Nou ik ga dat dus niet uittesten met een kind waarbij alles snel op zijn luchtwegen slaat. Het zal net de mijne zijn waarbij het dus wel gruwelijk fout loopt. Ik breng hem al met een zwaar hart naar school nu maar hou alles scherp in de gaten.
Dat is niet zo slim. Als je elkaars kinderen op gaat vangen creeër je zo weer verspreidingsrisico. Dan heeft het ook geen zin om de school te sluiten.
Dit. Het beste is dat 1 van de ouders thuis blijft of je kind logeert zo lang het duurt bij iemand anders. Zodat er zo weinig mogelijk gependeld en gekruist wordt tussen mensen.
Zover ik tot nu toe begrijp zou dit over heel Nederland gaan ja. Dat wil toch de Voorzitter van de AVS.
1 van de twee is genoeg. Of om de beurt naar het werk. En thuiswerken indien mogelijk. Zo doen wij het dus al 2 jaar. Kinderen wel naar school maar door omstandigheden moeten we wel altijd beschikbaar zijn. T is maar tijdelijk he.
Als de scholen echt dicht gaan, volgen de kinderopvangcentra en dus ook de gastouders. Als je kinderen van anderen op gaan vangen dan heb je dezelfde situatie als bij een go.
Dat bedoel ik. Best de kinderen thuis houden als het zo ver komt. Is voor niemand leuk maar het is maar tijdelijk. Als het zo ver komt. Hoewel mijn zoon een gat in de lucht zou springen.
Ik zou dan inderdaad kijken naar om en om werken, thuiswerken waar mogelijk en diegene die in de zorg werken voorrang geven. Wel lastig als je beiden in de zorg werkt. Ik heb zo’n vermoeden dat áls ze dit doen, ze eerst alleen in Brabant beginnen. Maar dat is een voorgevoel
Jazeker. Ik maak me ook geen zorgen om mijn eigen werk, maar juist om dat van mensen die we nu echt niet kunnen missen, zoals medisch personeel en mensen die in de voedselindustrie werken. Ik vind het nogal wat om je kind twee weken uit logeren te sturen als beide ouders in de zorg werken. En natuurlijk, wat nodig is is nodig, maar het is een schril contrast met het beleid tot nu toe waarbij bijna alles gewoon doorgaat zoals normaal.
Eerlijk gezegd hoop ik het echt niet. Zit al de hele week met een zieke thuis, heb het er wel mee gehad. Hoop dat tie maandag weer gewoon kan gaan.