Algemeen corona topic (GEEN nieuws)

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door GossipGirlxoxo, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nog nooit gezien, ik mag dit weekend weer een beetje bewegen en ik weet waar man mij dan heen mag rijden :roflmao:

Adje vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

3. GossipGirlxoxo

Soms vraag ik me stiekem af of ik geen OCD heb. Of spreek je daar pas van als je last van dwangmatige dingen krijgt?

4. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ja. De C staat voor compulsief. Dat zijn dwanghandelingen, zoals drie keer de deur op slot moeten doen of alle treden tellen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Mijn moeder maakt ze ook niet zelf (gelukkig maar ;)), en koopt meestal zoiets. Ik vind van de afbakvariant het broodje inderdaad prima, ik houd dus alleen niet van de worst erin. Broodje is knapperig aan de buitenkant idd, maar vanbinnen wat vochtig, waardoor het niet zo droog is als het eruit ziet.

6. Eabeltsje

Eabeltsje Actief lid

11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Zoon kreeg een uitnodiging voor een team uitje, naar een voetbalwedstrijd voor aankomend weekend hier in Friesland. Ik heb gezegd, nee zolang dit virus rondhangt wil ik niet dat hij naar grote evenementen gaat. De rest van de ouders doet nu alsof ik gek ben.. Laat mij twijfelen aan mijn keus.
    Ben ik dan een paniekzaaier? Zo wil ik niet zijn. Maar ik wil het ook niet onnodig opzoeken..

7. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ik krijg spontaan zin in een Hema hotdog door al die worstenbroodjes

Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Ik Snap je, mijn man en zoon gaan ook gewoon naar ajax dat wil ik ook liever niet. Ben op zich blij dat ik met een "nuchter" persoon in huis woon. Mijn paniek vs zijn nuchterheid komt uit op een mooie middenweg. Ik denk dat ik in Friesland nog iets losser was geweest, daar is tot nu toe nog maar 1 geval bekend toch?

9. GossipGirlxoxo

Je bent welkom! Ik heb altijd een paar pakken hema hotdoggs in de vriezer liggen. Lekker af en toe op zondag middag.

NienkeB vindt dit leuk.
  10. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Denk je dat hij daar meer risico loopt dan op school dan?

Persoonlijk denk ik dat we alleen aan het virus kunnen ontkomen door onszelf te isoleren. Voor veel mensen dus complete onzin, omdat een gezond iemand weinig risico loopt.

11. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Ohhhhh dat is slim hahahaha

12. Eabeltsje

Eabeltsje Actief lid

11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    We hebben al een mail ontvangen dat er leerlingen worden getest op het virus, aangezien ze ziekteverschijnselen tonen. Dit wordt nog niet in de media weergegeven maar komt wel vanuit de GGD.

En dan denk ik, moet je nou echt een elftal naar een evenement sturen met het risico op besmetting?

13. NienkeB

NienkeB Fanatiek lid

6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Nahja.. in Friesland zou ik me eerlijk gezegd nog niet echt druk maken. Ik woon in een gebied waar ook nog 0 besmettingen zijn en maak me ooo niet druk. Is betreffende uitje in noord Brabant dan zou ik hem idd niet laten gaan

14. Eabeltsje

Eabeltsje Actief lid

11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Ja dat denk ik wel. Een evenement met duizend mensen of een kleine school. Is wel een verschil vind ik.

15. GossipGirlxoxo

Mijn man denkt er ook zo over. Die denkt dat 80% van Nederland het wel krijgt maar dat het bij lang niet iedereen heftig zal verlopen. Daarom blijft hij zo relaxed en nuchter denk ik, hij is overtuigt het te krijgen en ik doe nog stinkend mijn best dat te voorkomen. En dat vooral voor mijn vader en oma (en moeder). Zou het verschrikkelijk vinden als ik die weken niet kan en mag zien. Dat is ook de reden dat mijn kids nu niet naar school gaan. En dat weet mijn man niet daarvoor gaat hij te vroeg de deur uit :oops:

16. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Ohja die zijn echt lekker kopen wij ook heel vaak, vooral t sausje jumm

NienkeB vindt dit leuk.
  17. Eabeltsje

Eabeltsje Actief lid

11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Er is geen sprake van 0 besmettingen. Er worden hier ook testen gedaan, waarvan wij op de hoogte zijn gebracht, alleen de uitkomst weten wij nog niet.

18. GossipGirlxoxo

Dat is wel voor het eerst dat ik hoor dat ze mensen met milde klachten gaan testen buiten ziekenhuis personeel om. Tot nu toe werd er alleen getest als er ziekenhuisopname nodig was en ik had begrepen dat dat komt omdat er niet zoveel testen zijn. Ben benieuwd of het echt zo is wat jij hebt gehoord.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Hier in de winkels bij de actions ( verschillende locaties) gewoon mondkapjes te koop. Voldoende handzeep en paracetamol in de schappen.

Het hamsteren lijkt wel opgehouden te zijn. Eerder waren de mondkapjes al weken uitverkocht.

20. Eabeltsje

Eabeltsje Actief lid

11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Idd, heel simpel als mijn vader het krijgt weet ik 100% zeker dat hij het niet overleeft. Misschien zorgt dat nu ook wel voor extra paniek in mijn hoofd.

Deel Deze Pagina