Ik zit met een kind thuis wat blaasontsteking heeft... ze heeft al 2 nachten amper geslapen van de pijn. Kunnen we geen medicijnen krijgen. door coronavirus kunnen er geen grondstoffen uit china komen en wordt t medicijn niet meer gemaakt... kind heeft ook koorts, wij wonen in de Randstad, maar ze mag niet naar school van de dokter. Dus ze zit thuis, met veel pijn en zonder medicijnen
Dus omdat ze ouder zijn is het minder erg? En tot nu toe is het misschien zo dat er nog meer mensen aan de griep zijn overleden, maar als het in dit tempo doorgaat zal dat waarschinlijk niet lang meer zo zijn. In Italië ligt het sterftecijfer percentueel toch wel een stukje hoger dan bij een gemiddelde griep. Daarbij wil ik nog wel even zeggen dat her leven gewoon wel doorgaat en dat ik zelf vind dat sommige mensen wel heel erg doorslaan. Ik vind het ook heel erg wat er gebeurd, maar denk niet dat er veel is wat je eraan kunt doen. Mijn vader gaat gerust overal heen en blijft dat doen. "ik ga toch een keer dood".
Maar wat voor medicijnen zou je anders krijgen dan? Mijn zusje kreeg altijd alleen maar zakjes vitamine c en in heel ernstige gevallen een ab kuur.
Wat naar! Sterkte voor jouw dochter. Ik gebruik zelf bij een (aankomende) blaasontsteking een hogere dosis vitamine C met veel water (2000/3000 mg) en eventueel cranberrypillen. De vitamine C verzuurt de urine en de hogere doorstroom door water zorgt ook dat ik minder pijn voel. Verder warm houden.
Ik mag aannemen dat de huisarts een vervangend middel zal voorschrijven . Je kan ook rondbellen want soms hebben ze het bij een apotheek op voorraad ook al beweert de ene apotheek van niet.
Wij zijn in de voorjaarsvakantie op wintersport geweest. Gebied had een directe verbinding met t risico gebied in Italië. Tot nu toe hebben we geen klachten. Wel gelijk gemeld aan school en verpleegkundige stage van mn oudste dochter. Ik ben wel extra alert op verkoudheidsverschijnselen enz.
Twee weken incubatietijd en ja, je kan drager zijn zonder klachten is gebleken. Vooral kinderen schijnen niet of nauwelijks klachten te hebben.
Ik heb flink gehamstert ik ben bang dat het dadelijk niet meer kan als iedereen gaat ik ben 1,50 en wil niet op de vuist voor een blik bonen , Aleen geen mondkapjes en desinfecterende gells en wc papier, Maar wel voor een maand eten vitamine en pijnstillers, Mijn dochter heeft al sinds woensdag koorts maar ik verwacht gewoon een verkoudheid.
Weet iemand waar je nog handgel kan kopen voor mee te nemen? Dus geen 1000ml potten. Zelfs die zijn overal uitverkocht.
Ik heb de voorraad extra goed aangevuld, wil echt niet misgrijpen. Niet over de top hoor, maar heb wel alles goed nagelopen voordat ik boodschappen deed. Ook extra PCM en ibuprofen ingeslagen, zeker gezien ik dat sowieso vaker gebruik i.c.m andere medicatie als ik pijn heb. Verder de kinderen op het hart gedrukt hun handen goed te wassen, maar dat zit er sowieso wel in bij ze. Meer dan dat kunnen we op dit moment ( regio midden Nederland) niet doen, denk ik...
Ik zag op gisteren op internet nog wel wat kleine flesjes, ook voor normale prijzen. Hopelijk kun je nog wat vinden. Succes!
Hier gaat het normale leven gewoon door. Niks hamsteren, niks vermijden enz enz. Gaan gewoon in April heerlijk op vakantie en kan me er echt niet druk om maken.
Ik kon ze ook niet vinden. Vandaar de grootverpakkingen besteld. Mocht ik iets tegenkomen laat ik het hier weten.
Wij zouden volgende week een paar dagen naar de Efteling gaan. Lang voor gespaard, maar zoals het er nu naar uitziet laten we het aan ons voorbij gaan. Kinderen zullen verdrietig zijn maar het is niet anders.