen...ik heb nu vrij genomen maar dat is een korte termijn oplossing.. ik hoop dat het werk hier flexibel in gaat zijn

cowgirl80 vindt dit leuk.
  7. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ik meen dat iemand ergens door forum ergens een site had waar op de leeftijden van overledenen in italie kon zien

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik laat er niks voor.
    Handen wassen doe ik altijd al consequent.
    Ik ben zelf wel wat snotterig zo nu en dan en dan ga ik niet bij mijn schoonouders op visite maar dit doe ik normaal ook al niet omdat mijn schoonvader een zwakke gezondheid heeft.
    De kinderen gaan gewoon naar school.
    Ik vind het een slechte zaak om ze thuis te houden bij een snotneus en daardoor lesstof missen.
    Hier gaan de sporten vooralsnog gewoon door . Bij de handbal hebben ze afgelopen weekend zelfs handen geschud maar daarna hebben ze wel hun handen moeten wassen van de coach.
    Ik ga naar mijn werk en we schudden nu geen handen met de patiënten. We hebben een briefje opgehangen in de wachtkamer zodat mensen het weten. Mijn man zit momenteel in Mexico en ik kreeg vanmorgen een appje dat die nog voor een aantal dagen naar Florida vliegt?
    Of dit zo’n goed idee is weet ik niet want dan kom je wel met heel veel ziekteverwekkers in aanraking en doorgaans is die al niet al te fit als die na zo’n tripje thuiskomt.
    We gaan het zien. Mijn oudste heeft vanmiddag bij het cbr ook zijn theorie brommer examen en dan zit je ook met meerdere mensen in een relatief kleine ruimte en hij gaat ook gewoon naar feestjes.
    Hij was afgelopen vakantie ook echt beroerd, enorme keelpijn en echt heel erg verkouden, zal me niks verbazen dat die toen Corona heeft gehad ;)
    Is nu weer helemaal opgeknapt.
    In grote menigtes kom ik sws al niet graag dus daar zal je me niet snel vinden.
    Ik ben ook van mening dat je niet veel meer kan doen dan regelmatig je handen wassen, gezonde voeding en voldoende slaap en dat is het wel zo’n beetje, het is denk ik echt een beetje de Lotto of je het wel of niet krijgt en de meeste mensen hebben milde klachten en knappen gewoon weer op. Ik weet ook vrijwel zeker dat heel veel mensen het al hebben gehad maar dat verder helemaal niet geregistreerd hebben van oja toen was ik niet zo fit en was ik aan het snotteren en had ik zelfs even koorts.
    Ik ben er zelf heel nuchter over en dat komt ook wel omdat ik zelf in de gezondheidszorg werk en wij enkel de richtlijnen van het rivm en ggd volgen. De vakantie naar Kroatië staat voor augustus gewoon geboekt en ik ga ervan uit dat dat ook gewoon door zal gaan en we moeten maar gewoon hopen dat het virus uiteindelijk zelf het loodje zal leggen bij het stijgen van de temperaturen.

9. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.038
    113
    Dit begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed... Waarom laat je je kinderen thuis als je niet in Noord Brabant woont en ze niet ziek zijn?

trillian, Gewooniemand, Evanesco en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vind ik ook, maar in Brabant hebben we nu geen keus. Dochter gaat wel thuis werken, schriften heeft ze al hier liggen en werkbladen vraag ik op bij de juf.

Fuddey vindt dit leuk.
  11. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Succes en sterkte vandaag!

tuc vindt dit leuk.
  12. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik woon in Noord-Brabant en hier zijn wel wat regels bij het werk. Zij hanteren de adviezen van het RIVM. Ik mag leerlingen geen hand meer geven en als je hoest, verkouden bent of koorts hebt, moet je al thuis blijven. Veel collega’s vallen nu dus uit en moeten opgevangen worden. Thuis verander ik echt helemaal niks. We zijn niet aan het hamsteren of iets dergelijks. We maken ons (nog) niet zo’n zorgen.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat begrijp ik heel goed.
    Hier is het gelukkig nog niet aan de orde.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Succes!

tuc vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lijkt me echt heel erg vervelend.
    Misschien zullen de regels de komende dagen nog veranderen.

16. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik begrijp deze gedachte wel wanneer jezelf gezond bent. Toen met SARS ging ik ook gewoon overal heen en maakte me nergens zorgen over.

Inmiddels heeft mijn partner diabetes (type 1) en moeten we dus wel voorzichtig zijn. Dagjes uit hebben we allemaal uitgesteld en blijven voorlopig uit de buurt van de massa.
    Hij is verder gezond, maar door een verkoudheid raakt zijn suiker van slag en kan Corona zeker dodelijk zijn.

Daarnaast hebben mijn moeder en schoonvader gezondheidsproblemen. Ik laat ze dan ook niet oppassen wanneer de kinderen verkouden zijn ondanks we geen besmettingen in de regio hebben.
    Ze zijn dan wel beiden op leeftijd, maar dat betekent niet dat ze dan maar dood mogen gaan :rolleyes: Het zijn wel mensen met familie, geliefden en een heel leven. Net als jij.

Gewooniemand, Zara75 en ellessinia vinden dit leuk.
  17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Vanochtend werd dochter wakker met een snotneus en hoesten. We wonen in Brabant, dus zij mag niet naar school komen. Zelf hoest ik al wekenlang (elk jaar overigens), maar ook ik mag niet komen. Ik ben overblijfvrijwilliger. De helft van de overblijfvrijwilligers blijft vandaag thuis. Allemaal snotterend en conform de richtlijn van de kinderopvang organisatie waarvoor we "werken". Ik heb voor mij en zoontje 2 afspraken staan in het Amphia volgende maand (waar die 10 medewerkers besmet zijn). Die kijk ik nog wel even aan voordat ik ze afzeg. Dat duurt nog even. Ik heb extra boodschappen meegenomen, vooral de vriezer wat voller gestopt als anders. Allemaal spullen die we anders ook wel eten, maar nu dus wat extra, zodat ik wat minder naar de winkel hoef.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn schoonvader heeft ook een zwakke gezondheid. Hij is 80 jaar en leeft op 1 long en zijn longinhoud wordt ook steeds minder. Als hij dit virus krijgt zal die het echt niet meer na kunnen vertellen maar gek genoeg gaan ze wel overal naartoe ?
    Zijn ook een beetje een stelletje van de kop in het zand steken ;)
    Op zondag doen we meestal een bakkie bij ze maar dat heb ik afgezegd omdat ik zelf aan het snotteren ben en een zere keel heb. Dat risico loop ik liever niet en normaal zeggen we ook af als een van ons iets onder de leden heeft.
    We zijn altijd al voorzichtig met hem.
    Zo heb ik ook nog een meervoudige gehandicapte schoonzus die op een woonzorgcentrum woont, daar is het mbt hygiëne ook niet altijd even secuur om het netjes te zeggen, benieuwd of dat ook nog een staartje zal krijgen.

WinterBird vindt dit leuk.
  19. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dan heb je idd geen keuze en doe je wat moet. Maar je kinderen zomaar thuis laten voor je eigen angst vind ik ook niet goed. Hoelang hou je je kinderen thuis? Al de komende maanden? Het wordt namelijk hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar erger.
    Goed van je dat je werk opvraagt! Is daar vanuit school zelf niets over geregeld trouwens?

Gewooniemand en Anouk2005 vinden dit leuk.
  20. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Mijn dochter is verkouden maar MOET gewoon naar school en wij wonen in noord Brabant en er is hier Corona. Maar we mogen ze niet thuis houden alleen bij koorts

Deel Deze Pagina