Dat is wel weer een beetje raar? Het rivm zegt iets heel anders toch? Volgt school die richtlijnen niet?
En van wie moet dat dan? Ik zou het echt heel raar vinden als school zich niet aan de richtlijnen van rivm houdt. Hoe serieus neem je jezelf dan als school...
Wat raar dat het beleid dan zo verschillend is al vind ik het wel aannemelijker om enkel thuis te blijven bij koorts dan enkel wat neusverkouden. Zou handig zijn als ze een duidelijk beleid handhaven.
Ja vind ik ook gek.Je leest het overal in het nieuws dat je thuis moet blijven bij verkoudheid maar zij doen dan weer een ander beleid.
Ja maar dan houdt die school zich er niet aan. Die trekken dan hun eigen plan. Het is natuurlijk wel enkel een advies en daar mag je wel van afwijken. Niet handig maar het mag wel.
Ja en toch vind ik het moeilijk. Het GOB heeft gebeld met de GGD, die zeggen dus niet dat wij verplicht zijn verkouden kinderen te weren. Dat zeggen ze dus van een school ook niet. Ik appte de directrice en die heeft hetzelfde van de GGD gehoord als ons GOB. Dat maakt het dus lastig. Ik werk met de doelgroep die standaard van oktober tot maart continue verkouden is. Maar de beslissing ligt dus bij ons, dat vind ik heel moeilijk. Ik werk vandaag dus niet maar denk dat ik de ouders een bericht doe dat mijn man verkouden is, hij dus wel thuis blijft (maar wil thuis werken en gaat dus ws bij een familielid thuis zitten werken ipv in mijn creche) maar dat dat dus "rondhangt" bij ons thuis. Dat ouders zelf moeten bedenken of zij vanwege werk, familie, bekenden met kwetsbare doelgroepen in aanraking komen en dan zelf moeten bedenken of het verstandig is vervangende opvang te regelen.
Wat een onzin. Dat beslis je toch zeker zelf... De school kan hooguit melding maken bij de leerplichtambtenaar. Maar ik neem aan dat daar wel wat meer verstand zit en ze snappen dat je de adviezen van het RIVM opvolgt. School kan je dus zeker niet dwingen om je kind tegen de adviezen in naar school te brengen.
En daarbij, als je meldt dat je kind ziek is heeft school daar verder niets mee te maken wat hij/zij dan heeft.
Precies! Ik meld mijn kind op de basisschool sowieso digitaal af. Maar zelfs als het telefonisch was, zou ik niet onnodig in details treden. Mijn kind is ziek en komt niet naar school, punt. Ik zou hooguit iets vermelden als dat van belang is voor de school, zoals wanneer mijn kind daadwerkelijk het coronavirus zou hebben.
Dat wordt op veel scholen nu ook gevraagd bij een ziekmelding, om zicht te houden op eventuele klachten. Zieke kinderen zijn immers niets nieuws onder de zon, maar het is wel handig om te weten wat er aan de hand is nu. En ik vind het werkelijk bizar dat een school aangeeft dat de richtlijnen van het RIVM genegeerd moeten worden. Wat weet een schoolbestuur daar nou van?
Oudste dochter en ik hebben zwakke longen (astma). Met een gewone griep kunnen wij al in het ziekenhuis belanden en dus passen we ons zo goed als mogelijk aan om de besmetting te kunnen voorkomen. Ik sla wel extra eten in voor het geval we de deur toch niet meer uit kunnen. Hoef ik me daar ten minste geen zorgen om te maken. Echt hamsteren doe ik niet
Het spijt me als ik vragen dubbel stel.. Maar hoelang is de incubatietijd? Kan je ook drager zijn zonder klachten? Hier nu ook in onze omgeving geconstateerd, zelf geen direct contact gehad maar ik vind het toch wel beangstigend. Heb zelf diabetes, chronische longproblemen dus val wel in een risicogroep.
Dank je! Ik heb de afgelopen maanden zo hard mijn best gedaan om zo bewust en gezond mogelijk die periode door te komen, het zou toch jammer zijn als ik nu de sjaak ben.
Zojuist contact gehad met de assistente van de huisarts. Ik hoest al een week en sinds het weekend ook verhoging, eerst uiteraard de vraag of ik in corona gebied ben geweest of contact gehad met.. Ik vertelde dat ik niet op reis ben geweest, maar contact geen idee ivm werken in een groot bedrijf waar duizenden klanten uit de regio per dag komen.. zij vroeg dus idd ook of ik nu aan het werk was, en ze zei dat het verstandig was om Thuis te blijven nu aangezien het niet duidelijk is welk virus ik heb opgepikt en wie ik daar nog mee kan besmetten. Bij koorts of heftige benauwdheid terug bellen en verder uitzieken... Ik verwacht geen corona besmetting hoor, maar wilde wel weten wat nu wijsheid is... Dus heb me nog maar eens op de bank genesteld met een glas sap en een film in de hoop dat 't maar gauw over mag zijn Edit: ik woon trouwens in regio haaglanden, dus niet in Brabant
Mijn dochter is vaak ziek en hier is de regel dat school daar dan ook het een en ander van moet weten. Daar is een regel voor, zijn ze vaker ziek dan wat mag dan krijg je een gesprek
Ze kunnen een gesprek vragen of het melden bij de leerplichtambtenaar, maar ze mogen je niet naar medische zaken vragen. Ziek is ziek, wat er dan precies is, gaat ze niks aan. Behalve dan nu misschien corona.
Tja, dat gesprek zou ik dan wel aangaan. Maar mijn dochter zou hoe dan ook thuis blijven volgens rivm adviezen.