Ik werk in een ziekenhuis en werk zo voorzichtig mogelijk maar dat het er meer en meer worden kan je niet voorkomen
o gosh sorry, dit is echt mijn humor. ik ga hier kapot van het lachen en stik ondertussen half (nog steeds longontsteking) komt die puffer toch nog van pas
Dan komt het wel dichtbij he. Ik heb niemand in mijn omgeving nog die het heeft of in aanraking is geweest met. Heb wel 2 schoonouders die al 2 weken flink ziek zijn en verminderde weerstand. Zij zijn nu wel wat bang geworden.
Mijn zus heeft een reisbureau en begint het sinds deze week pas te merken. Veel vragen en sinds deze week amper nieuwe boekingen. Vooral dat trump de boel op slot gooit geeft haar veel extra werk. Ze had veel tickets voor zakelijke klanten open staan.
Het is ook al in onze woonplaats, las ik net ( je weet waar ik woon toch). Heeft ze contacten gehad met iemand. Mijn vriend is ook erg ziek. Koorts en hoesten
Het meest dichtbij hier is dat we zelf even kort contact met de GGD gehad hebben. Heeft geen vervolg verder.
Er is vanmiddag vanaf 13 uur crisisoverleg omdat de schoolleiders willen dat de scholen dicht gaat. Daarna een persconferentie.
Tilburg zijn ze nog open. Maar niet alle klassen. Leerlingen en leerkrachten met verkoudheid verschijnselen , hoestje of kuchje moeten thuis blijven. Aangezien kinderen vaak verkouden zijn zijn de klassen leeg. Je wordt gewoon gebeld je kind op te halen als ze hoesten of niezen . Ook bij loopneus . Leraren waren als te kort maar bij zoon is helft van de klassen maar leraar aanwezig . Maandag tot woensdag leraar afwezig en nu hoest zijn weer . Dus ja zo blijf je bezig. je mag 24 uur niet hoesten dus morgen ook al afgebeld
Heftig zeg. En wat bedoel je met heel erg ziek? Opgenomen op de intensive care, of’ gewoon’ een zware griep thuis Ik vind dat er nog steeds vrij weinig beelden of verhalen naar buiten komen van mensen die het hebben, of hebben gehad. Of heb ik misschien gewoon niet voldoende gezocht?
En wat vinden jullie? Mijn zwager is huisarts en heeft een eigen praktijk. Nu blijkt er een patiënt bij hem in de praktijk positief getest te zijn op het virus. Mijn man had voor vanavond in een restaurant afgesproken met hem om te gaan eten, zouden jullie dat door laten gaan of niet?
Beter sluiten ze gewoon. Dit is geen doen. Kinderen krijgen minimaal onderwijs wegens lege klassen . Anders loopt de rest straks te ver achter of moet leraar blijven herhalen. Mensen die nog kunnen werken hebben geen opvang. En zonder opvang niet werken. Kind breng je ook niet naar opa en oma neem ik aan. Zou dag niet aandurven nu. Zult ze maar aansteken